Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Dedemsvaart 1

Geschreven op 01 februari 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Dedemsvaart 1

Wintertransfers

Deze winterperiode vonden er in het profvoetbal wel erg veel wintertransfers plaats. Dit allemaal ter overleving. Zie als voorbeelden in de regio: FC GRONINGEN ( 6 nieuwe spelers)/ PEC ZWOLLE (nieuwe trainer + 3 nieuwe spelers)/ FC EMMEN  (5 nieuwe spelers)/ SC HEERENVEEN (3 nieuwe spelers).

Deze hype van wintertransfers vinden echter niet alleen in het profvoetbal plaats, maar ook steeds vaker in het "verengingamateurvoetbal". Een sprekend voorbeeld is b.v. Hoofdklasser vv HOOGEVEEN: Zij worden versterkt met Saber Hendriks en Menno Heerkens van 2e divisie-club HHC uit Hardenberg. Tevens heeft Kjelt Engbers vanuit de BVO FC EMMEN overschrijving aangevraagd en waarschijnlijk ook gekregen naar "les Bleus van vv Hoogeveen". Maar niet alleen op dat niveau (Hoofdklasse) vinden er verschuivingen plaats. Ook op lager niveau vinden dergelijke verschuivingen plaats.

Zuidwolde 1 - Dedemsvaart 1

Zondag a.s. speelt ZUIDWOLDE 1 tegen s.v. Dedemsvaart. Ook bij S.V. Dedemsvaart heeft een wintertransfer plaatsgevonden in de persoon van Ozhan Kardag. Deze 29-jarige ervaren Ozhan Kardag heeft als goalgetter "zijn roots" gehad op 1e klasse en hoofdklassenniveau bij IJVV, WVF, WHC en ALCIDES uit Meppel. Met 128 goals op hoog niveau heeft Dedemsvaart vooral doelpunten binnen gehaald. Eerder dit seizoen speelden beide teams op 18 november j.l. tegen elkaar op sportpark "De Boekweit" te Dedemsvaart. Dedemsvaart won deze wedstrijd verdiend, maar de uitslag (4-1) was wel enigszins geflatteerd. ZUIDWOLDE kwam in dat duel via Stef Raben op een 0-1 voorsprong, maar met name Danny Kuiper had namens DEDEMSVAART het vizier op scherp staan. Met 3 treffers was hij "de man van de wedstrijd". De 4e treffer (de gelijkmakende 1-1) kwam van de voet van Dylan van Bree. Komende zondag wordt - ijs en wederdienende - de terugwedstrijd gespeeld op sportpark "Woltingeslag".

Raptim 2 - Zuidwolde 2 Afgelast

IJs en wederdienende wordt zondagmorgen om 10.30 uur op sportpark "De Klinkenvlier" te Coevorden het duel tussen feitelijk koploper RAPTIM 2 - ZUIDWOLDE 2 om 10.30 uur gespeeld. De veldgesteldheden bij RAPTIM zijn bij menigeen bekend. De verwachting is dan ook dat deze wedstrijd zeer waarschijnlijk niet gespeeld gaat worden. Door zeer waarschijnlijk deze slechte veldgesteldheden is RAPTIM 2 één van de teams met de minst gespeelde wedstrijden ( 9 wedstrijden). ZUIDWOLDE 2 heeft 10 wedstrijden gespeeld. RAPTIM 2 (feitelijke koploper met 9 wedstrijden - 23 punten) staat op de 2e plaats (Steenwijer Boys 2 is koploper met 12 wedstrijden - 26 punten). Eerder dit seizoen verloor ZUIDWOLDE 2 het thuisduel met RAPTIM 2  met 0-6. Naderhand heeft de ploeg van de "3 J's" het licht gezien en pakte verdienstelijke punten tegen o.a. medekoploper ANNEN 2 (4-2 winst). Weet ZUIDWOLDE 2 een goed vervolg te geven aan de laatste serie gespeelde wedstrijden. We duimen voor ZUIDWOLDE 2

Zuidwolde 4 - Asser Boys 3 (bekerduel)

Zuidwolde 4 is nog de enigste ploeg van v.v. Zuidwolde die nog in de bekercompetitie zit. Na zeges in de pouleronde op PESSE 3, HOOGEVEEN 3 en RUINEN 3 werd in de vervolgronde met 1-3 gewonnen van SVV '04 3. Zondag a.s. speelt ZUIDWOLDE 4 in de 2e bekerronde ( nog 34 teams zitten in de koker) thuis op Woltingeslag tegen ASSER BOYS 3. Aanvang 10.00 uur. Support derhalve ZUIDWOLDE 4.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komende zondag weer veel succes toe.