Voorbeschouwing Dedemsvaart 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 22 maart 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Dedemsvaart 1 - Zuidwolde 1

Wordt het weer een spektakelstuk?

Komend weekeinde lijken de weersomstandigheden zodanig goed te zijn, dat voor het eerst in het jaar 2018 voor alle teams een volledig programma kan worden gespeeld.

Zuidwolde 1 - derby tegen SV Dedemsvaart 1

De hoofdmacht van Zuidwolde speelt aanstaande zondag een uitwedstrijd tegen naaste buur S.V. Dedemsvaart. Afgelopen zondag won Zuidwolde voor het eerst sinds 19 november 2017 een competitiewedstrijd (laatste zege was de uitwedstrijd tegen Beilen). De 3-0 zege op Stadskanaal was dik verdiend. Met name de twee treffers van Mark van de Beld waren goed voor de moraal van de equipe van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze.

Komende zondag de lastige uitwedstrijd tegen de buren van net over de grup/de Reest Dedemsvaart. Dedemsvaart is de nummer drie in de competitie en is vooral een team met veel scorend vermogen (samen met VKW heeft men de meeste goals - 40 in totaal - gescoord in de 2e klasse L). Maar ook de Dedemsvaarters laten wel eens een steekje vallen. De laatste competitiewedstrijd tegen Beilen werd thuis met 1-4 verloren. Eerder dit seizoen speelden beide teams op 22 oktober 2017 een spannend duel op sportpark Woltingeslag. Het werd een spektakelduel, die 90 minuten boeide. Zuidwolde kwam al vroeg in de wedstrijd op een 2-0 voorsprong door treffers van Frans Capellen en Stefan Liezen. Kort voor rust kwam Dedemsvaart weer terug in de wedstrijd, dankzij een benutte strafschop van Danny Kuiper. Na rust kon de wedstrijd alle kanten op, doch trok Dedemsvaart na 90 minuten aan het langste eind door twee treffers van hun goalgetter Noah Schuurman. Wordt het zondag a.s. weer zo'n spektakelduel? Het lijkt ons een derbyduel, die zeker de moeite waard is om te bezoeken op sportpark De Boekweit te Dedemsvaart.

Zuidwolde 2 - opnieuw een uitdaging

De ene wedstrijd is de andere wedstrijd niet. Na de fraaie zege op SVV'04 2 volgde afgelopen zondag een nederlaag tegen het gerenommeerde WVV 2 uit Winschoten. De ploeg uit Winschoten is van oudsher de bakermat van voorheen bekende oud-profspelers als Klaas Nuninga (GVAV/FC Groningen en Ajax en 19-voudig international, met vier interlandtreffers), Jan Mulder (RSC Anderlecht en ook Ajax en international - vanwege een ernstige knieblessure moest Jan Mulder al vroegtijdig zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangen) en  Arie Haan (Ajax, RSC Anderlecht, Standard Luik, PSV, SEIKO SA en tevens heeft hij 35 interland-caps achter zijn naam staan, waarin hij zes keer scoorde).

Komende zondag speelt het reserveteam van Zuidwolde een thuisduel tegen het reserveteam van Dalen. Beide teams hebben 15 punten, waarbij Dalen een aantal wedstrijden minder heeft gespeeld dan Zuidwolde. Een cruciaal en een uitdagend duel derhalve voor het team van de 3 J's.

Zuidwolde 3 (afgelast)

In het laatst gespeelde duel tegen koploper EMMS 3 zorgde Zuidwolde 3 bijna voor een stunt. Nipt werd met 2-1 verloren van de "Slaghareners". Zondag a.s. speelt Zuidwolde 3 andermaal een wedstrijd tegen een van de topploegen in hun competitie, t.w. de nr. 2 Schoonebeek 2. Zit er dit keer wel een stunt in? Komt dat zien a.s. zondag op Woltingeslag.

Zuidwolde 4 – Wake up call

Na de forse nederlaag tegen Wacker 3 (lees Melchior Schoenmakers) is Zuidwolde 4 haar ongeslagen status kwijt. Weet Zuidwolde 4 zich te herstellen van deze nederlaag? Komende zondag kan Zuidwolde 4 deze nederlaag wegspoelen door een goed resultaat neer te zetten op sportpark Noord-West in Beilen tegen Beilen 6.

Zuidwolde 5 (FC Echten) weer Melchior Schoenmakers

Eindelijk mogen De Echten - na bijna vier maanden - weer de wei in. Gelijk spelen zij ook nog eens een topper tegen het hiervoor genoemde Wacker 3 (beter gezegd Melchior Schoenmakers). We hebben begrepen, dat Melchior - na het duel tegen Zuidwolde 4 - zijn tentje heeft laten staan nabij het kunstgrasveld op sportpark Woltingeslag. Laat hem daar maar mooi staan, "De Echten” spelen op gewoon gras. Succes mannen.

Zuidwolde 45+ - voorjaarskriebels

Het voorjaar hangt in de lucht en dus starten ook zo langzamerhand weer de diverse voorjaarscompetities voor 45+ en de dames. Zuidwolde 45+ heeft komende vrijdagavond de kick-off op sportpark De Schutlanden (vv De Weide). Zij spelen 2 duels tegen Hoogeveen 45+ en HZVV 45+2.

Vooraankondiging Vrouwen 2

De week erna (30 maart 2018) gaat het nieuwe vrouwen 2-team van Zuidwolde de groene mat op en dat nog wel op de thuisbasis Woltingeslag. Nog weer een week later (6 april 2018) gaat ook het Vrouwen 1-team weer starten met de voorjaarscompetitie. Komende week volgt nadere informatie over het Vrouwenvoetbal.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.