Voorbeschouwing Ruinerwold 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 08 maart 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Ruinerwold 1 - Zuidwolde 1

Maart roert zijn staart/ lentekriebels en een derby op programma

Wat wil je nog meer zou ik willen zeggen. Tsja, we leven momenteel in een alomvattende hectische periode en ook nog eens met een onstuimige weerperiode. Vorige week was het nog een gevoelstemperatuur van -17 graden, thans is het plm. + 8 graden. Een temperatuurverschil van dag en nacht (25 graden verschil in een week tijd). Was het vorige week nog prima (maar wel koud, bibberend) schaatsweer en konden de ijzers eindelijk uit het vet en onder gebonden worden; thans kan bijna alweer de korte (zwem-/voetbal-)broek weer aan. Het kan natuurlijk nog altijd weer gaan vriezen, maar toch leeft er een gevoel van.........."de lente komt er aan" dan wel het gevoel dat hoort bij "lentekriebels" en ook we kunnen en mogen weer voetballen. Het ruiken van het (kunst) gras geeft zo'n heerlijk "buitengevoel". Daarnaast beginnen we ook nog eens met ........... een Woldense derby in en tegen Ruinerwold.

Ruinerwold 1 - Zuidwolde 1

Komen er weer eens 1200 toeschouwers!? In het seizoen. In het seizoen 2001-2002 was dit wel het geval. Wat was het geval: Op 30 maart 2002 kon Zuidwolde in de derby in en tegen Ruinerwold kampioen worden. Deze ingrediënten (derby en mogelijk kampioenschap) zorgden toen voor een geweldige publieke belangstelling. In een zinderend duel ging Zuidwolde met 1-0 onderuit en kon toen nog geen kampioenschap worden gevierd (dit gebeurde toen 2 weken later in de met 2-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen Old Forward). Zullen deze oude tijden komende zondag na 16 jaar (11 maart 2018) weer herleven? Qua publieke belangstelling zou dit geweldig zijn. Zeker in deze tijd kan het amateurvoetbal een dergelijke publieke belangstelling als stimulans en impuls goed gebruiken. Qua uitslag is het niet te hopen dat dit gebeurt, want dat zou winst betekenen voor Ruinerwold (en verlies derhalve voor Zuidwolde). Ruinerwold is op dit moment hekkensluiter zijn, maar ook Zuidwolde mag wel eens weer winnen. De laatste overwinning dateert alweer van 19 november 2017 (2-3 overwinning tegen Beilen).Het eerste duel tussen Zuidwolde en Ruinerwold leverde een 4-1 overwinning op voor de equipe van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze. Die overwinning biedt echter geen enkele garantie voor een zege a.s. zondag op Ruinerwold. Bovendien presteert Ruinerwold thuis goed door o.a. een overwinning op Valthermond en gelijke spelen tegen Olyphia en S.C. Erica.

Zuidwolde 2 - SVV'04 2

Een belangrijk duel voor de manschappen van de "3 J's". Eerder dit seizoen ging Zuidwolde 2 in het Schoonebeekse met 5-2 onderuit. Verder kan dit duel omschreven worden als een zgn. 6-punten-wedstrijd. Zuidwolde 2 staat op een 9e plaats met 12 punten en SVV staat op de 11e plek met 10 punten. Hebben Jasper Jabben en Wessel Buning nog weer eens zo'n gouden moment? Zondagmorgen om 11.00 uur is dit duel te bewonderen op Sportpark Woltingeslag.

Zuidwolde 3 - EMMS 3

Een thuisduel voor ZUIDWOLDE 3 tegen een van de topploegen in hun klasse EMMS uit Slagharen (de nummer 2). Een pittig duel derhalve de manschappen van Sam de Gier. Eerder dit seizoen ging Zuidwolde 3 in Slagharen met 4-2 onderuit tegen EMMS 3. Naast een pittig duel, wellicht ook een mooie uitdaging. Aanvang van dit duel 11.30 uur op sportpark Woltingeslag. Succes mannen.

Zuidwolde 4 - Wacker 3

Koploper Zuidwolde 4 speelt zondag a.s. een belangrijk duel tegen de nr. 3 in haar klasse, t.w. Wacker 3 uit De Wijk. Bij winst voor Zuidwolde 4 kan al eens gedacht worden aan het bestellen van een platte kar voor een kampioens-rondtocht door Zuidwolde. Aanvang van dit duel 10.00 uur op sportpark Woltingeslag.

Raptim 5 - Zuidwolde 5 (afgelast)

"De Echten" spelen als enige ploeg een uitwedstrijd tegen naaste concurrent Raptim 5. Het is het duel tussen de nr. 9 en 10 van deze competitie. Ook weer een 6-puntenwedstrijd.We duimen voor "de Echten". Aanvang van dit duel in Coevorden om 10.00 uur

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.