Voorbeschouwing PROTOS 1 - ZUIDWOLDE 1

Geschreven op 07 april 2016 door
Voorbeschouwing PROTOS 1 - ZUIDWOLDE 1

FC ECHTEN op de RTV Drenthe / Contractverlenging Wouter Marinus bij PEC ZWOLLE

In allerlei opzichten is de vv ZUIDWOLDE "in de picture". Allereerst is/was FC ECHTEN (Zuidwolde 5) deze week te zien en te bewonderen op RTV DRENTHE. Dit allemaal in een TV-programma, waarin het dorp ECHTEN centraal stond. Tsja en dan kun je natuurlijk niet zonder de matadoren van FC ECHTEN/ ZUIDWOLDE 5. Hierbij werden opnamen gemaakt op sportpark WOLTINGESLAG (trainingsveld/hoofdveld kwam daarbij goed in de picture) en natuurlijk "in de 3e helft" bij barman Bart Krikken.

Ook goed nieuws rondom ons oud-jeugdlid WOUTER MARINUS. Hij heeft bij PEC ZWOLLE contractverlenging afgedwongen. Hij staat thans tot en met het seizoen 2018/2019 onder contract bij de "Blauwvingers"/ PEC ZWOLLE. WOUTER heeft dit seizoen 26 van de 28 wedstrijden in de hoofdmacht van PEC ZWOLLE gespeeld. Daarin scoorde hij inmiddels 3 goals en was hij ook belangrijk bij diverse cruciale assists. Zijn loopvermogen/ loopacties en neusje voor het kiezen van de juiste posities zijn met name zijn handelsmerken.

Langs deze weg: Proficiat WOUTER MARINUS.

Afgelopen weekeinde waren er wisselende successen  voor de Zuidwoldiger ploegen. ZUIDWOLDE 1 en 2 gingen allebei nipt met 2-1 ten onder tegen respectievelijk HODO 1 en BEILEN 2. Voor ZUIDWOLDE 1 waren de druiven extra zuur. Andermaal (evenals in de wedstrijd in Hollandscheveld) ging men in de laatste minuut onderuit.

Koploper ZUIDWOLDE 3  bond deze keer DSC'65 2 aan haar zegekar. Komend weekeinde hebben ze dan ook een sabbatical-weekeinde verdiend.

Zuidwolde 4 haalde een zwaarbevochten gelijkspel (3-3) in en tegen VKW uit Westerbork.

Zuidwolde 5 /FC Echten had geen genade voor Hoogeveen 5 en won dikverdiend met 8-1 van de Hoogeveners.

Komend weekeinde is er weer volop bedrijvigheid op sportpark WOLTINGESLAG. Dat begint al op de vrijdagavond met een toernooironde van de 45+ en de dames. Deze toernooironde wordt verder opgevrolijkt met "bal-na-muziek van DJ Henri Vogelzang". Daarnaast komen er de nodige sponsoren op de foto. Kortom het belooft een mooie en gezellige avond te worden.

Zuidwolde 45+ speelt wedstrijden tegen: HZVV 45+ 1 en 2. De Zuidwoldiger-dames spelen tegen USV vr. 1, ROUVEEN vr. 2 en VITESSE '63 vr.3.

Zondag a.s. heeft ZUIDWOLDE 1 de mogelijkheid om de kater van afgelopen zondag weg te spoelen. De equipe van Jarrisch Keizer speelt dan een uitwedstrijd tegen PROTOS uit Steenwijksmoer. Het zal bepaald geen makkelijke wedstrijd worden, want PROTOS strijdt voor lijfsbehoud in de 3e klasse. Eerder dit seizoen  won ZUIDWOLDE de thuiswedstrijd met 4-2 van PROTOS. De Zuidwoldiger-treffers kwamen van de voeten van Marcel Linthorst, Steven Berghuis en 2x Wessel Buning. Na 30 minuten stond ZUIDWOLDE met 3-0 voor en liet men PROTOS onnodig dichterbij komen. De wedstrijd duurt dus 90 minuten, heren !!!! Vorig seizoen won ZUIDWOLDE in Steenwijksmoer met 0-4, met daarbij een wonderschoon doelpunt (een "streep" van 25 meter) van Bastin Steenbergen.

ZUIDWOLDE 2 kan zich thuis revancheren tegen ZWARTEMEER 3.

ZUIDWOLDE 4 speelt zondag a.s. eveneens thuis. De opponent is deze keer SLEEN 3.

Het naar de 5e plaats geklommen "runner-up" ZUIDWOLDE 5 speelt eveneens een thuiswedstrijd. De Echtenaren kunnen vol aan de bak in hun duel tegen koploper EMMS  3.

Het bestuur van vv ZUIDWOLDE wenst komend weekeinde alle Zuidwoldiger teams veel succes toe.