Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Asser Boys 1

Geschreven op 20 september 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Asser Boys 1

Update 20/9; door het tragische ongeval afgelopen nacht waar 5 spelers van Asser Boys bij waren betrokken (waaronder 2 dodelijke slachtoffers), gaat de wedstrijd van het 1e niet door. Wij wensen Asser Boys en de families van de slachtoffers veel sterkte toe.

Spelen om het echie

Komend weekeinde barst het amateurvoetbal weer helemaal los. Ook geldt dit voor alle Zuidwoldiger teams. Allereerst kijken we nog even terug naar het afgelopen weekeinde en zijn daarbij vooral onder de indruk van de prestaties van onze beide vrouwenteams. Daar waar ze vorig seizoen stopten (alleen maar winnen), daar zijn ze vorig weekeinde weer mee verder gegaan. Zowel Vrouwen 1 en Vrouwen 2 wonnen al hun serie wedstrijden en staan fier aan kop. Chapeau vrouwen van Zuidwolde.

Zuidwolde 1  afgelast

Zuidwolde 1 ging tegen HZVV duidelijk kopje onder en kan zich volledig richten op de competitie. Thuis speelt de ploeg van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze tegen Asser Boys. Laatstelijk speelde Zuidwolde in het seizoen 2013/2014 tegen de Assenaren. Zowel uit als thuis werden beide duels verloren. Thuis werd met 0-2 verloren door doelpunten van Randy Victorie en Paul Koen. Het duel in Assen werd met 3-1 verloren. Mathijs Capellen bracht Zuidwolde nog wel fraai op een 0-1 voorsprong. Door een rode kaart voor Leon Schoemaker moest Zuidwolde al voor rust met 10 man verder. Robert Termohlen en 2x René Westerveen bezegelden toen het lot (3-1 verlies) van Zuidwolde.

In deze eeuw speelden beide teams voor het eerst tegen elkaar in het seizoen 2003/2004. Het uitduel werd met 4-1 verloren. Chris Oost en Semuel Tuhumuru 2x zorgden eerst voor een 3-0 stand. Vervolgens scoorde Jeroen van de Belt de eretreffer voor Zuidwolde (3-1) en leek Zuidwolde de wedstrijd nog te kunnen kantelen. O.a. werd een Zuidwoldiger-treffer van Marcel Linthorst om twijfelachtig buitenspel afgekeurd. Ondanks kansen op beter had Rob Oost namens Asser Boys het slotakkoord en won Asser Boys uiteindelijk met 4-1. Zuidwolde werd in die wedstrijd nog gecoacht door Popko Schuitema. Hij zou tijdens dat turbulente seizoen vanwege matige prestaties vroegtijdig vertrekken en werd tijdelijk opgevolgd door Albert Dekker en later door Henk Spijkerman.

Later dat seizoen op 15 februari 2004 won Zuidwolde haar thuisduel tegen Asser Boys met 5-1. Deze wedstrijd stond in het teken van de terugkeer - hoe toevallig ook op dit moment - van verloren zoon Jarno Luppes. Jarno speelde toen een dijk van een wedstrijd en was mede beslissend voor de royale 5-1 zege op Asser Boys. Jeroen v.d. Belt scoorde de 1-0. Sjaak Wolf scoorde de gelijkmaker (1-1). Vervolgens werd Sacha Schoemaker in het strafschopgebied onderuit gehaald en scoorde Marcel Linthorst vanaf 11 meter. Toosie Erik Hegen schoot de 3-1 binnen. De andere good-old Lintie (Erwin Linthorst) scoorde de 4-1. In de slotfase werd Slein (Niels Hofstee) in de 16-meter onderuitgehaald, waarna Meurs de 2e penalty binnenstreepte (5-1).

In het seizoen 2012/2013 speelden beide teams eveneens tegen elkaar. Het eerste duel vond in Assen plaats en werd een wonderlijk spektakelduel. In een dramatisch gespeelde 1e helft leek Zuidwolde naar de slachtbank gevoerd te worden. Met slechts een 2-0 achterstand mocht Zuidwolde bepaald niet mopperen. Robert Termohlen en Willard Bouwmeester scoorden beide Asser doelpunten. Met name wisselspeler Leon Schoemaker zorgde voor de kanteling in deze wedstrijd. Allereerst scoorde Peter Nijboer de 2-1. Robert Termohlen scoorde vervolgens de 3-1 en de wedstrijd leek beslist. Andermaal Peter Nijboer en tot slot Leon Schoemaker zetten de wedstrijd volledig op zijn kop. De wedstrijd eindigde in 3-3. Het thuisduel werd op 3 maart 2013 met 2-1 gewonnen door Zuidwolde. De doelpunten werden gescoord door Frans Capellen en Martijn van Meurs streepte een penalty binnen. Goaltjesdief Chris Oost scoorde de eretreffer voor Asser Boys.

Zuidwolde 2

Het reserveteam van Zuidwolde sloot de bekerronde tegen Sleen 2 afgelopen zondag goed af met een 2-3 zege. Winnaar in hun pouleronde werd Sweel 2. Komende zondag begint voor de ploeg van de 3J's de competitie met een uitwedstrijd tegen Steenwijker Boys 2. Aanvang van deze wedstrijd: 11.15 uur.

Zuidwolde 3

Zuidwolde 3 had kansen op deelname aan de volgende bekerronde, maar ging in Meppel met 7-0 ten onder bij MSC 2. De Meppeler Muggen hadden kennelijk een E-bikje tot hun beschikking. Zuidwolde 3 speelt zondagmiddag 13.00 uur thuis haar eerste competitiewedstrijd tegen De Blesse 2.

Zuidwolde 4

Zuidwolde 4 won al haar bekerwedstrijden en is als enige geplaatst voor de volgende bekerronde. Komende zondag speelt Zuidwolde 4 thuis haar eerste competitiewedstrijd om 10.00 uur tegen Dalen 4.

De Echten komen eraan

FC Echten/Zuidwolde 5 gaat voor zover bekend dit seizoen voor het eerst weer de wei in. Zijn er nog onverwachte transfers bij de Echtenaren? We zijn zeker benieuwd om hun te bewonderen in hun eerst competitieduel. Een thuisduel om 10.30 uur tegen het altijd lastige Dedemsvaart 6.

Het nieuwe 35+-team

Vrijdagavond a.s. is er een primeur te bewonderen op sportpark De Baete te Ruinen. Het spiksplinternieuwe 35+- team speelt dan twee serie wedstrijden tegen Dwingeloo 35+2 en Pesse 35+1. Te bewonderen zijn in ieder geval .... Jarno Luppes, Sander Bulthuis, Alwin Kleine en Roland Drogt. De eerste wedstrijd begint om 19.30 uur. We duimen voor het 35+-team.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komend weekeinde veel succes toe.