Voorbeschouwing SC Emmeloord 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 27 september 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing SC Emmeloord 1 - Zuidwolde 1

Opening kantine Piet en Klaas - "mijn mooiste cadeau"

Afgelopen vrijdagavond vond de opening van de nieuwe voetbalkantine plaats. Klaas Huls - al vanaf de oprichting in 1947 lid van de v.v. Zuidwolde - verrichtte de openingshandeling. De openingshandeling vond - hoe toevallig ook - juist plaats op de geboortedag (21 september) van Klaas. Met de mooie en ontroerende woorden "een mooier cadeau had ik mij niet kunnen wensen" knipte Klaas daarna het lint door. Vervolgens knalde het jongste lid van de club - Mick Bremer, kleinzoon van kantinehoofd en bestuurslid wijlen Willem Jansen - een bal door de papieren deuropening. Daarna volgden de festiviteiten, met daarbij ook een woord en een cadeau in de vorm van een door hemzelf gemaakte pop in het roodzwarte clubtenue, met rugnummer 9 natuurlijk van oud-onderwijzer en voormalig speler en coach van Zuidwolde 1: Piet Boverhof.

Zuidwolde 1

Door de trieste gebeurtenissen bij ASSER BOYS viel de openingswedstrijd van Zuidwolde 1 afgelopen zondag "letterlijk in het water". Komende zondag derhalve de seizoen ouverture voor Zuidwolde 1 in het verre Emmeloord. Afgelopen seizoen speelden beide teams ook tegen elkaar. Door een eerdere afgelasting vonden de uit- en thuiswedstrijd binnen een tijdsbestek van 10 dagen plaats aan het eind van het seizoen. Beide duels eindigden toen in een 1-1 eindstand. Het laatste duel (20 mei 2018) vond plaats in Emmeloord, waarbij Mathijs Steenbergen in de slotfase voor Zuidwolde een "golden goal - de gelijkmaker" - scoorde. Door dat doelpunt speelde Zuidwolde zich veilig en was SC EMMELOORD veroordeeld tot het spelen van p/d-wedstrijden. Via een beslissende 3-1 zege op DALEN bleef ook SC EMMELOORD in de 2e klasse. Komende zondag begint derhalve de opening van het seizoen voor ZUIDWOLDE in EMMELOORD. SC EMMELOORD speelde afgelopen zondag haar eerste wedstrijd in en tegen VALTHERMOND met 1-1 gelijk.

Zuidwolde 2

Zuidwolde 2 leed in de seizoen ouverture een pittige nederlaag tegen het reserveteam van Steenwijker Boys. Komende zondag speelt Zuidwolde 2 een thuiswedstrijd tegen EMMS 2 uit Slagharen. De buren uit Slagharen speelden hun eerste wedstrijd in en tegen Valthermond met 1-1 gelijk. Aanvang van deze wedstrijd: 11.00 uur.

Zuidwolde 3

Zuidwolde 3 kende een prima start van de competitie door een overtuigende 5-2 zege op De Blesse. Komende zondag speelt ZUIDWOLDE 3 een uitwedstrijd tegen Steenwijker Boys 3. Voor de boys uit Steenwijk is dit hun eerste wedstrijd van het seizoen. Aanvang: 10.30 uur.

Zuidwolde 4

Met maar liefst 12-0 werd tegenstander DALEN 4 huiswaarts gestuurd. De tegenstanders van Zuidwolde 4 zijn derhalve gewaarschuwd en zullen zich zeker wapenen. Komende zondag een uitwedstrijd in het tweelingdorp Veenoord/Nieuw Amsterdam tegen TWEDO 3. TWEDO 3 verloor haar eerste wedstrijd uit tegen RAPTIM 4 met 4-3. Aanvang van deze wedstrijd is om 10.00 uur in Veenoord.

FC ECHTEN/Zuidwolde 5

"De ECHTEN" maakten er afgelopen zondag een spannende wedstrijd van. 90 minutes volop spanning voor beide doelen. Uiteindelijk eindigde het spannende duel tegen Dedemsvaart 6 in 1-1. Komende zondag de altijd weer lastige uitwedstrijd tegen PROTOS 4 uit Steenwijksmoer. Protos 4 verloor haar eerste wedstrijd met 7-3 van DOS '63 2.

Vrijdagavond a.s. Lady's night op Woltingeslag

Koploper ZUIDWOLDE-vrouwen 2 speelt vrijdagavond a.s. vanaf 19.30 uur op sportpark Woltingeslag 4 seriewedstrijden. Het begint direct al met een spektakelduel tegen naaste concurrent RUINEN-vrouwen 2. Vervolgens treden onze lady's aan tegen respectievelijk SLEEN Vrouwen 1, ZZVV-vrouwen 1 en Noordscheschut vrouwen 2. Komt dat zien!!!

35+-team - Middelveld Boys

Het fonkelnieuwe 35+-team (gesponsord door gebroeders Middelveld) hebben de smaak te pakken. Vorige week werd op sportpark De Baete te Ruinen tegen Pesse 35+-team (1-1) het eerste puntje gehaald. Komende vrijdagavond speelt het 35+-team 2 wedstrijden op sportpark Hulsebosch te Dwingeloo tegen respectievelijk HZVV 35+ 2 en Nieuw-Balinge 35 +-team. Aanvang 1e wedstrijd: 19.30 uur.

Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.