Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Beilen 1

Geschreven op 12 april 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Beilen 1

Een klassieker op Woltingeslag

Zondag a.s. speelt de hoofdmacht van Zuidwolde tegen Beilen. De duels met Beilen mogen met een gerust hart als een ouderwetse klassieker worden omschreven. De historie en glans tussen beide teams dateert al vanaf de eind jaren '80 van de vorige eeuw. Die glans is altijd gebleven en de duels hebben altijd hun speciale karakter behouden. Deze eeuw speelden beide teams gedurende 9 seizoenen 17 wedstrijden tegen elkaar. Van de 17 gespeelde wedstrijden wonnen beide teams ieder zeven keer en werd er drie keer gelijkgespeeld. Het doelsaldo is met 32-23 in het voordeel van Beilen. Kortom, tussen beide teams is er door de jaren heen steeds sprake geweest van een goed evenwicht. Eerder dit seizoen won Beilen de thuiswedstrijd met 3-1. Een vreemde wedstrijd, die qua veldverhouding wellicht verdiend werd gewonnen door Beilen, maar waarin Zuidwolde feitelijk de beste kansen kreeg. Het had ook zomaar een overwinning voor Zuidwolde kunnen worden. Soms lopen dingen echter niet altijd even logisch. Komende zondag is het met name voor Zuidwolde een belangrijke wedstrijd. Het is het duel tussen de nrs. 12 (Zuidwolde) en 10 (Beilen) van de 2e klasse L.

Zuidwolde 2 naar Noord-Drenthe

Het reserveteam van Zuidwolde zit op dit moment in de hoek waar de klappen vallen. Ook voor komende zondag treft men in het Noord Drentse Annen een pittige tegenstander in koploper Annen 2. Eerder dit seizoen won Zuidwolde 2 het thuisduel tegen deze koploper verrassend met 4-2. Weet de ploeg opnieuw voor een verrassing te zorgen?

Zuidwolde 3 verslaat Olyphia 2

De ploeg van Sam de Gier deed afgelopen zondag goede zaken door de uitwedstrijd Olyphia 2 uit Noordwolde met 1-3 te winnen. Een prima overwinning. Komende zondag wacht een lastige tegenstander, t.w. SC Emmeloord 4. De polderbewoners waren medekoploper (samen met Alcides 3) in deze competitie. Vrijdag 5 april jl. verloor de ploeg thuis juist van concurrent Alcides 3. De Meppelers gaan dan ook aan kop in deze klasse. SC Emmeloord 4 zal er alles aan gelegen zijn om komende zondag de punten mee te nemen naar de polder. Gemakkelijk zal dat zeker niet worden, want eerder dit seizoen won Zuidwolde 3 de uitwedstrijd tegen SC Emmeloord 4 verrassend met 4-6.

Zuidwolde 4 scoort er op los

In het duel tegen EHS'85 2 werden maar liefst 20 goals gescoord. Zeg maar iedere 4½ minuut viel er een feestdoelpunt te bewonderen. De einduitslag was 17-3. Komende zondag zal het wat lastiger worden in het pittige uitduel tegen koploper EMMS 3 uit Slagharen.

FC Echten midweeks onderuit

Tegenwoordig wordt steeds vaker op alle dagen/avonden in de week wedstrijden gespeeld. FC Echten ging gisteravond (woensdagavond 10 april) met 3-1 onderuit tegen Balkbrug 3. Het midweeks competitie spelen is kennelijk niets voor "de Echtenaren". Maar snel weer op de zondag spelen lijkt mij de beste remedie. Komende zondag wacht op de thuisbasis Woltingeslag de thuiswedstrijd tegen Dalen 6.

Vrijdagavondvoetbal; 35+, 45+, Vrouwen 1-team en Vrouwen 2-team

Het 35+-team speelt vrijdagavond a.s. (12 april) op sportpark De Schutlanden te Hoogeveen 1 wedstrijd tegen het 35+-team van Nieuw Balinge. Het is het duel van de nr.5 (Zuidwolde)  tegen de nr. 9 (Nieuw Balinge). We verwachten een overwinning van het 35+-team van Zuidwolde.

Het 45+-team speelt vrijdagavond a.s. (12 april)  op de thuisbasis Woltingeslag twee duels. Het 45+-team van Zuidwolde is trotse koploper en speelt tegen SJO WIJC 45+-team (Wacker/IJhorst) en tegen Hoogeveen 45+-team. Ook hier verwachten we winst voor Zuidwolde 45+.

Zuidwolde vrouwen 1-team speelt vrijdagavond (12 april) op sportpark De Pampert (Germanicus) in Coevorden drie wedstrijden tegen respectievelijk Raptim Vr. 1, Dalen Vr. 2 en Germanicus Vr. 1. Het zijn de eerste serie wedstrijden in deze poule en we zijn dan ook benieuwd of het vrouwen-1-team van Zuidwolde weer een gooi mag doen naar het kampioenschap.

Zuidwolde Vrouwen 2-team speelt vrijdagavond (12 april) haar serie wedstrijden op sportpark De Schutlanden te Hoogeveen tegen respectievelijk Wijster Vr. 1-team, Vitesse'63 Vr. 3-team en Hollandscheveld Vr. 4-team. Zuidwolde Vr. 2-team staat op dit moment op de 2e plaats. Met name het duel tegen koploper Vitesse zal in het teken staan van de koppositie in deze klasse.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger-teams voor komend weekeinde weer veel succes toe.