Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - DIO Oosterwolde 1

Geschreven op 09 maart 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - DIO Oosterwolde 1

Opnieuw een topduel voor Zuidwolde 1/ flitsende start Zuidwolde-lady's

Afgelopen zondag werd toch nog onverwacht het uitduel van Zuidwolde 1 tegen Trinitas afgelast. Hiervoor in de plaats werd een oefenwedstrijd gespeeld tegen FC WOLVEGA. Na 90 minuten trok Zuidwolde uiteindelijk met 2-1 aan het langste eind en dat is een prima resultaat tegen een middenmoter uit de 1e klasse. Echter wat geweest is, is geweest. Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Komende zondag wacht Zuidwolde opnieuw een pittige tegenstander. t.w. DIO OOSTERWOLDE de nr. 3 uit de competitie. Eerder dit seizoen won ZUIDWOLDE het uitduel met 1-2 van DIO Oosterwolde. Een fraaie overwinning voor de roodzwarten, maar zeker in de beginfase van die wedstrijd kwam Zuidwolde een paar maal goed weg. Kortom voor komende zondag is het duel tegen DIO OOSTERWOLDE een fraai affiche.

Zuidwolde 2 was afgelopen zondag goed bij de les en had de "Wake-Up Call" goed begrepen. Beilen 2 werd thuis met 3-1 verslagen. Een prima resultaat. Wat voor Zuidwolde 1 geldt is ook komende zondag van toepassing voor Zuidwolde 2. A.s. zondag speelt ZUIDWOLDE 2 een uitduel tegen hekkensluiter PROTOS 2. Het lijkt misschien eenvoudig, maar de equipe van coach Henry Vogelzang zal zeker op zijn qui-vive moeten zijn.

Zuidwolde 3 blijft maar verrassen en verbazen. Afgelopen zondag werd Pesse 2 met 1-2 aan de zegekar gebonden. Een puike prestatie. A.s. zondag speelt ZUIDWOLDE 3 een thuiswedstrijd - net als Zuidwolde 1 - tegen DIO OOSTERWOLDE 3. Eerder speelden beide teams in Oosterwolde een spektakelduel tegen elkaar en eindigde uiteindelijk in een doelpuntenrijk gelijkspel (4-4). We duimen komende zondag weer voor ZUIDWOLDE 3.

Zuidwolde 4 heeft het "zoet der overwinningen" weer te pakken. Met een 9-2 overwinning werd SVV'04 3 weer huiswaarts gestuurd. A.s. zondag wacht een nieuwe uitdaging. Dit keer een uitduel tegen middenmoter SLEEN 4. Het thuisduel tegen SLEEN 4 werd met 8-2 gewonnen.

Zuidwolde 5 (FC ECHTEN) wacht een topduel in haar klasse tegen DALEN 5. Het betreft hier het duel tussen de nr. 3 (Zuidwolde 5/FC Echten) en de nr. 2 (Dalen 5). Het onderlinge verschil is slechts 1 punt in het voordeel van "de Dalenaren". Koploper in deze klasse is RAPTIM 6. RAPTIM 6 heeft 2 punten voorsprong op "De ECHTEN", maar verloor afgelopen zondag met 6-3 van DALEN 5. Bij winst voor "DE ECHTEN" tegen Dalen 5 zijn er perspectieven voor een hogere klassering. Een interessant duel derhalve.

Een speciale vermelding is er voor het Damesteam van vv Zuidwolde. De Lady's zijn goed uit de winterslaap gekomen en wonnen afgelopen vrijdagavond al haar 4 duels tegen ELIM, VVAK, Tiendeveen en Pesse. Top Lady's.

Tot slot wenst het bestuur van vv Zuidwolde al haar teams komende zondag weer veel succes toe.