Voorbeschouwing Beilen 2 - Zuidwolde 2

Geschreven op 22 februari 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Beilen 2 - Zuidwolde 2

Op naar Noordwest

Deze keer geen voorbeschouwing van de hoofdmacht van Zuidwolde. Komend weekeinde en ook volgend weekeinde staat in het teken van inhaalwedstrijden. Aangezien Zuidwolde 1 grotendeels bij is in de competitie is men dit weekeinde vrij. Volgend weekeinde staat als inhaalwedstrijd geprogrammeerd het uitduel tegen Valthermond 1. Voor komende zondag staan er voor de Zuidwoldiger teams drie wedstrijden gepland, t.w. Zuidwolde 2, Zuidwolde 4 en De Echten/Zuidwolde 5.

Beilen 2 - Zuidwolde 2

Andermaal een uitwedstrijd voor het tweede. Afgelopen zondag ging Zuidwolde 2 in de derby te Slagharen tegen EMMS 2 al strijdend met 2-0 kopje onder. Komende zondag speelt het reserveteam van Zuidwolde op sportpark Noordwest een uitwedstrijd tegen Beilen 2. De Beilenaren hebben een sterk team en staan zowel formeel, alsmede gelet op het aantal verliespunten op de 2e plaats in de competitie. Samen met Raptim 2 de best scorende ploeg (42 goals) en ook verdedigend staat men zijn mannetje. In de 12 gespeelde wedstrijden heeft men slechts 12 tegentreffers hoeven te incasseren. Kortom een pittige tegenstander voor Zuidwolde 2. Support is dan ook zeker welkom voor Zuidwolde 2. Aanvang van dit duel is om 10.00 uur te Beilen.

Dalen 4 - Zuidwolde 4

Eveneens een inhaalwedstrijd voor Zuidwolde 4. Zoals bekend moge zijn is Zuidwolde 4 nog het enigste team van de vv Zuidwolde, dat zich geplaatst heeft voor de 1/8-finale van de Districtsbeker. Het halen van de finale (zaterdag 1 juni a.s. op sportpark Woltingeslag) is natuurlijk een mooi doel voor Zuidwolde 4 en reden temeer toe te werken naar een topvorm. Dalen 4 is wellicht een mooie tegenstander om steeds beter in vorm te komen.

Een toppertje voor DE ECHTEN

Afgelopen zondag speelden De ECHTEN/Zuidwolde 5 hun eerste wedstrijd in het kalenderjaar 2019. Tegen het hoger geplaatste Protos 4 werd een verdienstelijke remise (1-1) bereikt. Gelet op het aantal kansen had er wellicht wel wat meer in kunnen zitten voor de Echtenaren. Komende zondag wacht aan De Voart een lastige wedstrijd tegen de nr. 2 in de competitie Dedemsvaart 6. De ploeg uit Dedemsvaart scoort niet zo zeer bijzonder veel, maar is wel een ploeg, die weinig weggeeft. Wellicht kunnen de Echtenenaren moed putten uit het thuis behaalde resultaat tegen Dedemsvaart 6. Op de 1e competitiedag van dit seizoen hielden beide teams elkaar toen goed in evenwicht (1-1).

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.