Voorbeschouwing Protos Weeringtoernooi

Geschreven op 20 december 2017 door Egbert Buning
Voorbeschouwing Protos Weeringtoernooi

Na welgeteld 9 gespeelde wedstrijden is het veldseizoen 2017 alweer voorbij en gaan we ons traditioneel voorbereiden op het zaalgebeuren. VV Zuidwolde doet helaas niet mee aan het Jan Braltentoernooi, wat toch behoorlijk succesvol verliep vorig jaar, maar wel aan Protos Weeringtoernooi. Vorig jaar was Zuidwolde de schlemiel en kwam welgeteld 1 (!) doelpunt te kort om als een van de beste nummers drie door te gaan. Hierdoor eindigde het als 51ste in de eindstand van de voorronde, waarbij de eerste 50 doorgaan! De resultaten kwamen toen totaal niet overeen met de voorbeschouwing, dus roept zich gelijk de vraag op wat het nut hiervan is, maar goed. We zullen toch een poging doen; De voorronde zoals de eerste serie wedstrijden wordt genoemd, wordt gespeeld op zaterdagavond 23 december a.s. Zuidwolde zit zoals altijd in de laatste poule, genummerd T, dit jaar samen met MSC, ZZVV, DOS’63 en Avereest en speelt thuis in de Wessels Boerhal.

MSC, inmiddels zonder de Fidommen, Alex Zomer, Carlos, Stefan Liezen, Jeroen Kleene en Robert Schonewille e.a. is niet meer de ploeg die een paar edities geleden nog het toernooi domineerde. Maar toch, met Justin Benjamins als grote animator, zal het een lastige ploeg zijn om te verslaan en daarom voor het gemak maar even als favoriet bestempeld in deze poule.

ZZVV wist de afgelopen twee versies ook de voorronde niet door te komen, dus in die zin zijn ze de gelijke van Zuidwolde. DOS’63 en Avereest wisten de afgelopen jaren totaal geen potten te breken, alhoewel dit weinig zegt over de winstkansen voor Zuidwolde. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat Zuidwolde ook niet wist te winnen van VVAK en Pesse (Za); twee ploegen die ook in lagere klassen speelden en nu trouwens beide niet meer meedoen cq bestaan (Pesse). Toch zullen DOS en Avereest uitkomende resp. in de 5e klasse Noord en 4e klasse Oost, verslagen moeten worden en het liefst met een behoorlijk doelsaldo, opdat de geschiedenis zich niet zal herhalen, mocht er onverhoopt verloren worden van MSC en van ZZVV.

Resumé, naast MSC, zal er toch zeker een tweede en wellicht zelfs een derde ploeg door stoten naar de kwartfinale; volop kansen voor Zuidwolde om zich te plaatsen voor de kwartfinales op woensdag 27 december!