Voorbeschouwing ZFC Zuidlaren – Zuidwolde

Geschreven op 23 april 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing ZFC Zuidlaren – Zuidwolde

“Bokkie staan voor elkaar” – met de bus naar Zuidlaren

Woensdagavond 22 april 2015 zal de geschiedenis ingaan als de datum waarop de fusie tussen vv ZUIDWOLDE en ZZVV werd weggestemd. Op die datum kwam ook voor het bestuur van vv ZUIDWOLDE een einde aan een fase van lange en intensieve vergaderuren.
Het was beslist voor velen geen gemakkelijke periode. Het elftal bestuursleden heeft menigmaal onder grote druk gestaan en heeft uiteindelijk aangegeven niet akkoord te gaan met het door de FBC aangeboden fusieplan.

Het bestuur van vv Zuidwolde gaf wel aan voorstander van een fusie te zijn, maar stuitte met name op het zwaarwegende punt, dat uitsluitend gekozen werd voor prestatievoetbal op de zaterdag. Dit zou betekenen, dat na bijna 70 jaar het prestatievoetbal op de zondag zou verdwijnen. Dit was onverteerbaar.

Woensdag 22 april j.l. stond met name dit punt centraal op de agenda van de Algemene Ledenvergadering van de vv ZUIDWOLDE.
Het bestuur zette haar standpunt goed gefundeerd en geargumenteerd voor aan haar leden.
Het was een prettig gevoel, dat 71% van de stemgerechtigde leden (271 leden totaal) het bestuurt steunden in met name het behoud van het prestatievoetbal op de zondag.
In de achterliggende tijd heeft een ieder van het bestuur "bokkie voor elkaar gestaan" en werd uiteindelijk het beste en het gezondste besluit genomen.
Namens het bestuur van vv Zuidwolde onze dank voor de steun van onze leden.

Zondag a.s. zou het mooi zijn als ook Zuidwolde 1 in het treffen tegen ZFC ZUIDLAREN met zijn allen "bokkie voor elkaar" wil staan. Een goed voorbeeld doet goed volgen.
Bij winst doet ZUIDWOLDE goede zaken in de strijd om het behalen van een periodetitel.
Echter ook ZFC ZUIDLAREN heeft nog kansen op het behalen van een periodetitel.
Kortom een interessant duel, waarbij we met de bus naar ZUIDLAREN gaan.
Eerder dit seizoen won ZUIDWOLDE de seizoensopening tegen ZFC ZUIDLAREN met 4-1.
Frans Capellen opende de score door ZUIDLAREN-doelman van der Spoel op snelheid te kloppen. Ook de 2e treffer kwam van de voeten van Frans Capellen.
ZFC ZUIDLAREN maakte het vervolgens weer spannend door een doelpunt van Dick Scholte. In de slotfase van dit duel wisten Wessel Buning en Frans Capellen nogmaals het net bollen.