Voorbeschouwing FC Assen 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 28 maart 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing FC Assen 1 - Zuidwolde 1

Weekendvoetbal - ¼-finale districtsbeker Zuidwolde 4

Komend weekeinde beginnen ook weer de vrijdagavondcompetities voor het 35+-team  en vrouwen-2-team. Het 35+-team hervat haar competitie komende vrijdagavond op sportpark Woltingeslag met duels tegen Pesse 35+-1 team en HZVV 35+-2e team.

Het vrouwen-2-team van VV Zuidwolde speelt vrijdagavond op sportpark De Oosthoek te Hollandscheveld haar eerste serie wedstrijden in de nieuwe voorjaarscompetitie (competitie met 6 tegenstanders)  tegen o.a. voormalig concurrent Ruinen vr. 2, De Weide vr. 4 en ZZVV vr. 1. De overige tegenstanders van Zuidwolde vr. 2-team zijn: Vitesse vr. 3, Hollandscheveld vr. 4 en Wijster vr. 1.

Het 45+-team van Zuidwolde heeft dit voorjaar al wedstrijden gespeeld. Vrijdagavond a.s.  spelen zij hun vervolgseriewedstrijden op sportpark De Meulewieke te Noordscheschut tegen ZZVV 45+ (twee keer een zgn. uit- en thuiswedstrijd).

Daarnaast speelt de jeugd van JVZ op de zaterdag. Hiertoe wordt verwezen naar de website van JVZ.

Belangrijk duel Zuidwolde 1 tegen FC Assen 1

Afgelopen zondag behaalde de hoofdmacht van Zuidwolde een uitstekend resultaat door een nipte (1-0) en belangrijke overwinning op Angstgegner  Valthermond. Een mooie opsteker voor de ploeg van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze. Echter ook een van de naaste concurrenten - t.w. FC Assen - deed goede zaken door haar wedstrijd tegen Beilen eveneens met 1-0 te winnen. Komende zondag treffen FC Assen en Zuidwolde elkaar op sportpark De Hoogspanning (hoe treffend toch!) aan de Hoofdspanningsweg 5 te Assen (Kloosterveen). FC Assen staat momenteel op de veilige 11e plek (18 wedstrijden - 17 punten) en Zuidwolde op de P/D-plek (nr. 12) met 19 wedstrijden - 14 punten. Een wedstrijd onder hoogspanning derhalve.

Derby voor Zuidwolde 2 - Ruinen 2

Afgelopen zondag behaalde het reserveteam van Zuidwolde een prima resultaat door het hoger geplaatste Valthermond 2 in Valthermond twee punten afhandig te maken. Het eindresultaat (1-1) is een mooi opsteker voor het belangrijke duel van a.s. zondag tegen naaste buur Ruinen 2. De Ruuners staan op dit moment met 8 punten op de laatste (13e) plaats. Zuidwolde 2 staat met 14 punten op de 10e plaats. Beide teams hebben 16 wedstrijden gespeeld. Ook hier is winst voor Zuidwolde 2 van groot belang. Aanvang van dit duel is 11.00 uur op Woltingeslag.

Zuidwolde 3 - een lastige klus tegen koploper Alcides 3

Zuidwolde 3 treft alweer een koploper. Afgelopen zondag werd thuis met 1-5 van de nr. 2 in de competitie (Ruinen 3) verloren. Komende zondag speelt Zuidwolde 3 een uitwedstrijd tegen de huidige koploper Alcides 3. Een veel scorend elftal. We duimen voor Zuidwolde 3. Aanvang van dit duel is 10.30 uur te Meppel.

Gaat Zuidwolde 4 zich plaatsen voor de ½-finale districtsbeker?

Het begint zo langzamerhand serieus voetbalwerk te worden voor Zuidwolde 4. Afgelopen zondag verloor men nipt (1-0) de competitiewedstrijd tegen het reserveteam van HOC 2, maar het voorproefje was er al wel met een echt serieus pasjescontrole door de dienstdoende scheidsrechter. Zoals bekend moge zijn had Zuidwolde 4 een vrijloting voor de 1/8-finale van de districtsbeker. Derhalve rechtstreekse plaatsing voor de ¼-finale. Aldaar treft Zuidwolde 4 op de thuisbasis Beilen 5. Op de vroege zondagmorgen 10.00 uur vindt deze wedstrijd (plaatsing voor de ¼-finale districtsbeker) plaats op Woltingeslag. Komt dat zien.

Zuidwolde 5 / De Echten heeft vrijaf

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst voor komend weekeinde alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.