Voorbeschouwing Heerde 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 14 november 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Heerde 1 - Zuidwolde 1

Zuidwolde 1 opnieuw naar Heerde

Zondag 3 november 2019 werd de wedstrijd Heerde 1- Zuidwolde 1 bij een stand van 0-1 na 55 minuten gestaakt, vanwege een blessure van de scheidsrechter. Zondag a.s. (17 november) worden de resterende 35 minuten van deze wedstrijd gespeeld. Opnieuw een ritje dus naar Heerde. Gelet op de stand in de wedstrijd (0-1 na 55 minuten speeltijd) en in de competitie (Heerde staat op de 5e plaats met 12 punten uit 7 wedstrijden en Zuidwolde bivakkeert op de 6e plaats met 10 punten uit 7 wedstrijden) mag nog een spannende en hete 35 minuten verwacht worden op sportpark Molenbeek te Heerde. Afgelopen zondag won Zuidwolde haar thuiswedstrijd tegen VENO met 3-1 en Heerde snoepte in Emmeloord één puntje mee tegen het op de 4e plaats staande SC Emmeloord.

Zuidwolde 3 - Wijster 2: de topp(bb)er

Gaat Zuidwolde 3 komende zondag haar eerste overwinning pakken? Het zou zo maar eens kunnen. Het op de laatste plaats staande Zuidwolde 3 speelt thuis tegen de nummer voorlaatst (Wijster 2). Wijster 2 heeft 3 wedstrijdpunten uit 7 wedstrijden en Zuidwolde 3 heeft 1 wedstrijdpunt uit 7 wedstrijden. Opmerkelijk is echter dat Wijster 2 aanmerkelijk meer tegengoals (38) heeft dan Zuidwolde (29 tegengoals). Hierin liggen misschien wel kansen voor Zuidwolde 3. Alles op de aanval dus. Aanvang van dit duel is om 11.00 uur op sportpark Woltingeslag.

DVC '59 2 - Zuidwolde 4 - eveneens een topper

Zuidwolde 4 heeft de laatste weken prima resultaten behaald en staat inmiddels op de 4e plek in de competitie. Komende zondag speelt Zuidwolde 4 een topper tegen de absolute nummer één in hun competitie, t.w. DVC '59 2. Het reserveteam uit Nieuw Dordrecht heeft 19 punten uit 7 wedstrijden en Zuidwolde 4 heeft 11 punten uit 6 wedstrijden. De Nieuw Dordrechters hebben kennelijk veel schutterskwaliteiten in hun ploeg, want men heeft inmiddels 34 keer het net doen bollen. Dus laat ze niet schieten Zuidwolde 4! Aanvang van dit duel is om 10.00 uur op sportpark Bloemendaal te Nieuw Dordrecht.

Dedemsvaart 6 - FC Echten/Zuidwolde 5 - alweer een topper

Na een moeizame start in de competitie hebben de Echtenaren de smaak te pakken en zijn inmiddels opgeklommen naar de 6e plek in hun competitie. Afgelopen zondag werd Wijster 3 aan de zegekar gebonden (0-2 winst). Komende zondag staat er een krachtproef te wachten voor De Echten, want dan speelt men in Dedemsvaart de topper tegen de absolute nummer 1 in hun competitie, t.w. Dedemsvaart 6. Dedemsvaart 6 heeft tot op heden alle 6 competitiewedstrijden gewonnen. Met 18 wedstrijdpunten en een doelsaldo van 38-8 zal het een lastig potje worden voor De Echten. We duimen voor de Echtenaren. Aanvang van dit duel is om 11.00 uur op sportpark de Boekweit te Dedemsvaart.

Zuidwolde 45+

Het 45+-team van Zuidwolde speelt vrijdagavond a.s. op sportpark de Meulenwieke te Noordscheschut twee wedstrijden tegen respectievelijk De Weide 45+1-team en ZZVV 45+-team. Weet Zuidwolde 45+team de koppositie in haar klasse te herpakken?

Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komend weekeinde weer veel succes toe.