Voorbeschouwing Steenwijk 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 01 december 2016 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Steenwijk 1 - Zuidwolde 1

Andermaal een rit naar Steenwijk - "El Punto"

Afgelopen zondag won de equipe van coaches Jarrisch Keizer en Gerald Kreuze verdiend met 1-3 het duel in Steenwijk tegen Steenwijker Boys. Eigenlijk had de selectie van Zuidwolde 1 deze week wel in Steenwijk kunnen blijven, want a.s. zondag speelt Zuidwolde een duel tegen de buren van Steenwijker Boys of beter gezegd de roodwitten van Steenwijk.

Opnieuw een belangrijk duel, waarbij Zuidwolde voor de winterstop nog een mooie serie kan neerzetten. STEENWIJK is een ploeg, die twee keer achter elkaar gedegradeerd is. Twee seizoenen terug speelde STEENWIJK nog in de 1e klasse. Ook dit seizoen wil het nog niet echt lukken.

STEENWIJK bivakkeert momenteel op de 10e plaats in deze competitie met 11 punten. ZUIDWOLDE staat momenteel op de 9e plaats met 13 punten. Winst is voor beide ploegen derhalve belangrijk. Win je dan kun je met perspectieven naar boven kijken. Het verschil met de nummer drie in de competitie (Dwingeloo) is dan met vijf punten overbrugbaar. Kortom, een interessant duel.De historie tussen beide teams gaat laatstelijk terug naar het seizoen 2008/2009. Thuis behaalde Zuidwolde op 9 april 2009 een zwaarbevochten 1-0 door een doelpunt van .......... "El Punto" Jacco Anninga. Het uitduel in dat seizoen werd gespeeld op 19 oktober 2008. Dit duel werd met 4-3 verloren. De drie Zuidwoldiger doelpunten werden gescoord door............, ja, ja, daar is ie weer .... El Punto Jacco Anninga.

Zuidwolde 2 had minimaal 1 punt voor het oprapen in het treffen tegen VALTHERMOND 2. Pal voor tijd scoorde VALTHERMOND door miscommunicatie in de Zuidwoldiger defensie de winnende treffer (4-5 overwinning). Komende zondag kan Zuidwolde 2 zich thuis revancheren tegen Wildervank 2.

Zuidwolde 3 liep in het duel tegen DWINGELOO tegen een forse 6-0 nederlaag aan. Zondag a.s. speelt ZUIDWOLDE 3 een uitwedstrijd tegen SMILDE '94 2.

Zuidwolde 4 speelt zondag a.s. een thuiswedstrijd tegen SVV'04 3. We verwachten allicht een winstpartij.

Ook "de Echten" (Zuidwolde 5) spelen zondag a.s. een thuiswedstrijd tegen dit keer PROTOS 4. Het op de tweede plaats staande Zuidwolde 5 treft mogelijkerwijs een pittige tegenstander, want de ploeg uit Steenwijksmoer staat op de 4e plaats in de competitie.

Tot slot wenst het bestuur van vv ZUIDWOLDE alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.