Voorbeschouwing Rolder Boys 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 04 april 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Rolder Boys 1 - Zuidwolde 1

Mooie goals

Afgelopen weekend waren er mooie goals te bewonderen, met daarbij her en der een Zuudwoldiger-tint. Allereerst natuurlijk de fantastische goal van voormalig Zuidwolde-speler Koen Romme in de Meppeler stadsderby MSC - Alcides = 0-2. De 2e Alcides-goal van Koen Romme, die ook al een assist gaf bij de 1e goal, ging direct het social media-gebeuren in en zal nog wel lang nagalmen. Een goed voorbeeld doet goed volgen moet ook Stef Raben hebben gedacht want amper 24 uur later scoorde hij in het duel tegen FC Assen eveneens een 24-karaatstreffer. Snel, zuiver en hard lag zijn Banana-shot fraai in de bovenhoek.

7x7-teams starten goed

Vorige week vrijdag deden nagenoeg alle 7 x 7-teams uitstekende zaken. Het 35+-team won van HZVV 35+2-team en verloor nipt met 2-1 van Pesse 35+-1. Door dit resultaat staat Zuidwolde 35+ keurig in de middenmoot van de competitie.

Zuidwolde 45+-team draait als een tierelier en won beide duels tegen naaste buur ZZVV 45+. Door dit resultaat heeft Zuidwolde 45+ haar koppositie verstevigd. Ook het Vrouwen 2-team van Zuidwolde begon sterk aan de voorjaarscompetitie met twee keer winst en een gelijkspel. Met een wedstrijd minder gespeeld dan Vitesse '63 VR.3 staat het 2e vrouwenteam van Zuidwolde op een keurige 2e plaats in de voorjaarscompetitie.

Zuidwolde tegen koploper 3e periode Rolder Boys

Afgelopen zondag deed de hoofdmacht van Zuidwolde goede zaken door het zgn. 6-puntenduel tegen naaste concurrent FC Assen in Assen met 1-2 in haar voordeel te beslechten. Door dit resultaat heeft Zuidwolde weer aansluiting met de veilige 11e plek in de competitie. Een mooie opsteker allicht voor het eerstvolgende duel en dat is a.s. zondag in Rolde tegen Rolder Boys. De equipe van coach Jan Korte verkeert momenteel in een goede vorm en heeft de achterliggende 5 duels gewonnen en staat in de algehele rangschikking op de 3e plaats achter de twee ongenaakbare teams uit het oosten des lands (Dalfsen en Lemelerveld). Bovendien staat Rolder Boys bovenaan in de 3e periode en heeft derhalve zeker een doel om voor te strijden. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de equipe van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze, maar dan vooral voor lijfsbehoud in de 2e klasse. Kortom een interessant duel komende zondag a.s. op sportpark Boerbos te Rolde.

Verrassende nederlaag Zuidwolde 2

Afgelopen zondag leed het reserveteam van Zuidwolde een verrassende nederlaag tegen hekkensluiter Ruinen 2. Al vroeg in de wedstrijd kwam de ploeg op een 0-2 achterstand en dat verschil in doelpunten bleef ook na 90 knotsgekke minuten op het scorebord staan. Het was een wedstrijd, die 90 minutenlang alle kanten op kon. De Zuidwoldigers teisterden o.a. meerdere keren het aluminium en hadden net niet het geluk om te scoren. Komende zondag speelt Zuidwolde 2 een belangrijk duel op Sportpark Woltingeslag tegen het hooggeplaatste Beilen 2. Aanvang 11.00 uur.

Bijna stunt Zuidwolde 3

Afgelopen zondag ging Zuidwolde 3 met knikkende knieën naar koploper Alcides 3. Het veel scorende Alcides 3 had echter de nodige moeite om de ploeg van Sam de Gier op de knieën te krijgen. Uiteindelijk werd nipt met 3-2 verloren. Komende zondag gaat Zuidwolde 3 de grens met Friesland over en speelt een uitwedstrijd in Noordwolde op het lommerrijke sportpark Spokedam tegen Olyphia 2. Aanvang van dit duel 10.00 uur in Noordwolde.

Bekerstunt Zuidwolde 4

Zuidwolde 4 plaatste zich afgelopen zondag met een spectaculaire 5-4 zege op Beilen 5 voor de 1/4-finale van de districtsbeker. Op 22 april a.s. speelt Zuidwolde 4 in de ¼-finale in Rolde op sportpark Boerbos tegen Rolder Boys 3. Mocht Zuidwolde 4 deze horde nemen plaatst men zich voor de ½-finale. In tegenstelling tot eerdere berichten wordt alles uitgespeeld tot aan de echte finale tussen twee elftallen / teams. In de 1/4-finale worden de volgende wedstrijden gespeeld:

SC Emmeloord 4        -           HOC 2

Harkstede 2                -           OZW 3

WKE '16 3                  -           Musselkanaal 3

Rolder Boys 3             -           Zuidwolde 4

Komende zondagmorgen (10.00 uur) speelt Zuidwolde 4 thuis op sportpark Woltingeslag voor de competitie tegen EHS'85 2 uit Emmerschans.

De Echten gaan de grens over

De Echten/ Zuidwolde 5 gaan komende zondag eveneens de grens met provincie Overijssel over voor hun duel in Balkbrug tegen Balkbrug 3. Een duel tegen de hekkensluiter. De Echten gaan voor niets anders dan de winst.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komend weekeinde weer veel succes toe.