Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Asser Boys 1

Geschreven op 09 november 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Asser Boys 1

Inhaalwedstrijd Zuidwolde 1 en Zuidwolde 2 verrast

Komende zondag speelt Zuidwolde 1 de inhaalwedstrijd tegen Asser Boys. Het betrof hier indertijd de 1e competitiewedstrijd van het seizoen 2018-2019. Deze wedstrijd werd toen afgelast vanwege het tragische auto-ongeval, waarbij 2 spelers van Asser Boys om het leven kwamen.

Zuidwolde en Asser Boys streden deze eeuw 6x tegen elkaar. Zuidwolde won 2 duels en 1 duel werd onbeslist. De overige 3 duels werden gewonnen door de Assenaren. Er werd totaal 26 x gescoord (Asser Boys 14 x en Zuidwolde 12 x). De speler met de meeste goals was de Assenaar Robert Termohlen. In de hierboven genoemde wedstrijden scoorde hij in totaal 3 keer. Meest memorabele wedstrijd was toch wel het duel in Assen in het seizoen 2012-2013. Op 30 september 2012 eindigde dat duel uiteindelijk in een 3-3 stand. In de 1e helft kwam Zuidwolde er helemaal niet aan te pas en binnen 1 minuut stond Zuidwolde op een 1-0 achterstand. Doelpunt van Robert Termohlen. Bij rust stond het slechts 2-0 voor Asser Boys. De 2e goal werd toen gescoord Willard Bouwmeester. Zuidwolde mazzelde en had bij rust zo maar met 5-0 achter kunnen staan. De wonderthee van Asser Boys deed Zuidwolde kennelijk goed. Peter Nijboer kopte Zuidwolde naar 2-1, maar 2 minuten later scoorde Robert Termohlen de 3-1. De wedstrijd leek gelopen, maar Peter Nijboer wist in de 75e minuut opnieuw de aansluitingstreffer te scoren (3-2). In een zinderende slotfase scoorde Leon Schoemaker de niet meer verwachte gelijkmaker 3-3. Zondag a.s. spelen beide teams tegen elkaar op Woltingeslag.

Zuidwolde 2 verrast Ruinen 2

Afgelopen zondag pakte Zuidwolde 2 haar eerste zege in de Woldense derby tegen Ruinen 2. Een huzarenstukje van de ploeg van de 3 J's.

Zuidwolde 3 nipt onderuit in Havelte

Zuidwolde 3 ging in Havelte in een doelpuntrijk treffen nipt met 4-3 onderuit tegen naaste concurrent Havelte 2. Komende zondag speelt Zuidwolde 3 een uitwedstrijd tegen Dwingeloo 3.

Zuidwolde 4 doet goede zaken

Zuidwolde 4 won overtuigend met 7-3 van naaste concurrent KSC 2. Door dit resultaat staat Zuidwolde 4 op de 2e plaats in de competitie, met een gelijk aantal punten als EMMS 3. De Slagharenaars hebben echter 1 wedstrijd minder gespeeld.

De Echten de kansen Slagharen de punten

Zuidwolde 5 /de Echten kregen kansen te over in hun duel tegen EMMS 4, maar trokken uiteindelijk in Slagharen met 3-2 aan het kortste eind.

35+ -team - een Off-day/Off-weekend

Het 35+ team was de weg in voetballand even helemaal kwijt. Met 6-1 en 10-0 ging met fors kopje onder tegen De Weide 35+ en HZVV 35+. Volgende keer beter.

Vrouwen 1 - 1x verlies maar toch koploper

Zuidwolde Vrouwen 1 verloor haar 1e duel tegen VIOS (O) vrouwen 1 met 1-3, maar won de overige duels tegen Raptim en Germanicus. Zuidwolde Vrouwen 1 gaat met 8 punten voorsprong fier aan kop.

Vrouwen 2 ook koploper

Het spannende duel tegen Ruinen vrouwen 2 eindigde in een remise. Aangezien beide teams hun overige 3 wedstrijden wonnen blijft het verschil 1 punt in het voordeel van koploper Zuidwolde vrouwen 2.

Voor komend weekeinde wenst het bestuur van vv Zuidwolde alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.