Voorbeschouwing Musselkanaal 1 – Zuidwolde 1

Geschreven op 30 oktober 2014 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Musselkanaal 1 – Zuidwolde 1

“De toppers” komen dit weekeinde in de baan
De diverse elftallen van vv ZUIDWOLDE draaien momenteel goed. ZUIDWOLDE 1 staat op de 3e plek en ZUIDWOLDE 2 staat – na het verrassende puntenverlies van naast concurrent ASSER BOYS 2 plotsklaps bovenaan. Dit was afgelopen zondag “load en clear” te horen in de voetbalkantine. Daarnaast staat ook ZUIDWOLDE 4 fier mee bovenaan in hun klasse.

Komende zondag gaat ZUIDWOLDE 1 de grens over en speelt net “over de grup” tegen MUSSELKANAAL 1. Beide teams staan met 13 punten op een gedeelde 3e plaats. Een belangrijk duel derhalve voor beide elftallen. Voor wat betreft de historie moeten we over het algemeen ver "terug in de tijd". In de seizoenen 1992-1993 / 1994-1995 en 1995-1996 speelden beide teams in de 2e klasse ook al eens enkele malen tegen elkaar. In 1992-1993 won ZUIDWOLDE o.a. met 6-2 van MUSSELKANAAL.

Doelpuntenmakers bij ZUIDWOLDEwaren± Harry Postma 2x, Erik Hegen 2x , Roland Arends en Rik Buning.
De treffers van Musselkanaal werden gescoord door Oosting en Harry Scholtens.
In het seizoen 1993-1994 verloor Zuidwolde thuis in een pittig duel met 1-3. Erik Hegen scoorde voor Zuidwolde, maar andermaal Harry Scholtens 2x en John Draayer waren een plaag voor de Zuidwoldiger-defensie.

In het seizoen 1994-1995 speelde Zuidwolde in Musselkanaal met 2-2 gelijk door treffers van André Steenbergen 2x en namens Musselkanaal scoorden Harry Scholtens en John Draaijer. Later dat seizoen verloor Zuidwolde thuis met 1-2 van Musselkanaal. Andermaal scoorde André Steenbergen namens Zuidwolde en Henk van Hoorn en opnieuw Harry Scholtens zorgden er voor dat de punten meegingen naar Musselkanaal.

In het seizoen 2010-2011 speelde beide teams in de nacompetitie eveneens tegen elkaar.
Thuis speelde Zuidwolde met 1-1 gelijk, waarbij Frank Middelkamp namens Musselkanaal de openingstreffer voor zijn rekening nam. Mark van de Beld zorgde later voor de gelijkmaker.
In Musselkanaal won Zuidwolde later met 1-3. De openingstreffer werd door Marco Heeres namens Musselkanaal gescoord, maar door treffers van Peter Nijboer, Marcel Linthorst en Stefan Liezen trok Zuidwolde uiteindelijk aan het langste eind.
Naderhand won Zuidwolde vervolgens de beide beslissende wedstrijd voor promotie naar de 2e klassse van het Stad-Groninger "De Vogels" door 2x winst met respectievelijk1-3 en 4-2, waarna Zuidwolde promoveerde naar de 2e klasse.

Komende zondag mag u dus best een fraaie wedstrijd verwachten op sportpark Musselkanaal.

Eerder op de ochtend speelt ZUIDWOLDE 2 een compeititiwedstrijd tegen DIO OOSTERWOLDE 2. Gelet op de stand op de ranglijst mag dit treffen geen probleem opleveren voor de equipe van coac Henry Vogelzang.

De ochtentopper van de week wordt echter ZUIDWOLDE 4 tegen WKE 4. Beide teams staan met 15 punten bovenaan in deze comptitie, waarbij het doelsaldo van de WKE- ers met 41-10 duidelijk beter is dan die van Zuidwolde. We duimen echter voor onze "good-old".

Tot slot speelt Zuidwolde 5 (FC Echten) een thuiswedstrijd tegen koploper DWINGELOO 3.
Kortom er wacht ons weer een mooi voetbalweekeinde.
Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger-teams weer veel succes toe.