Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Beilen 1

Geschreven op 06 februari 2020 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Beilen 1

Zuidwolde 1 - Beilen 1 in "Onze club" van RTV Drenthe

Al vanuit de jaren '80 is de wedstrijd Zuidwolde - Beilen visa versa een echte Drentse derby. De eerste wedstrijd tussen beide teams werd gespeeld in het seizoen 1987/88. Beide teams wonnen toen hun uitduel. Zuidwolde won in dat seizoen in Beilen met 1-3. Op Woltingeslag trok Beilen met een 0-4 zege aan het langste eind. Dit beeld van het winnen van de uitwedstrijd was in die eerste jaren een kenmerkend beeld van de duels tussen Zuidwolde en Beilen. Komende zondag wordt deze Drentse derby inmiddels voor de 34e keer gespeeld (totaal thuis en-uitwedstrijden).

Eerder dit seizoen won Beilen op 20 oktober 2019 het thuisduel met 1-0 van de roodzwarten. Kort voor rust scoorde Rick Koops namens Beilen de enigste goal in dit duel. Na de rust kreeg Zuidwolde goede kansen op een gelijkmaker, waarbij inzetten van Frans Capellen en Ouren Nikkels de paal teisterden. Gescoord werd er echter niet meer.

Inmiddels zijn we over de helft van de competitie. Zuidwolde staat thans op de 7e plaats in de competitie met 14 wedstrijden en 18 punten (doelsaldo: 29-32), terwijl Beilen op de 10e plaats staat met 14 wedstrijden en 14 punten (doelsaldo: 18-26). Kortom de verschillen tussen de nr. 7 en de nr. 10 in de competitie zijn minimaal te noemen.

Na de winterstop boekten beide teams wisselende resultaten. Beilen speelde thuis met 0-0 gelijk tegen het sterke Heerde en daarnaast speelde men in Vollenhove met 1-1 gelijk tegen hekkensluiter VENO. Zuidwolde verloor na de winterstop thuis met 2-4 van LAC Frisia en won afgelopen zondag in een spannend duel met 1-2 van DTD. Het duel van komende zondag tussen Zuidwolde en Beilen kan als een zgn. 6-puntenwedstrijd beschouwd worden. Beilen zal vooral hunkeren naar een overwinning want hun laatste overwinning dateert al weer van 27 oktober 2019 (3-1 winst op EMMS). Zuidwolde daarentegen zal de goede lijn van afgelopen zondag (mooie 1-2 uitoverwinning op DTD) willen voortzetten. Al met al mooie ingrediënten voor een spannend duel tussen beide Drentse tegenstanders.

Van bijkomstige aard is dat RTV Drenthe opnames zal maken voor dit duel, welke gezien kan worden in het programma Onze Club.

Musselkanaal 2 - Zuidwolde 2

Het reserveteam van Zuidwolde zorgde afgelopen zondag voor een daverende verrassing door koploper EMMS 2 op Sportpark Woltingeslag op een 4-1 nederlaag te trakteren. Door dit resultaat steeg het tweede naar een mooie middenmootpositie (7e plek).

Komende zondag speelt Zuidwolde 2 een uitwedstrijd tegen Musselkanaal 2. Het reserveteam van Musselkanaal staat op de 10e plaats in de competitie met 15 punten uit 13 wedstrijden. Slechts 3 punten minder dan Zuidwolde 2. Dat wordt dus komende zondag dus eveneens een echte 6-puntenwedstrijd. Weet Zuidwolde 2 andermaal een goed resultaat neer te zetten. Aanvang van dit duel is om 10.15 uur op sportpark Musselkanaal.

Zuidwolde 3 - Steenwijker Boys 2

Zuidwolde 3 leed afgelopen zondag een 6-2 nederlaag tegen een van de topploegen in de reserve 4e klasse - 2, t.w. S.V. Hoogersmilde 2. Komende zondag wacht andermaal een pittige tegenstander, t.w. Steenwijker Boys 2. Gelet op het aantal verliespunten is Steenwijker Boys 2 feitelijk de nr. 2 in de competitie. Kan Zuidwolde 3 voor een stunt zorgen?  Aanvang van dit duel is om 11.00 uur op sportpark Woltingeslag.

VKW 5 - Zuidwolde 4

Afgelopen zondag won Zuidwolde 4 de topper tegen Dalen 4 met een korfbaluitslag 7-4. Zuidwolde 4 is - gelet op het aantal verliespunten - achter DVC'59 2 de nummer 2 in de reserve 5e klasse 06. Komende zondag verwachten wij een lastig potje voetballen voor Zuidwolde 4. Men speelt dan in Westerbork op sportpark De Perkenslag tegen VKW 5. Eerder dit seizoen speelden beide teams in Zuidwolde met 5-5 gelijk tegen elkaar. Aanvang van dit duel is om 10.00 uur in Westerbork.

Zuidwolde 5 - Wijster 3

Afgelopen zondag gingen de Echtenaren met 5-1 kopje onder in de uitwedstrijd tegen Dedemsvaart 5. We gaan er vanuit, dat FC Echten inmiddels een goede warming-up hebben gehad voor de tweede seizoenshelft en dat vanaf nu de prestaties weer omhoog schieten. Komende zondag zijn er goede kansen in het thuisduel tegen Wijster 3. Aanvang van dit duel is om 10.30 uur op sportpark Woltingeslag.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.