Voorbeschouwing bekerwedstrijd De Weide 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 06 september 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing bekerwedstrijd De Weide 1 - Zuidwolde 1

Zuidwolde 1 bekert tegen De Weide

Evenals de voorgaande twee jaren speelt Zuidwolde een bekerwedstrijd tegen de buren uit Hoogeveen, t.w. De Weide. De bekerhistorie tussen beide teams in deze eeuw begon in het seizoen 2001/2002. Zuidwolde won toen het thuisduel tegen De Weide met 5-1. De Zuidwoldiger-treffers werden toen gemaakt door: Marco de Grip 2x, Martin van Zandwijk 2x en Henry Reinders. Wim Baldé was toen namens De Weide succesvol. In het seizoen 2002/2003 eindigde het duel Zuidwolde - De Weide in een 2-3 overwinning voor de Hoogeveners. De Zuidwoldiger-treffers werden gescoord door Marco de Grip en Sacha Schoemaker. Het seizoen er op (2003/2004) eindigde een doelpuntrijk treffen in een 3-5 overwinning voor De Weide. De Zuidwoldiger-treffers werden gescoord door Marcel Linthorst en tweemaal Eric Hegen.

Daarna moesten we 14 seizoenen wachten voordat er weer een bekerduel tussen beide teams plaatsvond. In het seizoen 2017/2018 won Zuidwolde het duel in Hoogeveen met 0-2, dankzij treffers van Robin Steenbergen en Frans Capellen. Vorig seizoen was De Weide duidelijk een maatje te groot voor Zuidwolde. Het duel in Zuidwolde leverde een 0-5 overwinning op voor de Hoogeveners, met daarbij als doelpuntenmakers: Joost Bosma 2x, Nick Muysson, Frank Benjamins en Vincent Coulier.

In de huidige bekerronde hebben beide teams een wedstrijd gespeeld. De Weide won haar eerste duel tegen ASC'62 uit Dalfsen met 0-1. Zuidwolde ging afgelopen dinsdagavond met 0-1 kopje onder in haar treffen tegen Dalen 1.

Bekervoetbal voor Zuidwolde 2, 3, en 4

Zuidwolde 2 won haar eerste bekerwedstrijd tegen Ruinerwold 2 met 3-1. Komende zondag speelt Zuidwolde 2 haar volgende bekerwedstrijd uit tegen VENO 2 uit Vollenhove. De Vollenhovers verloren hun eerste duel met 6-0 van SC Emmeloord 2. Aanvang van dit duel is 11.00 uur.

Zuidwolde 3 verloor haar eerste bekerwedstrijd met 5-3 van Hoogeveen 3. Komende zondag speelt Zuidwolde 3 haar volgende bekerwedstrijd thuis - op Woltingeslag - tegen naaste buur DOS'63 2. DOS '63 2 won haar eerste bekerduel met korfbalcijfers 11-4 van Wacker 2. Aanvang van dit duel: 11.00 uur.

Zuidwolde 4 won haar eerste bekerwedstrijd nipt met 2-1 van Ruinen 3.  Komende zondag speelt Zuidwolde 4 in Ruinerwold tegen Ruinerwold 4. Ruinerwold 4 verloor haar eerste duel met 9-0 van Wacker 3. Aanvang van dit duel 10.00 uur.

Kick-off voor Dames 1

Zo langzamerhand begint het amateurvoetbal weer volop te draaien. Hedenavond 6 september speelt het dames-1 team van Zuidwolde haar eerste serie wedstrijden op sportpark Vuile Riete (DOS'63) tegen respectievelijk Pesse vrouwen 4, Noordscheschut vr. 2, DOS'63 vr. 1 en VCG vr. 1.

35+-team naar sportpark Bentinckspark

Het 35+-team van Zuidwolde speelt hedenavond twee wedstrijden op sportpark Bentinckspark te Hoogeveen tegen respectievelijk Dwingeloo 35+2 en Pesse 35+-team.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde veel succes toe.