Voorbeschouwing bekerwedstrijd Zuidwolde 1 - ASC'62 1

Geschreven op 13 september 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing bekerwedstrijd Zuidwolde 1 - ASC'62 1

3e bekerwedstrijd Zuidwolde 1

Zaterdag a.s. om 15.00 uur speelt Zuidwolde 1 haar 3e bekerwedstrijd in haar poule voor de strijd om de districtsbeker. Tegenstander is deze keer de zaterdagtak van de plaats Dalfsen, t.w.  ASC '62.

Zuidwolde is inmiddels weer enigszins bekend met het voetbal in Dalfsen. Afgelopen seizoen speelde Zuidwolde in de competitie tegen de zondagvereniging SV Dalfsen. De zondagvereniging SV Dalfsen werd vorig seizoen kampioen in de 2e klasse en komt voor het eerst in haar bestaan uit in de 1e klasse Noord. De zaterdagtak ASC'62 uit Dalfsen speelt inmiddels 10 jaar onafgebroken in de 2e klasse. Afgelopen seizoen eindigde men op de 9e plaats in de 2e klasse H Oost. Voor zover bekend speelt ASC'62 voor het eerst in haar bestaan voor de beker tegen teams uit KNVB - afd. Noord. In poule 97 spelen: ASC'62, Dalen, De Weide en Zuidwolde hun poulewedstrijden voor de beker. Er zijn thans twee wedstrijden gespeeld en gelet op de uitslagen zijn de krachtsverschillen tussen de teams (allen uitkomende in de 2e klasse) gering. De Weide is koploper met 6 punten uit 2 wedstrijden (doelsaldo: 2-0); ASC'62 staat op de 2e plaats met 3 punten uit 2 wedstrijden (doelsaldo: 2-1); Dalen staat op de 3e plaats met eveneens 3 punten uit 2 wedstrijden (doelsaldo: 1-2); Zuidwolde is hekkensluiter met 0 punten uit 2 wedstrijden (doelsaldo: 0-2).

Gelet op deze statistieken mag zaterdag a.s. een mooi duel verwacht worden tussen Zuidwolde en A.S.C.'62. Let op: deze wedstrijd wordt zaterdag a.s. gespeeld om 15.00 uur op sportpark Woltingeslag.

Zuidwolde 2 voor bekerwedstrijd naar Emmeloord

Afgelopen zondag verloor Zuidwolde 2 in haar 2e bekerwedstrijd de uitwedstrijd tegen VENO 2 met 3-1. Na de eerdere 3-1 winst op Ruinerwold 2 staat Zuidwolde 2 op de 2e plaats. Komende zondag speelt Zuidwolde 2 tegen koploper SC Emmeloord 2. De Emmeloorders staan duidelijk bovenaan met 6 punten uit 2 wedstrijden en een doelsaldo van maar liefst: 16-0 (6-0 winst op VENO 2 en een 0-10 zege op Ruinerwold 2). Een pittige klus dus voor de ploeg van de 3 J's.

Zuidwolde 3: bekerderby tegen Wacker 2

Zuidwolde 3 staat in haar bekerpoule op een gedeelde 2e plaats (samen met DOS'63 2). Komende zondag speelt Zuidwolde 3 in De Wijk de bekerderby tegen Wacker 2. Het reserveteam van Wacker staat op de laatste plaats in deze poule en verloor haar beide duels tegen respectievelijk DOS'63 2 (11-4 verlies) en Hoogeveen 3 (2-4 verlies).

Koploper Zuidwolde 4 thuis tegen de nr. 2: Wacker 3

Zuidwolde 4 won haar beide bekerduels en is daarmee koploper in haar poule. Thuis werd gewonnen met 2-1 van Ruinen 3 en afgelopen zondag werd het uitduel tegen Ruinerwold 4 met 2-9 gewonnen. Komende zondag speelt Zuidwolde 4 tegen haar naaste concurrent, t.w. Wacker 3. "De Wiekers" wonnen met maar liefst 9-0 van Ruinerwold 3 en speelden afgelopen zondag in Ruinen met 4-4 gelijk tegen Ruinen 3. Gelet op deze cijfers mag verwacht worden, dat er zondag a.s. sprake zal zijn van een echte bekerkraker. De moeite zeker waard om dit duel te bekijken.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komend weekeinde weer veel succes toe.