Voorbeschouwing VKW 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 06 oktober 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing VKW 1 - Zuidwolde 1

NB er rijdt een supporters-/spelersbus, vertrek 12.15 vanaf sportpark. Kosten voor supporters € 5,-- pp.

Perkenslag - Woltingeslag

Zondag a.s. speelt Zuidwolde 1 een uitwedstrijd tegen VKW uit Westerbork. VKW verloor haar beide eerste duels tegen respectievelijk Beilen en laatstelijk Dedemsvaart met respectievelijk 0-1 en 5-3. Ook Zuidwolde leed afgelopen zondag een geflatteerde nederlaag tegen SC Erica (2-6). De forse overwinning van SC Erica kwam pas tegen het einde van de wedstrijd tot stand. Met deze ingrediënten vooraf kan het treffen tussen VKW en Zuidwolde dan ook nu al als een duel worden omschreven, waarin "winst" centraal zal staan.

De historie tussen beide teams laat zien, dat er altijd veel gescoord werd. Of dit nu op het sportpark Perkenslag van VKW of op sportpark Woltingeslag van Zuidwolde was; er werd altijd flink gescoord. Hierbij trok VKW veelal aan het langste eind. Zuidwolde behaalde in het seizoen 2007-2008 haar beste resultaat in de thuiswedstrijd tegen VKW. De einduitslag werd 3-3, waarbij Zuidwolde constant op achterstand kwam. Het duel had toen vooral een voortreffelijk "golden oldies-gehalte". Good-old Marcel Heslinga opende toen het "schuttersbal" namens VKW (0-1). Jacco Anninga schoot ongelukkigerwijs toen nog in eigen doel (0-2). Nog voor rust scoorde toen de beste man op het veld bij Zuidwolde: Golden Oldie Sander Bruins de 1-2. Sander Bruins was in deze wedstrijd een voortreffelijke vervanger van de toen geblesseerde Carlos Lopes Macedo. Kort daarop zorgde Anjo Willems, dat de voorsprong voor VKW weer twee goals werd (1-3). Nog voor de thee scoorde Good old Gerald Kreuze met een geweldige streep voor de 2-3. In de 2e helft wist Marcel Linthorst er alsnog een gelijkspel uit te slepen voor Zuidwolde (3-3).

Zuidwolde 2

Zuidwolde 1 mocht dan wel verliezen van SC Erica. De grootste verrassing kwam afgelopen zondag juist uit Erica. Zuidwolde 2 won 's morgens met 0-1 van SC Erica 2. Een onverwachte overwinning van de mannen van de "3 J's". Door dit resultaat staat Zuidwolde 2 op een keurige derde plaats in de competitie. Zondag a.s. is Zuidwolde 2 vrij.

Zuidwolde 3

Het nieuwe Zuidwolde 3 heeft kennelijk een optie op gelijke spelen. Beide tot dusver gespeelde wedstrijden leverden 3-3 uitslagen op tegen respectievelijk HOC 2 en afgelopen zondag thuis tegen Beilen 3. Komende zondag speelt Zuidwolde 3 een lastige uitwedstrijd op sportpark Klinkenvlier tegen Raptim 4 uit Coevorden. Raptim 4 is de nr. 2 van de competitie. Zuidwolde 3 staat op de 5e plaats. Een pittige uitdaging derhalve, maar wij verwachten een...........3-3 uitslag!?

Zuidwolde 4

De "clash" met Zuidwolde 5 werd overtuigend met 7-1 gewonnen door Zuidwolde 4. Echter het seizoen is nog lang en "één zwaluw maakt nog steeds geen zomer". Zondagmorgen wacht in het naburige IJhorst een lastige uitwedstrijd tegen IJhorst 2. Thuis en uit schijnt er nogal een verschil te zijn bij IJhorst 2. Thuis wonnen de IJhorsters dit seizoen overtuigend met 5-0 van Ruinerwold, maar hun derby in De Wijk tegen Wacker 3 ging met 4-3 nipt verloren. Zuidwolde 4 is derhalve gewaarschuwd voor deze tegenstander.

Zuidwolde 5

"De Echten" kregen afgelopen zondag een gevoelig verlies te verteren (7-1) tegen Zuidwolde 4. De Echtenaren kunnen best wel even een oppepper gebruiken. "Het kan thans alleen maar beter worden" en zondag a.s. in Beilen tegen Beilen 6 kan FC Echten zo maar weer eens "victorie kraaien". We duimen met zijn allen voor Zuidwolde 5.

Zuidwolde vrouwen 2 - 15 miljoen mensen/12000 trainers.....!?

De topper/de hit van de week is toch wel ons 2e vrouwenteam. Koud opgericht ging men via FACEBOOK maar eens op zoek een toepasselijk trainer/annex verzorger. Nederland mag dan wel vele trainers hebben, maar ons Vrouwen-2-team versloeg "All National records". In "no-time" had men meer dan 12.000 sollicitanten/trainers. Per direct werd een "sollicitatiestop" ingevoerd en ging ons "vrouwen-2-team" even uit de lucht.  De sollicitatieprocedure loopt inmiddels bij het 10-tal van ons vrouwen-2-team. Het benoemen van een trainer zal dan nog wel even duren. Tsja mannen, dat wordt pas volgend jaar Kerst denken we, wordt vast wel vervolgd.

In ieder geval wenst het bestuur van vv Zuidwolde alle Zuidwoldiger-teams komend weekeinde veel succes toe.