Voorbeschouwing SC Erica 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 05 april 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing SC Erica 1 - Zuidwolde 1

Zeg het met bloemen - 50 jaar Buning Wegenbouw/ ruim 30 jaar hoofdsponsor VV Zuidwolde

Zo sta je op de markt in Hoogeveen om een bloemetje te kopen. Allicht kom je dan natuurlijk bij Bloemenhandel De Gier en ontkom je natuurlijk niet aan een praatje met Rolf en Sam de Gier. "Komt vast wel op de website van vv Zuidwolde", aldus Rolf. Allicht en zo kom je van de ene link in de andere link. Het is namelijk een heel bijzondere week, waarin onze hoofdsponsor Buning Wegenbouw bv haar 50-jarig bestaan viert. Dat een onderneming 50 jaar bestaat is bijzonder en verdient zeker een bloemetje.

Vervolgens is er natuurlijk de link met de voetbalvereniging ZUIDWOLDE. De familie Buning is al vanaf het begin van het bestaan van de vv Zuidwolde meer dan betrokken bij de club. Allereerst natuurlijk al generatielang als actieve voetballers, maar al in de jaren '70 van de vorige eeuw vonden de eerste vormen van sponsoring plaats. Uiteindelijk resulteerde dit in een hoofdsponsorschap. Met onderbreking van enkele jaren is Buning Wegenbouw bv inmiddels meer dan 30 jaar hoofdsponsor van de vv ZUIDWOLDE. Komend weekeinde vinden daartoe de nodige festiviteiten plaats op de bedrijfslocatie. Het bestuur van v.v. Zuidwolde feliciteert Buning Wegenbouw bv met dit jubileum.

SC Erica 1 - Zuidwolde 1

Met recht kan hier gesproken worden van een cruciaal duel. Het betreft hier het treffen tussen de nummer 9 (SC Erica) en de nr. 11 (Zuidwolde). Het onderlinge verschil is 3 punten in het voordeel van SC Erica, waarbij Zuidwolde 1 wedstrijd minder heeft gespeeld. Zeker in deze fase van het seizoen is het belangrijk om punten te pakken. Beide teams hebben de punten nodig. Eerder dit seizoen won SC Erica het duel in Zuidwolde met maar liefst 2-6. Man of the match in dat duel was met name de rappe SC Erica-speler Kjeld Huls. Hij scoorde in dat duel maar liefst 4x. De overwinning van SC Erica was verdiend, maar wel enigszins geflatteerd. Bij een 1-2 stand had Zuidwolde kansen op de gelijkmaker, doch de eerstvolgende goal werd gescoord door ..... Kjeld Huls. Feitelijk was deze goal de beslissing in de toenmalige wedstrijd. Zondag a.s. is het zeker de moeite waar om het duel tussen beide teams te aanschouwen op sportpark De Veenschappen te Erica.

Zuidwolde 2 - SC Erica 2

Voorafgaande aan het duel tussen beide hoofdmachten spelen de reserveteams van Zuidwolde en Erica een competitieduel op sportpark Woltingeslag. Ook dit is een cruciaal duel waarin beide teams de punten kunnen gebruiken. Deze wedstrijd is verplaatst naar de zaterdagavond en wel om 17.00 uur.

Beilen 3 - Zuidwolde 3

Ook Zuidwolde 3 mag eindelijk weer de wei in. Ook hier mag een spannende wedstrijd verwacht worden tussen de nrs. 9 en 10 van de competitie. Weet Zuidwolde 3 voor een stunt te zorgen?

Zuidwolde 4 - Zuidwolde 5: DE TOPPER van de Week

Een duel waar het om iets gaat. Eerder dit seizoen won ZUIDWOLDE 4 "de uitwedstrijd" tegen De Echten met 1-7. Zuidwolde 4 verkeerde in een euforische stemming en had de zinnen al volledig gezet op een vroegtijdig kampioenschap. "De Platte Kar" was al besteld, totdat Wacker 3 roet in het eten gooide door een 0-6 zege op Zuidwolde 4. De spanning is derhalve weer terug in deze competitie en De Echten willen natuurlijk wel iets rechtzetten na de eerdergenoemde 1-7 nederlaag. Komt dat zien a.s. zondagmorgen om 10.00 uur.

45+ -team start vrijdagavond

Het 45+ team speelt vrijdagavond op sportpark Bentinckspark te Hoogeveen twee wedstrijden tegen respectievelijk Hollandscheveld 45+ 1 en Pesse 45+ 1 team. We duimen voor onze golden oldies.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger-teams komend weekeinde weer veel succes toe.