Voorbeschouwing Raptim 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 26 april 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Raptim 1 - Zuidwolde 1

Cruciaal duel Zuidwolde 1

Het einde van het voetbalseizoen 2017-2018 is in zicht en dat betekent dat er voor vele verenigingen/teams spannende voetbalweken aanbreken. Dit geldt ook voor diverse Zuidwoldiger teams. Zuidwolde 1 deed afgelopen zondag goede zaken door het uitduel tegen Germanicus met 0-1 te winnen. Op deze overwinning viel niets af te dingen. Deze overwinning kon Zuidwolde goed gebruiken in de strijd om degradatie cq p/d-wedstrijden te gaan ontlopen. Echter één zwaluw maakt beslist nog geen zomer. Komende zondag wacht andermaal een sleutelduel tegen Raptim, de andere ploeg uit Coevorden.

Raptim is momenteel de hekkensluiter in de 2e klasse L en kent vanaf het begin van de competitie een moeilijk seizoen. De laatste 3 wedstrijden werden dan wel met royale cijfers verloren, doch dit waren duels tegen de betere teams in de 2e klasse L. Na de winterstop heeft Raptim toch her en der de nodige punten vergaard. De ploeg van coach Henk Veenhof zal hier zeker moed uit hebben geput en er alles aan doen om Zuidwolde pootje te lichten. Voor beide teams derhalve een cruciaal duel.

Zuidwolde 2 - Robin Steenbergen scoort snelste hattrick ooit voor Zuidwolde

Afgelopen zondag deed Zuidwolde 2 zichzelf tekort door het thuisduel tegen Wildervank 2 met 4-4 gelijk te spelen. In het begin van de wedstrijd leek er niets aan de hand voor de equipe van de 3 J's. In no-time stond men met 3-1 voor, waarbij Robin Steenbergen binnen het kwartier een onvervalste hattrick scoorde. We hebben de statistieken vanaf 1947 nog eens doorgenomen en zijn tot de conclusie gekomen, dat dit de snelste hattrick ooit is geweest in het clubbestaan van vv Zuidwolde. Daar kunnen geen Spijkermannen, Hoorns, Bunings, Klompen en Wevers tegenop. Chapeau derhalve. Komende zondag heeft Zuidwolde 2 vrijaf.

Zuidwolde 3 - het speedwaywonder van Veenoord

Vanuit het niets verraste Zuidwolde 3 met een 0-2 voorjaarswinst op Twedo 3. Een wedstrijdje rondom het speedwayveld in Veenoord deed de ploeg goed. Goed voor de moraal voor de manschappen van Sam de Gier. Donderdag 26 april en zondag 29 april speelt Zuidwolde 3 twee duels tegen respectievelijk KSC 2 (uitwedstrijd in Schoonoord) en thuis tegen Schoonebeek 2. Weet Zuidwolde 3 andermaal te verrassen?

Zuidwolde 4 wint topper tegen Balkbrug 2

Zuidwolde 4 won afgelopen zondag de topper tegen Balkbrug 2 met 2-1 en staat nog altijd op 1e plaats. Daarnaast won men midweeks het altijd lastige uittreffen tegen Ruinerwold 4 (1-4 winst). Men voelt echter wel de hete adem van Wacker 3 uit De Wijk. Binnen een tijdsbestek van amper 14 dagen wisten de Wiekers 4 wedstrijden af te roffelen, met 3x winst en 1 gelijkspel. Door die resultaten staat Wacker 3 op de 2e plaats met slechts 1 punt achterstand op Zuidwolde 4. Kortom, het wordt nog een spannend competitieslot voor Zuidwolde 4. Ook Zuidwolde 4 heeft de komende dagen nog 2 wedstrijden kort achter elkaar in het verschiet. Zondag 29 april a.s. speelt men thuis tegen Beilen 6 en woensdagavond 2 mei a.s. speelt men om 19.00 uur een thuisduel tegen Dwingeloo 5.

De Echten komen op stoom – twee keer winst

In het duel tegen Zuidwolde 4 lieten de Echten al zien, dat er meer klasse in zat dan de behaalde resultaten lieten zien. Het heeft even geduurd, maar de laatste 2 duels tegen Beilen 6 (5-0 winst) en Ruinerwold 4 (2-3 winst) leverden maar liefst 6 punten op. Weten De Echten deze zegereeks voort te zetten?  Komende dagen zal dat meer duidelijkheid verschaffen. Eerst vanavond (donderdag 26 april) speelt men een uitwedstrijd tegen IJhorst 2 en zondag de uitwedstrijd cq de topper tegen Wacker 3.

45+ - twee keer winst

Op sportpark De Wijk deed Zuidwolde 45+ goede zaken door haar beide wedstrijden tegen SJO WIJC (3-5 winst) en Vitesse '63 (3-0 winst) te winnen. Het 45+ -team staat daarmee op een 5e plaats in haar competitie.

Nieuws van het Vrouwenfront

Beide Vrouwenteams van Zuidwolde speelden afgelopen vrijdagavond diverse wedstrijden op respectievelijk sportpark "De Klinkenvlier" te Coevorden en Sportpark "De Kampen" te Schoonebeek. Vrouwen 1 won 1x, speelde 1x gelijk en verloor 1x (1-2 verlies tegen VIOS Oosterhesselen). Ondanks dit eerste verlies in dit seizoen staat het POWERVROUWEN1-team van Zuidwolde op de 1e plaats in hun competitie.

Vrouwen 2-team won 2 duels en speelde 2x gelijk. Door dit fraaie resultaat is het POWERVROUWEN 2-team nog steeds ongeslagen en staat op een keurige 2e plaats in hun competitie. Chapeau Powervrouwen van Zuidwolde.

Schoolvoetbal op Koningsdag

Als vanouds staat op Koningsdag (vrijdag 27 april a.s./morgen dus) het schoolvoetbal op het programma. Aanvang van het schoolvoetbal cq Koningsdagspelen is om 13.00 uur. Hierbij is onze nieuwe kantine vanaf 12.00 uur open.

Voor komend weekeinde wenst het bestuur van Zuidwolde alle Zuidwoldiger-teams weer veel succes toe