Voorbeschouwing Oerterp 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 14 februari 2020 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Oerterp 1 - Zuidwolde 1

Weten prestatieteams Zuidwolde successen voort te zetten?

De beide prestatieteams van Zuidwolde (1 en 2) zorgden in de laatst gespeelde competitiewedstrijden voor een maximale 100%-score. Zuidwolde 1 overtuigde met een prima 1-2 uitzege op een fysiek sterk DTD. Daarnaast won Zuidwolde 2 met goed veldspel overtuigend met 4-1 de derby tegen koploper EMMS 2. Met een goed gevoel en ook met het feit dat de coaches van Zuidwolde 1 en 2 weer voldoende te kiezen hebben wordt komende zondag de strijd aangebonden met Oerterp 1 en Beilen 2.

Zuidwolde 1 speelt zondag a.s. een uitwedstrijd tegen Oerterp 1. Eerder dit seizoen won Zuidwolde 1 het thuisduel tegen Oerterp 1 met 6-0. Deze wedstrijd was feitelijk al beslist voordat de wedstrijd goed en wel op gang gekomen was. Binnen de 20 minuten stond er al een 4-0 stand op het scorebord. Frans Capellen scoorde al vlot  de 1-0 en 2-0. Middels een intikker van Ouren Nikkels en een poeier van Martijn Spijkerman leidde Zuidwolde binnen de 20 minuten met 4-0. Nog voor rust scoorde Bastin Steenbergen de 5-0 tegen de touwen. In de 2e helft bepaalde Joris de Roo de eindstand op 6-0.

Komende zondag vindt de return plaats op sportpark De Griene Greide in Ureterp. De vv Oerterp werd opgericht op 20 juni 1949. Deze inmiddels 70-jarige-vereniging speelde vele jaren in de 4e klasse, maar heeft sinds het seizoen 1992-1993 geleidelijk de weg omhoog gevonden. Indertijd speelde men in de 3e klasse en via een kampioenschap promoveerde men na het seizoen 1996/97 naar de 2e klasse. Via wat ups en downs  speelt Oerterp vanaf het seizoen 2017/18 opnieuw in de 2e klasse. Wat dat betreft is Oerterp de evenknie van Zuidwolde, want ook Zuidwolde speelt sinds het seizoen 2017/18 in de 2e klasse.

Zuidwolde 2 - Beilen 2

Door de 4-1 zege op koploper EMMS 2 is Zuidwolde 2 inmiddels gestegen naar de 7e plaats in de competitie. Komende zondag wordt de Drentse derby tegen Beilen 2 op sportpark Woltingeslag gespeeld. Tegenstander Beilen 2 staat met een 6e plaats 1 plaats hoger dan Zuidwolde 2.  Eerder dit seizoen speelden beide teams op de openingsdag van het seizoen 2019/20 op sportpark Noordwest te Beilen in een spectaculair duel met 3-3 gelijk tegen elkaar. Voor komende zondag mogen we dan ook weer een spannend duel verwachten tussen beide teams.

Gaat FC Echten 1/Zuidwolde 5 de eerst punten van 2020 pakken?

De Echtenaren zijn wat moeizaam aan het ontwaken uit de winterslaap. Na twee pittige nederlagen (0-8 verlies tegen IJhorst 3 en een 5-1 nederlaag tegen Dedemsvaart 5) vinden we FC Echten terug op de 5e plaats in hun competitie. Komende zondag wacht er een spannende uitwedstrijd/ derby op sportpark De Marke tegen Pesse 3 (de nr. 4 in hun competitie). De thuiswedstrijd leverde op 6 oktober 2019 (nog vroeg in het seizoen) een 0-4 nederlaag op. Voor zondag a.s. duimen we voor FC Echten.

We zullen voor komende zondag vooral afhankelijk zijn van de weersomstandigheden. Er wordt andermaal slecht weer en een storm voorspeld. Gaat het door of wordt het: Addio Ciara en Ciao Dennis.

Hoe het ook mag worden, het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger ploegen voor komende zondag weer veel succes toe