Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Beilen 1

Geschreven op 29 februari 2020 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Beilen 1

Zuidwolde 1 - Beilen 1 staat voor de 34e keer op de wedstrijdkalender.

Al vanuit de jaren '80 is de wedstrijd Zuidwolde - Beilen visa versa een echte Drentse derby. De eerste wedstrijd tussen beide teams werd gespeeld in het seizoen 1987-1988. Beide teams wonnen toen hun uitduel. Zuidwolde won in dat seizoen in Beilen met 1-3. Op Woltingeslag trok Beilen met een 0-4 zege aan het langste eind. Dit beeld van het winnen van de uitwedstrijd was in die eerste jaren een kenmerkend beeld van de duels tussen Zuidwolde en Beilen. Komende zondag wordt deze Drentse derby inmiddels voor de 34e keer gespeeld (totaal thuis en-uitwedstrijden).

Eerder dit seizoen won Beilen op 20 oktober 2019 het thuisduel met 1-0 van de roodzwarten. Kort voor rust scoorde Rick Koops namens Beilen de enigste goal in dit duel. Na de rust kreeg Zuidwolde goede kansen op een gelijkmaker, waarbij inzetten van Frans Capellen en Ouren Nikkels de paal teisterden. Gescoord werd er echter niet meer. Inmiddels zijn we over de helft van de competitie. Zuidwolde staat thans op de 7e plaats in de competitie met 14 wedstrijden en 18 punten (doelsaldo: 29-32), terwijl Beilen op de 10e plaats staat met 14 wedstrijden en 14 punten (doelsaldo: 18-26). Kortom, de verschillen tussen de nr. 7 en de nr. 10 in de competitie zijn minimaal te noemen.

Na de winterstop boekten beide teams wisselende resultaten. Beilen speelde thuis met 0-0 gelijk tegen het sterke Heerde en daarnaast speelde men in Vollenhove met 1-1 gelijk tegen hekkensluiter VENO. Zuidwolde verloor na de winterstop thuis met 2-4 van LAC Frisia en won haar laatst gespeelde spannend duel met 1-2 van DTD. Het duel van komende zondag tussen Zuidwolde en Beilen kan als een zgn. 6-puntenwedstrijd beschouwd worden. Beilen zal vooral hunkeren naar een overwinning want hun laatste overwinning dateert alweer van 27 oktober 2019 (3-1 winst op EMMS). Zuidwolde daarentegen zal de goede lijn van 2 weken geleden (mooie 1-2 uitoverwinning op DTD) willen voortzetten.

Musselkanaal 2 - Zuidwolde 2

Het reserveteam van Zuidwolde wist de goede resultaten van de laatst weken geen goed gevolg te geven. De laatst gespeelde wedstrijd tegen het reserveteam van Beilen werd met 1-4 verloren. Komende zondag wacht een lastige uitwedstrijd tegen Musselkanaal 2. Het thuisduel tegen Musselkanaal 2 werd vroeg in het seizoen met 3-5 verloren. We duimen a.s. zondag voor het tweede. Aanvang van dit duel is om 11.00 uur op sportpark Musselkanaal.

Zuidwolde 3 - Steenwijker Boys 2

Weet Zuidwolde 3 haar 2e zege te behalen in het seizoen 2019/20? Het zou zo maar kunnen. Komende zondag speelt Zuidwolde 3 een thuiswedstrijd tegen Balkbrug 2. Het uitduel in Balkbrug werd op 13 oktober 2019 nipt met 2-1 verloren. Tsja en in een derby komen natuurlijk altijd onvermoede krachten los. We duimen dan ook voor Zuidwolde 3.  Aanvang van dit duel is om 11.00 uur op sportpark Woltingeslag

SVV'04 3 - Zuidwolde 4

Koploper Zuidwolde 4 wacht in Schoonebeek een pittige wedstrijd tegen het altijd lastige SVV'04 3. De Schoonebekers - de nr. 9 in de competitie - zijn één van de minst gepasseerde teams in de 5e klasse 06. Zuidwolde 4 is dan ook gewaarschuwd voor deze stugge tegenstander. Aanvang van dit duel is om 10.00 uur op sportpark De Kampen in Schoonebeek.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.