Voorbeschouwing Heerde 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 15 april 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Heerde 1 - Zuidwolde 1

Opnieuw belangrijk duel / bekerwedstrijd Zuidwolde 4

Langzamerhand komen we in de belangrijke fases van de competities. De fases, waarin het gaat om de verdeling van de prijzen. Zuidwolde won afgelopen zondag met 3-1 van Beilen en kwam daardoor op de vooralsnog veilige 11e plek in de competitie. Het was stuivertje wisselen met FC Assen, dat overigens verdienstelijk remiseerde met de nr. 2 in de competitie Lemelerveld. Zuidwolde heeft nu twee punten voorsprong op FC Assen, maar de Assenaren hebben nog een duel tegoed.  Dat inhaalduel  spelen de Assenaren zaterdagavond in Rolde tegen Rolder Boys. Zuidwolde moet vooral naar haar  eigen duels kijken en daartoe wekelijks haar best doen om de eerstkomende wedstrijd tot een goed resultaat te brengen.

Komende zondag wacht een pittige uitwedstrijd tegen Heerde. Heerde verloor drie weken geleden het duel om het behalen van de 2e periodetitel met 2-1 tegen SC Emmeloord. Afgelopen zondag verloor Heerde - in de strijd om zich voor promotie (p/d-wedstrijden) te plaatsen - een belangrijk uitduel tegen een van de naaste concurrenten Valthermond met 1-0. Heerde zal er alles aan gelegen zijn om zo hoog mogelijk in de competitie te eindigen, zodat men alsnog om de prijzen voor promotie kan strijden. Zuidwolde mag dan ook een getergde tegenstander verwachten. De wedstrijd wordt gespeeld op maandag 22 april a.s. (2e paasdag om 14.00 uur) op sportpark Molenbeek te Heerde.

Zuidwolde 2 vol paasweekeinde

Ook Zuidwolde 2 speelt om de strijd tegen degradatie. Komend weekeinde speelt men  2 duels tegen ploegen uit Coevorden. Allereerst wacht op vrijdagavond op sportpark de Klinkenvlier te Coevorden een duel tegen een van de titelpretendenten, t.w. Raptim 2. Deze wedstrijd begint vrijdagavond 19 april a.s. om 19.30 uur. Daarnaast speelt de ploeg maandag a.s. (2e paasdag) om 11.00 uur een belangrijk duel op de thuisbasis (Woltingeslag) tegen naaste concurrent Germanicus 2 uit Coevorden. We duimen voor de ploeg van de 3J's.

¼-finale bekerduel (districtsbeker) Zuidwolde 4 in Rolde

Zuidwolde 4 zit nog steeds in de koker voor de districtsbeker (te spelen op 1 juni a.s. op sportpark Woltingeslag). Zuidwolde 4 won alle drie wedstrijden in haar poule ( 11-3 overwinning op Pesse 3; 7-3 overwinning op Hoogeveen 3 en 4-3 overwinning op Ruinen 3). In de volgende ronde werd in Schoonebeek SVV'04 3 met 1-3 aan de zegekar gebonden. Vervolgens vond een spannend duel plaats tegen Asser Boys 3. Na 2-2 werd uiteindelijk de volgende ronde bereikt door het beter benutten van de strafschoppen. Op 31 maart jl. werd in de 1/8-finale Beilen 5 met 5-4 verslagen.

Op 2e paasdag (maandag 22 april) om 10.00 uur speelt Zuidwolde in de ¼-finale van de districtsbeker op sportpark Boerbos te Rolde tegen Rolder Boys 3. De Roldenaren wonnen in voorgaande ronden haar wedstrijden tegen FC Klazienaveen 3 met 2-6 en Pekelder Boys 2 kreeg met 7-2 klop van de Roldenaren. In 1/8-finale won Rolder Boys 3 met 2-3 tegen De Blesse 2. Kortom, een interessant bekerduel 2e paasdag te Rolde.

Derby voor De Echten

Ook op zondag 1e paasdag wordt er gevoetbald. Op sportpark Woltingeslag de derby/ slijtageslag tussen FC Echten (Zuidwolde 5) tegen de buren uit Drogteropslagen (DOS'63 2). Eerder dit seizoen gingen de Echtenaren in Drogteropslagen met 5-2 onderuit. Dit roept natuurlijk naar een revanche. De wedstrijd op sportpark Woltingeslag begint zondag a.s. om 10.30 uur.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.