Voorbeschouwing Stadskanaal 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 27 oktober 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Stadskanaal 1 - Zuidwolde 1

NB er rijdt een supporters-/spelersbus, vertrek 11.45 vanaf sportpark. Kosten voor supporters € 5,-- pp.

"Op noar Knoal" - Van Bastengoals - Supersunday Zuidwolde 2, 3, 4

Zuidwolde 1 Je moet soms uitkijken wat je zegt. Als je iets zegt roep je ook iets op. Soms past dat en soms past dat ook even niet. In de vorige voorbeschouwing had ik het over "de Van Basten-goal van Henry Reinders bij het 45+-voetbal". Afgelopen zondag kwam dit als een boemerang terug in de wedstrijd tussen Zuidwolde 1 - Dedemsvaart 1. Alleen nu was een keer in het nadeel van Zuidwolde. In blessuretijd scoorde Noah Schuurman namens Dedemsvaart de beslissende derde goal en leed Zuidwolde jammerlijk met 2-3 verlies. Nu restte er voor Zuidwolde nog slechts een aftrap en daarna was het "exit match". Een jammerlijk verlies, waarin Zuidwolde zeker een punt had verdiend. Bovenal moet echter gezegd worden, dat het publiek een bijzonder fraaie en spannende wedstrijd voorgeschoteld kreeg. Zo kan 90 minuten voetbal bijzonder mooi zijn. Chapeau Zuidwolde 1.

Komende zondag speelt Zuidwolde 1 een uitwedstrijd "op Knoal" tegen Sportclub Stadskanaal. Twee seizoenen terug waren "de knoalsters" voor het laatst tegenstander van Zuidwolde. Vroeg in het seizoen speelden beide teams op sportpark "Pagedal" te Stadskanaal met 0-0 gelijk. Later dat seizoen (21 februari 2016) won Zuidwolde thuis met 2-1 van Stadskanaal. Stadskanaal kwam op een 0-1 voorsprong door een treffer van Sten Vos. Marcel Linthorst zorgde voor de gelijkmaker en kort voor het einde werd Koen Romme matchwinner met een fraaie kopbal. Succes mannen, zondag.

Zuidwolde 2 - Mark - van Basten - Tiggelaar

Zuidwolde 2 verrast tot dusver vriend en vijand. Afgelopen zondag werd het hoger aangeslagen Dalen 2 in Dalen met 0-1 verslagen. Met een eveneens typische "van Basten-goal" door Mark Tiggelaar, in de 92e minuut. Inderdaad Dalen 2 mocht nog even aftrappen. Voorafgaande aan het seizoen "somberden" we over het perspectief van het nieuwe Zuidwolde 2, onder leiding van de "3 J's". We zijn wellicht nog vroeg in het seizoen maar op dit moment staat Zuidwolde 2 wel even op de vierde plaats. Aangezien Zuidwolde 2 nog een of twee wedstrijden te goed heeft, mogen we stellen dat het reserveteam van Zuidwolde het minste aantal verliespunten heeft en eigenlijk koploper is in de reserve 1e klasse. Wie had dat gedacht. Complimenten aan het gehele team onder aanvoering van de "3 J's".

Komende zondag wacht op sportpark Woltingeslag echter een pittige tegenstander, te weten naaste concurrent WVV 2 uit Winschoten. De Winschoters staan op de vijfde plaats in de competitie. Een veel scorende ploeg, maar men laat ook nog weleens een goaltje door.

Voor het publiek zeker de moeite waard om zondagmorgen a.s. deze wedstrijd op Woltingeslag te gaan aanschouwen. Aanvang 11.00 uur.

Zuidwolde 3 verdient een bonus

Andermaal werd de wedstrijd in Coevorden tegen Raptim 4 afgelast (slechte velden deze keer). Vandaar dat Zuidwolde 3 best wel een bonuspunt toegekend mag krijgen. Komende zondag speelt Zuidwolde 3 op de thuisbasis (Woltingeslag) tegen het reserveteam van KSC uit Schoonoord. Aanvang 11.30 uur. We dichten de manschappen van Sam de Gier goede kansen toe en verwachten vooral een gretig team.

Zuidwolde 4 - Woldense derby tegen Ruinerwold 4

Het nog ongeslagen - maar wel medekoploper - Zuidwolde 4 speelt zondagmorgen om 10.00 uur op Woltingeslag een derby tegen Ruinerwold 4. Gelet op de stand van zaken in deze competitie (Zuidwolde 4 medekoploper/ samen met Wacker 3 en Ruinerwold 4 op plek 8) verwachten we thuiswinst voor Zuidwolde 4. Naaste concurrent WACKER 3 speelt een lastige uitwedstrijd tegen de nr. 3 in de competitie Balkbrug 2. Het kan dus zo maar zijn dat Zuidwolde 4 zondag a.s. alleen-koploper in haar klasse wordt.

Zuidwolde 5 - de Echten houden het Kanon nog even droog

"De Echten" zijn komende zondag vrij en sparen de energie voor de week erop in "de Kraker" tegen RAPTIM 5.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.