Voorbeschouwing bekerwedstrijd Zuidwolde 1 - Dalen 1

Geschreven op 02 september 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing bekerwedstrijd Zuidwolde 1 - Dalen 1

Weerzien na 12 jaar

Het is alweer 12 jaar geleden, dat Zuidwolde en Dalen elkaar in een serieuze wedstrijd elkaar troffen. In het seizoen 2007-2008 troffen beide verenigingen elkaar op 16 september 2007 op sportpark Woltingeslag. Het was een duel in de toenmalige 2e klasse L. Ouderen onder u zullen zich dit duel nog kunnen herinneren. Het was de wedstrijd van de installatie van toenmalig burgemeester van de gemeente De Wolden Peter Snijders. Peter Snijders was voordien wethouder van de gemeente Coevorden en inwoner van Dalen. Voor hem een mooie kick-off van zijn burgemeesterschap in De Wolden voor dit toenmalige duel tussen Zuidwolde en Dalen. Onder tropische omstandigheden deed hij de aftrap van dit duel. Dit duel werd toen gespeeld op veld 4 van sportpark Woltingeslag. Het hoofdveld kreeg toen een nieuwe nog echte grasmat en kon nog niet worden bespeeld. Dit was dus in 2007. In 12 jaar tijd is er inmiddels veel veranderd en heeft Zuidwolde inmiddels een kunstgrasmat.

Het duel in 2007 eindigde toen in 1-3 voor Dalen, met als doelpuntenmakers voor Dalen Casper Jan Mensink en twee keer linkerspits Arjan Wessels. Zuidwolde scoorde toen via Carlos Lopes Macedo. De return op 24-02-2008 leverde voor Zuidwolde toen een fraaie revanche op door een 0-2 overwinning. De 0-1 werd gescoord door Ralph Bijl en de 0-2 kwam tot stand via fraai voetbalspel van met name Sander - kappen/draaien - Bruins. Zijn voorzet op maat werd knap binnen gewerkt door Marcel Linthorst. Daarnaast hield doelman Koen Verburg met enkele knappe reddingen Zuidwolde in de race. Aan het eind van dat seizoen kwam Zuidwolde een punt te kort om zich te handhaven in de 2e klasse.

Sindsdien zijn Zuidwolde en Dalen elkaar in competitieverband niet meer tegengekomen. Na 12 jaar is dit bekerduel derhalve weer een mooie affiche voor een hopelijk fraai duel. Beide teams spelen komend seizoen in de 2e klasse. In competitieverband zal men elkaar niet tegenkomen, want Zuidwolde speelt in de 2e klasse K en Dalen in de 2e klasse L. Tegenstander Dalen promoveerde afgelopen seizoen via een periodetitel vanuit de 3e klasse naar de 2e klasse.

De bekerwedstrijd wordt a.s. dinsdag 3 september om 20.00 gespeeld.