Voorbeschouwing Protos Weeringtoernooi editie 2018

Geschreven op 22 december 2018 door Egbert Buning sr.
Voorbeschouwing Protos Weeringtoernooi editie 2018

Op zaterdag 22 december a.s. start weer de voorronde van het populaire zaalvoetbaltoernooi genaamd Protos Weering. Vorig jaar was Zuidwolde uitstekend op dreef; nadat het in de poule achter latere finalist MSC als tweede was doorgegaan, speelde het in de kwartfinale in een bomvol Activum in Hoogeveen. Ook daar werd een tweede plaats bewerkstelligt achter een dodelijk effectief Noordscheschut en dus op naar de halve finale. Hier vond Zuidwolde uiteindelijk zijn Waterloo. Zal het dit jaar weer lukken? Qua samenstelling van de selectie zijn er enkele jongelingen bijgekomen en het is even afwachten of Stefan Liezen (what’s in a name) na zijn liesblessure het weer aandurft in de zaal en we missen onze gaucho natuurlijk.

Dit jaar (gelukkig) geen MSC bij ons in de poule, maar nu de andere Meppeler zondag hoofdklasser Alcides, met natuurlijk “onze” Koen Romme. Op het veld gaat het soms niet helemaal crescendo, maar toch zal dit team, zelfs als nieuwkomer bij PW, de beoogde poulewinnaar zijn. Even ter herinnering; Alcides won vorig jaar het sterk bezette Jan Braltentoernooi.

Natuurlijk ook weer buur ZZVV bij ons in de poule. Vorig jaar startten ze (in de poule) wat stroef en gingen als een beste derde door. In de kwartfinale in Ommen presteerden ze erg goed in een zware poule en gingen, net als Zuidwolde, als tweede door naar de halve finale. Ook hier eindigde hun zaalavontuur.

De overige tegenstanders in poule T zijn SC Balkbrug en Olympia’28. De ploeg uit Hasselt is natuurlijk bekend omdat oud-trainer Jarrisch Keizer daar aan het roer staat. Vorig jaar konden ze geen potten breken in hun zware poule in Dedemsvaart (met finalist Dedemsvaart en Hoogeveen zo), wat op zich geen schande is. We zullen zien wat ze dit jaar zullen brengen. Wat wel in hun nadeel is, dat ze zaterdagmiddag nog een competitieduel moeten inhalen; ze zullen dus bijna moeten haasten om tegen 18.30 klaar te staan voor hun eerste wedstrijd.

Balkbrug eindigde vorig jaar vrij roemloos onderaan in de poule in Gramsbergen. Maar voor onderschatting kan er geen plaats zijn. Denk bijv. aan ZZVV dat vorig jaar in de slotseconden pas de gelijkmaker maakte tegen Avereest en Zuidwolde dat enkele jaren geleden onderuitging tegen VVAK.

Laten we hopen op een gezellige voetbalavond in de Wessels Boerhal en dat we weer naar de kwartfinale zullen doorstoten op donderdag 27 december!