Voorbeschouwing Dedemsvaart 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 17 februari 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Dedemsvaart 1 - Zuidwolde 1

Op naar "De Voart" + koppeldarttoernooi

Zaterdagavond begint het voetbalweekeinde met een koppeldarttoernooi in de voetbalkantine van v.v. Zuidwolde. Voor meer informatie zie daartoe onderstaande info op de website. De winterperiode zit er voorlopig weer op. Inmiddels hebben we van de eerste lentezonnestralen mogen genieten. Verwacht mag dan ook worden, dat komend weekeinde het amateurvoetbal weer in alle hevigheid gaat losbarsten.

Zuidwolde 1 speelt komende zondag een uitwedstrijd tegen "de buren uit Dedemsvaart" of beter gezegd "op zijn dialects: "de noabers uut De Voart". Eerder dit seizoen (25 september 2016) speelden beide ploegen op "Woltingeslag te Zuidwolde" tegen elkaar. Zuidwolde had kort daarvoor 2 forse nederlagen (tegen S.V.

Epe en Heerde) aan de broek gekregen, terwijl Dedemsvaart een zeer voortvarende start van de competitie kende. Gelet op die statistieken mocht met name aan Zuidwolde-kant een behoudende partij verwacht worden. Dit werd het uiteindelijk niet. Mogelijk waren tevens de "nazomerse weersomstandigheden" mede verantwoordelijk voor een mooie pot voetbal. Uiteindelijk won Dedemsvaart dan wel met 0-2, doch Zuidwolde had in die partij minimaal 1 punt verdiend.Prima inzetten van Stef Raben, Steven Berghuis en "Targetman" Sylvano Wildeboer werden net geen goal. Via de "wet van Murphy" kreeg Zuidwolde kort na rust een domper te verwerken toen Dedemsvaart via een "Eigentor" op voorsprong kwam. Zuidwolde kreeg ook daarna voldoende kansen op een gelijkmaker. Deze viel echter niet. Aan de andere kant van het veld sloeg Dedemsvaart in de slotminuut via een counter effectief toe middels een treffer van hun goalgetter Noah Schuurman. Komende zondag hopen we natuurlijk op net zo'n fraaie wedstrijd als de wedstrijd op 25 september 2016.

Zuidwolde 2 speelt zondag a.s. een thuiswedstrijd tegen het Schoonebeekse SVV'04. Eerder dit seizoen verloor Zuidwolde het duel in Schoonebeek met 3-1. Komende zondag gaat het hier om het duel tussen de nrs. 8 en 9 van de competitie. We verwachten een spannend duel.

Zuidwolde 3 gaat komende zondag "de polder in" en speelt een lastige wedstrijd tegen de nr. 2 in hun competitie SC Emmeloord 3. Eerder dit seizoen ging Zuidwolde 3 thuis met 2-10 de bietenbrug op. Een lastige klus derhalve.

Zuidwolde 4 speelt komende zondag een uitwedstrijd tegen Weerdinge 3. Eerder dit seizoen won Zuidwolde het thuisduel met 4-1 van Weerdinge 3.

"De Echten/ Zuidwolde 5" gaan komende zondag op bezoek naar "Tweede Mond" om aldaar de strijd aan te binden met de dit seizoen als nieuw bij de KNVB ingeboekte club: De Treffer '16 2". Het betreft hier het vroegere en roemruchte TEVV. Eerder dit seizoen won Zuidwolde 5 het thuisduel met 2-0.

Het Bestuur van v.v. Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe