Voorbeschouwing RAPTIM 1 - ZUIDWOLDE 1

Geschreven op 15 oktober 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing RAPTIM 1 - ZUIDWOLDE 1

Een ontdekkingsreis in jezelf
Afgelopen zondag moest ZUIDWOLDE al vroeg in de wedstrijd een wissel toepassen. Hierdoor werd het team door elkaar gehusseld en kwamen spelers op andere en onbekende posities te spelen.
Vroeg in de wedstrijd een wissel ........een domper zou je zeggen. Nee, integendeel het pakte juist verrassend goed uit, zonder overigens iemand te kort te doen.
Bij sommige spelers kwamen voor velen onvermoede en onbekende krachten los, die gewoon goed uitpakten voor het gehele team. De complete selectie werkte zich uit het naad en won verdiend het duel tegen de nr.2 in de competitie ZWARTEMEER.
Op deze wijze kan een nadeel omgekeerd worden in een voordeel. Ook het publiek kon deze prima teaminstelling absoluut waarderen. Chapeau daarvoor.

Komende zondag wacht voor Zuidwolde 1 opnieuw een topper tegen RAPTIM uit Coevorden. De COEVORDENAREN staan op de 1e plaats en verloren pas afgelopen zondag hun eerste wedstrijd nipt met 1-0 tegen MUSSELKANAAL 1.

ZUIDWOLDE en RAPTIM zijn bepaald geen onbekenden van elkaar. In de achterliggende 10 jaren kwamen beide kemphanen elkaar 10 x tegen in de arena. Vaak waren het duels op het scherpst van de snede. Laatstelijk troffen beide teams elkaar vorig seizoen. ZUIDWOLDE won beide duels met respectievelijk 3-0 en 3-1. ZUIDWOLDE eindigde dat seizoen op de 2e plaats en voor RAPTIM ging afgelopen seizoen "de kaars al vroeg uit" en eindigde toen op 10e plaats. Dit seizoen gaat het allemaal crescendo voor de ploeg van coach Henk Veenhof.
Komende zondag lijkt het op sportpark "de Klinkenvlier"een spannend duel te worden.

Zuidwolde 2 had afgelopen zondag een sterke "finishing-touch" tegen streekgenoot RUINERWOLD 2. Al ver in de 2e helft stond ZUIDWOLDE 2 met 1-3 achter. Echter in met name een ouderwets "Zuidwoldiger-kwartiertje"werd de wedstrijd volledig op zijn kop gezet en werd met 5-3 het duel tegen RUINERWOLD 2 winnend afgesloten. Door deze uitslag werd ZUIDWOLDE 2 samen met HELPMAN 2 mede-koploper. A.s. zondag speelt ZUIDWOLDE 2 een uitduel tegen...........................Helpman 2. Een topduel derhalve.
Het zou mooi zijn als we 's middag weer een verrassend signaal mogen ontvangen vanuit het verre Groningen. Andermaal een winnende treffer in de slotminuut van .................Erwin Fieten ? We wachten af.

Zuidwolde 3 had afgelopen zondag een uitglijder tegen het reserveteam van SVBC uit Barger Compascuum. Met miniem verschil (4-3) werd het duel verloren. ZUIDWOLDE 3 gleed daardoor af naar de 4e plaats in de competitie. Komende zondag zijn er duidelijke herkansingsmogelijkheden in het thuisduel tegen GERMANICUS 4.

Eindelijk lijkt er weer een duel te komen voor ZUIDWOLDE 4. Afgelopen zondag belde tegenstander TWEDO 3 op het laatste moment af. Zodoende kon de algehele Zondag-selectie afgelopen zondag net niet dat "Supersunday-gevoel" krijgen. Zondag a.s.speelt ZUIDWOLDE 4 een uitduel tegen het reserveteam uit Pesse. We duimen voor de ploeg van kledingsponsor Henk Dekker Mode.

Ook nipt verlies voor FC ECHTEN / ZUIDWOLDE 5.Met 2-1 ging men kopje onder tegen Germanicus 6. Komende zondag gloren er 3 punten in het vooralsnog kelderduel tegen de buren uit Balkbrug.

Het weekeind begint echter andermaal met een "Lady's-night". Onze "Bakker Berghuis drentse kontjes" gaan de grens over. Als echte "drentse keien"spelen zij op sportpark "de Kei"te Slagharen tegen de dames van EMMS vr 2 (Slagharen) en DVSV 1 (Darp).

Kortom het belooft weer een fraai voetbalweekeinde te worden.
Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger -teams veel succes toe.