Voorbeschouwing Lemelerveld 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 12 oktober 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Lemelerveld 1 - Zuidwolde 1

Das Glück des Tüchtigen - denken in successen

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Als je echter blijft knokken voor een goed resultaat dan zal het kwartje op zeker moment naar je toevallen. Zuidwolde 1 verloor weliswaar 2 wedstrijden, maar het zat in beide wedstrijden "net niet mee". In beide wedstrijden had Zuidwolde kansen op een beter resultaat. Afgelopen zondag verloor Zuidwolde met 0-2 van Stadskanaal. Na de vroege 0-1 had Zuidwolde de 1-1 op de schoen, maar viel in de counter de goal aan de andere kant. In plaats van 1-1 werd het 0-2. Het moet gezegd worden, dat Zuidwolde bleef geloven in een beter resultaat en daartoe ook prima kansen kreeg, w.o. een inzet van Wessel Buning op de kruising. Kortom, het moet ook een beetje meezitten. Als je met zijn allen blijft knokken komt het resultaat zeker. Blijf denken in successen.

Komende zondag speelt Zuidwolde 1 een uitwedstrijd tegen Lemelerveld 1. Vorig seizoen speelden beide teams ook tegen elkaar. In de eerste competitiewedstrijd van dat seizoen (2017-2018) speelden Zuidwolde en Lemelerveld in Lemelerveld tegen elkaar. Zuidwolde won dat uitduel met 0-3 door doelpunten van Frans Capellen, Stef Raben en Bas Hempen. In dat duel liet Lemelerveld zien over een goede ploeg te beschikken en dat het een kwestie van tijd en geduld zou zijn om de nodige punten te pakken. Gaandeweg dat seizoen werden de Lemelervelders steeds sterker en behoorden toen tot de beste teams van de 2e klasse L. Later dat seizoen speelden beide teams in Zuidwolde tegen elkaar. De rollen waren toen omgedraaid. Zuidwolde verkeerde in de gevarenzone en had de punten nodig.

Op 6 mei 2018 werd dat duel gespeeld op Woltingeslag. Lemelerveld was duidelijk de betere ploeg en had de overwinning verdiend. Uiteindelijk behaalde Zuidwolde toen een zwaarbevochten remise (1-1) tegen de Lemelervelders. Dit resultaat was medebepalend voor een eind goed al goed-gevoel bij Zuidwolde.

Zuidwolde 2 - nipt verlies in doelpuntrijk duel

Afgelopen zondag speelde het reserveteam van Zuidwolde een belangrijke wedstrijd in Schoonebeek tegen SVV'04 2. In een spannende wedstrijd ging het team van de 3 J's na 90 minuten met 4-3 onderuit. Komende zondag heeft Zuidwolde 2 vrijaf.

Zuidwolde 3 - zwaarbevochten punt

Koploper Zuidwolde 3 had het lastig tegen het reserveteam van Pesse. Echter een 1-3 achterstand werd in de 2e helft toch nog omgebogen in een 3-3 remise. Klasse van de ploeg van Sam de Gier. Door dit resultaat staat Zuidwolde 3 nog steeds op de 1e plaats. Komende zondag heeft ook Zuidwolde 3 een sabbatical-zondag.

Zuidwolde 4 - prima uitzege in Zwartemeer

Zuidwolde 4 deed in het verre Zwartemeer goede zaken door met een 2-4 uitzege tegen het reserveteam van Zwartemeerse Boys weer huiswaarts te keren. Komende zondag komt Zuidwolde 4 voorafgaande aan de derby tegen het reserveteam uit Balkbrug op de (elftal)foto. Zuidwolde 4 (de kampioen van het afgelopen seizoen) staat momenteel op de 3e plaats in de competitie en Balkbrug staat op de 6e plaats. Komt dat zien a.s. zondagmorgen om 10.00 uur op Woltingeslag.

FC Echten /Zuidwolde 5 - veel support

Afgelopen zondag kwam de uitgebreide selectie van FC Echten samen met de sponsoren op de elftalfoto. Het werd een mooie foto-shot, e.e.a. voorafgaande aan het duel (derby) tegen Hoogeveen 4. Een spannend duel, die uiteindelijk een nipte overwinning opleverde voor de Hoogeveners (0-1). Komende zondag spelen "de Echten" een uitduel op sportpark Klinkenvlier tegen Raptim 7 uit Coevorden. Aanvang 10.00 uur.

35+ en 45+ naar Sportpark De Schutlanden

Beide teams spelen vrijdagavond a.s. op sportpark De Schutlanden te Hoogeveen hun duels. Zuidwolde 35+-team heeft de smaak te pakken en is opgestoomd naar de 3e plek in hun competitie. Vrijdagavond a.s. spelen zij 1 wedstrijd tegen HZVV35+3, aanvang 19.30 uur. Zuidwolde 45+ speelt vrijdagavond a.s. ook op Sportpark De Schutlanden te Hoogeveen. Zuidwolde 45+-team staat op de 2e plaats (1 wedstrijd minder gespeeld dan koploper De Weide 45+ en 3 punten minder dan de Hoogeveners) en heeft uitzichten op de koppositie. Om 19.00 uur speelt men eerst een duel tegen Hoogeveen 45+. De echte topper speelt Zuidwolde 45+ om 20.30 uur tegen koploper De Weide 45+1. Kortom er staat wat op het spel voor Zuidwolde 45+.

Zuidwolde vrouwen 2 naar sportpark De Meulewieke in Noordscheschut

Koploper Vrouwen 2 speelt vrijdagavond a.s. op sportpark De Meulewieke te Noordscheschut 4 serie wedstrijden tegen: Ruinen vr.2., ZZVV vr.1, Sleen vr. 1 en Noordschschut vr.2. We duimen met trots op ons vrouwen 2-team. Kortom komend weekeinde weer veel voetbalvertier op de velden in en rondom Zuidwolde.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst al haar teams weer veel succes toe.