Voorbeschouwing S.V. ZWOLLE 1 – ZUIDWOLDE 1

Geschreven op 16 maart 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing S.V. ZWOLLE 1 –  ZUIDWOLDE 1

Komende zondag rijdt er een spelers- annex supportersbus naar de uitwedstrijd tegen SV Zwolle. De uiterst vriendelijke spelers van SV Zwolle waren in de heenwedstrijd niet uit de kantine van Zuidwolde te slaan en wij als VV Zuidwolde leken het een leuke geste om ook met een bus vol die kant op te gaan. Mede omdat er die middag in hun kantine aan de Hyancinthstraat een feestje wordt georganiseerd door hun derde met een dj! De bus vertrekt om 12.00 uur en gaat om 20.00 uur terug vanuit Zwolle, kosten € 5,- pp.

Bijna supersunday-gevoel / Eén zwaluw maakt nog geen zomer

Afgelopen zondag zegevierden nagenoeg alle Zuidwoldiger teams. Alleen ZUIDWOLDE 3 verloor nipt met 2-3 van DIO OOSTERWOLDE 3. Hierbij dient opgemerkt te worden, dat ZUIDWOLDE 3 de wedstrijd nog weer spannend maakte door van 0-3 naar 2-3 terug te komen in de wedstrijd. Een domper op dit duel was een vervelende blessure (sleutelbeenbreuk) voor Zuidwolde-speler Justin de Vries. Langs deze weg wensen wij Justin een voorspoedig beterschap.

Zuidwolde 1 won verrassend, maar ook dik verdiend met 4-0 van de nr. 3 in de competitie (DIO OOSTERWOLDE). Wel moet opgemerkt worden, dat de equipe van winnende coaches Jarrisch Keizer/ Gerald Kreuze prima in het zadel kwamen door een vroege veldverwijzing van een van de DIO OOSTERWOLDE-spelers. Kort na die veldverwijzing scoorde ZUIDWOLDE de belangrijke openingstreffer. De rest van de wedstrijd werd vervolgens een formaliteit. Deze overwinning zal zeker voor de nodige euforie in het Zuidwoldiger-kamp zorgen. Echter één zwaluw maakt beslist nog geen zomer. Komende zondag speelt Zuidwolde de lastige uitwedstrijd tegen S.V. ZWOLLE. Het is het duel tussen de nr. 6 (ZWOLLE: 17-24) en nr. 7 (ZUIDWOLDE: 16-20). Eerder dit seizoen wonnen de Zwollenaren het duel in Zuidwolde met 1-2. In de week daarvoor leek ZUIDWOLDE het lek na een moeizame seizoenstart boven te hebben door het uitduel tegen DWINGELOO overtuigend met 0-4 te winnen. Vervolgens was ZUIDWOLDE van slag en verloor naast het duel tegen S.V. ZWOLLE ook onnodig het volgende uitduel tegen RUINEN (2-0 verlies). Het is dus zaak om in een positieve flow te komen en te blijven.

S.V. ZWOLLE won afgelopen weekeinde - na een sterke start van het duel - met 1-5 van STANFRIES. Ook S.V. Zwolle zit daardoor in een flow-situatie. Met het duel tegen S.V. ZWOLLE keert ZUIDWOLDE voor het eerst na meer dan 30 jaar terug op het Zwolse nest. Al met al in alle opzichten een meer dan interessant duel.

Zuidwolde 2 heeft de hint van vorige week goed begrepen en keerde met een belangrijke 0-1 zege terug van het uitduel tegen PROTOS 2. Komende zondag wacht op de thuisbasis WOLTINGESLAG andermaal een belangrijk duel tegen HOOGEZAND 2. Wint de equipe van coach Henry Vogelzang dit duel, dan kan het de weg omhoog voortzetten. Succes gewenst!

Zuidwolde 3 verloor dan wel nipt met 2-3 van DIO OOSTERWOLDE 3, maar kon toch terugkijken op een sterk gespeelde 2e helft. Vanuit een 0-3 ruststand wist men het in de 2e helft nog spannend te maken door nog met 2-3 dichtbij te komen. De volgende wedstrijd kan ZUIDWOLDE 3 dan ook maar het beste direct met de 2e helft beginnen. Dat zal dan een echte "Woldense derby" zijn. Een uitwedstrijd tegen Ruinerwold 3. Ook succes gewenst. NB deze wedstrijd is omgedraaid en wordt gespeeld op sportpark Woltingeslag in Zuidwolde.

Voor ZUIDWOLDE 4 staat voor a.s. zondag "op Woltingeslag" een topduel op het programma tegen EMMS/LUTTEN 3 (de nr. 1 in de competitie). Wint ZUIDWOLDE 4 dit duel dan pakken zij de koppositie. Opgemerkt dient te worden, dat beide teams na de winterstop al eens een duel verloren. Het ritme zit er dus bij beide teams nog niet echt in. Een interessant duel dus. Eveneens veel succes toegewenst.

"De ECHTEN/ZUIDWOLDE 5" ruiken bloed en hebben de hint van vorige week eveneens goed begrepen. Bij winst op de nr. 1 (DALEN 5) kon men de toppositie overnemen. En wat doen "De Echtenaren"? Ze winnen het uitduel tegen DALEN 5 met 1-3 en zijn nu trotse koploper. Prima mannen!! Komende zondag speelt ZUIDWOLDE thuis tegen WEITEVEENSE BOYS 3. We duimen voor de Echtenaren.

Lay Lady Lay. Het weekend kan natuurlijk niet goed beginnen zonder onze "First-Lady's". Op Friday-night spelen onze lady's op sportpark "De Marke" in PESSE andermaal 4 duels tegen Pesse, VVAK, Elim en Tiendeveen. Weten onze "Lady's" hun successen van de 1e competitieronde een goed vervolg te geven? Het zou mooi zijn. Veel succes toegewenst.

Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.