Voorbeschouwing Sweel – Zuudwolde

Geschreven op 10 april 2015 door Bert Brontsema

Tussen “Ain Pronkjewail in golden raand” en “Ik ben een Zwollenaar”
Het was me het weekje wel. Allereerst de 3-0 overwinning op “paaseiermaandag” tegen TITAN, met bijzonder fraai voetbal van de kant van Zuudwolde. Tot op dit moment de beste wedstrijd van het seizoen van de “Zuudwoldigers”. Een niet volledig TITAN kwam er met de 3-0 nederlaag nog genadig vanaf.
Op dinsdag 7 april j.l. was het de voorbereiding op het sponsoruitje naar de ½-finale bekerwedstrijd gespeeld op woensdag 8 april j.l. in “DE EUROBORG” tussen
FC GRONINGEN –EXCELSIOR.

Zo wij begrepen hebben een zeer geslaagde sponsoravond met natuurlijk een prachtige (ook weer) 3-0 overwinning van de FC GRONINGEN op EXCELSIOR.
Het vervolg daarvan is een prachtige Noord-Oostelijke bekerfinale op 3 mei a.s. in de ROTTERDAMSE KUIP. Je kunt geen betere Finale-affiche bedenken dan de match/class tussen FC GRONINGEN en PEC ZWOLLE. Voor mij persoonlijk een spagaatwedstrijd, met een beetje een dubbel gevoel tussen “Ain Pronkjewail in golden raand” (FC GRONINGEN dus) en “ik ben een Zwollenaar” (de club van onze coming-man Wouter Marinus). Het belooft al met al een prachtige spektakel te worden met vele bussen op 3 mei a.s. richting “De KUIP” in Rotterdam. Zeker de moeite waard om die wedstrijd te bezoeken, maar helaas heeft ZUUDWOLDE dan nog competitieverplichtingen.

Behaalde successen in het verleden bieden geen enkele garantie voor de volgende wedstrijd. A.s. zondag speelt ZUUDWOLDE een op papier gemakkelijke wedstrijd tegen “SWEEL”, de fusieclub uit Zweeloo (zowel met een “sterk zaterdag” en “een sterk zondag”).
Gemakkelijk zal het echter niet worden, want “SWEEL” heeft de punten nog hard nodig in de strijd tegen degradatie. Men voelt de hete adem van “Bargeres”. Zeker de laatste serie wedstrijden sprokkelt “SWEEL” de punten bij elkaar. Zo kwam TWEDO afgelopen zondag thuis niet verder dan een 0-0 tegen SWEEL. 14 dagen geleden verkeek MUSSELKANAAL zich thuis lelijk op SWEEL, door met 0-1 te verliezen van de Zweelonaren. Tsja, en was het niet ZUUDWOLDE dat dit seizoen al 2x verloor van MUSSELKANAAL. Een interessante en tegelijkertijd voor beide teams een belangrijke wedstrijd dus.

Ook ZUUDWOLDE 2 speelt een belangrijke topper thuis tegen koploper GOMOS uit NORG. De ploeg van coach Henry VOGELZANG zal er alles aan gelegen zijn om de spanning in de competitie terug te brengen. Bij winst nadert ZUUDWOLDE tegenstander GOMOS tot op 2 punten.

ZUUDWOLDE 4 speelt zondag a.s. ook een topper en wel in EMMER COMPASCUUM tegen C.E.C. 4. De Emmer Compascumers zijn plotseling weer uit hun winterslaap ontwaakt en hebben relatief 3 wedstrijdpunten meer dan ZUUDWOLDE. Echter C.E.C. 4 moet nog wel 4 wedstrijden inhalen. Kortom ook een interessant duel.

Eerst hebben we echter op de vrijdagavond 45+ -voetbal en lady’s night-voetbal.. Onze 45-plussers spelen op het sportpark in DE WIJK tegen TIENDEVEEN en VITESSE ’63.
Onze lady’s gaan naar SLAGHAREN en spelen 2 wedstrijden tegen DE WEIDE en VVAK.

Kortom weer een mooi voetbalweekeinde. Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuudwoldiger-teams veel succes toe.