Voorbeschouwing bekervoetbal

Geschreven op 02 september 2020 door Egbert Buning sr.
Voorbeschouwing bekervoetbal

Komende zondag komen Zuidwolde 1/m 4 in de wei voor hun eerste dan wel tweede bekwedstrijd.

Zuidwolde 1 voetbalt op zijn eigen vertrouwde tijd tegen VENO uit Vollenhove. Wil Zuidwolde 1 door in de beker, dan zal er gewonnen moeten worden, omdat afgelopen zaterdag de punten achter bleven in Joure. Opponent VENO staat er iets beter voor, omdat zij in hun eerste wedstrijd thuis gelijk speelden tegen het VVI van oud-Zuidwolde trainer Bas Bijen. Volgens onbevestigde berichten heeft VENO er een paar spelers bij van Flevo Boys en er is er ws iets sterker op geworden in vergelijking met vorig seizoen. Aanvoerder Mathijs ontbrak zaterdag nog in de hoofdmacht, maar is gelukkig weer van de partij. Dus een redelijk gelijk opgaande strijd zou je dan vooraf zeggen? Maar zoals wel meer gebruikelijk, wordt het bekertoernooi mede gebruikt om te schaven aan een nieuw spelsysteem.

Zuidwolde 2 moet na de overwinning op Alcides 2 uit naar Coevorden en speelt daar op het hoofdveld tegen Raptim 3 (of was het nou Raptim 2, gezien hun site..). Raptim had zijn eerste wedstrijd verloren van VKW 2, dus zal er alles aan gelegen zijn om thuis hun kansen te behouden om door te gaan in het bekertoernooi. Hopelijk zijn de lichte liesklachten van enkele spelers van het tweede zondag voorbij. Jos ontbreekt wegens vakantie.

Voor Zuidwolde 3 en 4 is er nog een noviteit; er wordt door de KNVB een proef gedaan in district Noord waarbij de eerste ronde van de beker van de categorie B senioren mannen in knock-out vorm wordt gespeeld. Dus hun eerste bekerwedstrijd kan dus gelijk hun laatste zijn, maar er is het thuisvoordeel, er wordt gespeeld Woltingeslag! Het derde moet tegen Pesse 2 en het vierde speelt tegen Dedemsvaart 3.

De herentoiletten zijn inmiddels ook weer klaar, dus de kantine is volledig coronaproof. In het kort nogmaals enkele aandachtspunten voor bezoek aan de kantine: ingang via de hal en uitgang via het terras. Handen desinfecteren bij binnenkomst en dan registreren, alleen zitten in de kantine en op het terras en we gebruiken plastic bierglazen  Vermijd drukte, betalen met pin a.u.b. en houd 1,5 m’ afstand in acht. Bij voorbaat dank.