Voorbeschouwing Valthermond 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 01 maart 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Valthermond   1 - Zuidwolde 1

Valthermond: pittige tegenstander voor Zuidwolde 1

Deze eeuw speelden beide teams gedurende 7 seizoenen tegen elkaar. In de 14 onderling gespeelde wedstrijden was Valthermond veelal de bovenliggende partij. De Mondkers wonnen 9 duels en speelden 4 keer gelijk. Zuidwolde won slechts 1 keer. Statistisch bezien is Valthermond dan ook voor komende zondag absolute de favoriet. Opvallend is echter, dat Zuidwolde in de duels tegen Valthermond in de uitwedstrijden vaak beter presteerde dan in de thuiswedstrijden. De enige overwinning, die Zuidwolde behaalde was in het seizoen 2009-2010. Na 90 minuten eindigde het duel in Valthermond in een 1-3 zege voor Zuidwolde.

Zuidwolde kwam in dat duel op een 0-1 voorsprong door een treffer van Carlos Lopes Macedo. Arjan Sloots zorgde namens Valthermond voor de gelijkmaker. Huidig assistent-coach van Zuidwolde Gerald Kreuze zorgde kort voor rust met een kiezelhard schot voor een 1-2 ruststand. Na de thee kon de wedstrijd alle kanten op en kregen beide teams voldoende mogelijkheden. Uiteindelijk scoorde Carlos Lopes Macedo voor Zuidwolde de bevrijdende 1-3. Komende zondag wensen wij het team van coaches van Bas Bijen en Gerald Kreuze veel succes toe.

Zuidwolde 2

Zuidwolde 2 heeft vrijaf en mag nog even nagenieten van de fraaie 1-2 overwinning afgelopen zondag op Beilen 2.

Zuidwolde 3 - op naar de Meppeler Muggen

Zuidwolde 3 - de ploeg van Sam de Gier - speelt zondag a.s. een uitwedstrijd tegen MSC 2.  Op de Fietse van Skik treedt Zuidwolde 3 op sportpark Ezinge te Meppel tegen het reserveteam van Hoofdklasser MSC. De stand in de competitie geeft aan, dat er evenwicht is tussen beide teams. MSC 2 staat op de 5e plaats in de competitie met 9 wedstrijden 15 punten (doelsaldo 26-33). Zuidwolde 3 doet daar nagenoeg niets voor onder en staat op de 7e plaats met 9 wedstrijden 13 punten (doelsaldo 28-34). Bij winst kan Zuidwolde 3 een aardig sprongetje maken richting de top van hun klasse. We duimen voor Zuidwolde 3.

Zuidwolde 4 - Twedo 3

Zuidwolde 4 won afgelopen zondag de lastige uitwedstrijd in de competitie - de eerste competitiewedstrijd na de winterstop - met 2-3 tegen Dalen 4. Dit natuurlijk allemaal in het teken van het spannende vervolg in de districtsbeker. In dit jongensboek is Zuidwolde 4 daartoe inmiddels doorgedrongen tot de 1/8-finale. Voor zover bekend vindt de loting voor de volgende ronde plaats op 13 maart a.s. Komende zondag wacht eerst naaste concurrent Twedo 3 in de competitie. Eerder dit seizoen speelden beide teams in Veenoord met 2-2 gelijk.

HODO 4 - De Echten / Zuidwolde 5

Op sportpark 't Hoge Bos te Hollandscheveld vindt zondag a.s. een echte derby plaats tussen de HODO-Boys en Zuidwolde 5/De Echten. Afgelopen zondag gingen de Echtenaren nipt met 2-0 kopje onder tegen koploper Dedemsvaart 6.  Komende zondag zijn er nieuwe ronde/nieuwe kansen. Makkelijk zal het echter niet worden, want gerekend naar het aantal verliespunten is HODO 4 feitelijk de koploper in deze klasse.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.