Voorbeschouwing Beilen 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 07 december 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Beilen 1 - Zuidwolde 1

Het shirtjes-gevoel van Beilen?

De geelzwarte brigade uit Beilen speelden de afgelopen twee weken wedstrijden tegen clubs met dezelfde clubkleuren. Twee weken geleden speelden de Beilenaren een uitwedstrijd tegen de geelzwarten van Heerde. Beilen speelde derhalve in hun uitshirts. Einduitslag: een onverwachte hoge 5-1 nederlaag voor de Beilenaren. Lag het aan de shirtjes? Je zou het haast zeggen, want een week later speelden de Beilenaren thuis tegen die andere geelzwarte brigade uit Coevorden (Germanicus). Normaliter zou je - na de 5-1 nederlaag tegen Heerde - zeggen, dat het wel eens een lastige wedstrijd zou kunnen worden voor Beilen. Maar zie, wat gebeurde er: Germanicus werd alle hoeken van het veld ingestuurd en ging kansloos met 4-0 ten onder. Zou het aan de shirtjes gelegen hebben? Je zou denken van wel. Beilen speelde thuis in de vertrouwde geelzwarte shirtjes en Germanicus allicht in de hun minder bekende uitshirts.

Komende zondag speelt Zuidwolde een uitwedstrijd tegen Beilen. Vanuit historisch perspectief waren de duels tussen Zuidwolde en Beilen altijd mooie publiek duels. Daarnaast geven de statistieken weer dat vaak de uitspelende ploeg de winnaar werd. Vorig seizoen won Zuidwolde het uitduel met 2-3, maar ging thuis met 0-5 volledig de bietenbrug op. Kortom het duel tussen Beilen en Zuidwolde is wederzijds een uitdagend duel.

Zuidwolde 2 - vier puntgave treffers Wessel Buning

Afgelopen zondag deed Zuidwolde 2 goede zaken door naaste concurrent Germanicus 2 met 2-4 te verslaan en dat nog wel met vier puntgave treffers van Wessel Buning.

Komende zondag wacht thuis een nieuwe uitdaging voor de ploeg van de 3J's. De ploeg van de Jannen krijgt dan namelijk medekoploper Annen 2 op bezoek. Annen 2 speelde afgelopen zondag thuis een spektakelduel tegen het reserveteam van Valthermond. Met een 5-4 overwinning trok Annen 2 uiteindelijk aan het langste eind. Komende zondag een uitdagend duel voor Zuidwolde 2. Aanvang 11.00 uur op Woltingeslag.

Zuidwolde 3 met de eeste helft als warming up

Zuidwolde 3 speelde afgelopen zondag een voorwedstrijd voor het duel van Zuidwolde 1. Was het de vroege zondagmorgen, die de boys van Sam de Gier bijna nekten? Of was laagvlieger Olyphia 2 met nieuwe, onbekende en onvermoede krachten naar Zuidwolde getogen om als een dief in de nacht de punten even mee te nemen. Na 45 minuten leek het laatst gestelde bewaarheid te worden. Bij rust stonden de Noordwoldigers onverwacht met 2-3 voor. Een peptalk in de rust en een wonderthee deden echter wonderen. Als herboren stelde Zuidwolde 3 orde op zaken en won uiteindelijk overtuigend met 5-3. Komende zondag gaat de equipe van Sam de Gier de polder in en spelen een duel tegen SC Emmeloord 4. De nr. twee in de competitie en vooral een veel scorende ploeg. 43 goals in 6 wedstrijden. Tsja, zou het aan de wonderthee van SC Emmeloord liggen. Voordeel is, dat er gespeeld wordt om 14.00 uur.

Zuidwolde 4 van slag? AFGELAST

11 goals in 90 minuten, dan kom je zeker aan je trekken als publiek. Zuidwolde 4 verloor afgelopen zondag met 6-5 van EHS'85 2 uit Emmerschans. Het wordt tijd voor Zuidwolde 4 om weer eens wat punten te verzamelen. Komende zondag wacht thuis een interessante tegenstander, t.w. de buren uit Slagharen (EMMS 3). Weet Zuidwolde 4 deze wedstrijd te winnen, dan kan het de aansluiting met de top van hun klasse weer hervinden. Aanvang van dit duel is 10.00 uur op Woltingeslag.

FC Echten zit in de TOTO-ronde

De Old Stars van Zuidwolde hebben iedere dinsdagmiddag hun training en spelen daarnaast iedere week ook een interessante topscorersronde. Deze keer was Roelof Prins de topscorer en ging er met een leuk prijsje vandoor. Daarnaast wordt er iedere dinsdag ook een TOTO-ronde gespeeld. Afgelopen dinsdag werden de nieuwe wedstrijden vastgesteld. Uiteraard komt daarin voor: PEC Zwolle - Ajax (zaterdag a.s.) en uit de Franse Ligue 1: Montpellier - Lille (inmiddels gespeeld met een verrassende 0-1 zege voor Lille) en tot slot zit in deze pouleronde de wedstrijd van de week: Dalen 6/FC Wachtum - Zuidwolde 5/FC Echten.

Afgelopen zondag deden de Echternaren goede zaken door de buren uit Balkbrug met 5-0 richting Balkbrug te knallen. Inmiddels staat FC Echten op de 9e plaats. Dalen 6 ging afgelopen zondag met 3-2 onderuit tegen Protos 4 en staat thans op de 11e plaats. Ondergetekende doet ook mee in de TOTO van de Old Stars en heeft als voorspelling voor deze wedstrijd staan een 2-3 overwinning voor FC Echten. Dus bij die stand mannen kan de wedstrijd direct beëindigd worden. Waarvan akte. Aanvang van dit duel om 14.00 uur op sportpark Wachtum (NB niet te Dalen).

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger-teams voor komende weekeinde weer veel succes toe.