Voorbeschouwing Zuidwolde 1 – DVC ’59 1

Geschreven op 03 oktober 2014 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 – DVC ’59 1

Sterke teamprestatie reserveteam vv ZUIDWOLDE
Afgelopen zondag behaalde ZUIDWOLDE een prima resultaat door OLYPHIA 2 met maar liefst 8-1 naar Noordwolde terug te knallen. Het team van coach Henry Vogelzang scoort er trouwens vroeg dit seizoen behoorlijk op los. 16 goals maar liefst in 3 wedstrijden. Enigste dissonant is het “onnodige” verlies in de uitwedstrijd tegen BEILEN 2. Zondag a.s. speelt ZUIDWOLDE 2 een uitwedstrijd (derby) tegen DWINGELOO 2.Het zou mooi zijn als ZUIDWOLDE 2 ook een uitwedstrijd gaat winnen.

Ook ZUIDWOLDE smaakte nog niet het genoegen om een uitwedstrijd te winnen. Nu moet gezegd worden, dat men ook 2 lastige opponenten heeft gehad. Allereerst koploper TITAN (3-2 verlies) en afgelopen zondag de uitwedstrijd tegen “angstgegner” C.E.C. (2-2). Maar wil je hoge ogen gooien in deze competitie dan zul je ook uitwedstrijden moeten winnen.Komende zondag speelt ZUIDWOLDE 1 een thuiswedstrijd tegen DVC ’59. Het is de wedstrijd tussen de gedeelde nrs 3 in de competitie (overigens samen met TWEDO, C.E.C. en MUSSELKANAAL).
DVC ’59 uit Nieuw Dordrecht is in twee jaar tijd gepromoveerd van de 5e naar de 3e klasse. Afgelopen seizoen promoveerde men via een periodetitel (tweemaal winst tegen MOVV uit Meeden). Met de huidige gedeelde 3e plaats in de competitie doet DVC ’59 het bijzonder goed.
ZUIDWOLDE en DVC’59 kennen in competitieverband een historie die teruggaat naar het seizoen 2002 /2003. Beide teams speelden in dat seizoen in de 3e klasse A. Zuidwolde eindige toen op de 3e plaats in de competitie en DVC ’59 eindigde op de laatste plaats en degradeerde daardoor naar de 4e klasse. Het uitduel in Nieuw Dordrecht wist ZUIDWOLDE met 1-6 te winnen, dankzij 3 doelpunten van "de Meester" Marco de Grip en 2 goals van "mister kappen en draaien" Henry Reinders. De enig overgebleven goals van ZUIDWOLDE werd gescoord door Jeroen van de Belt. Later dat seizoen leed Zuidwolde thuis een pijnlijke 1-3 nederlaag tegen DVC 59. Weet u nog wie toen de laatste Zuidwoliger goal maakte in het treffen tegen DVC ´59. Zondag a.s. zit hij als elftalleider op de bank…………….Erwin Linthorst dus.

Komend weekeinde speelt het ongeslagen ZUIDWOLDE 3 een thuiswedstrijd tegen ASSER BOYS 3. We verwachten gewoon weer een prima overwinning van de manschappen van Willem Jansen.

Ook ZUIDWOLDE 4 is nog ongeslagen, maar zal zondag a.s. aan moeten treden tegen het eveneens hoog genoteerde en dus lastige C.E.C. 3.

Tot slot speelt ZUIDWOLDE 5 (FC ECHTEN) een echte "Woldense derby", te weten een uitwedstrijd RUINERWOLD 3. Ht is de wedstrijd tussen de nr. 2 (FC ECHTEN) en nr 6 (RUINERWOLD). Het verschil in punten bedraagt slechts 1 punt. Een spannende wedstrijd mag dus verwacht worden

Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst in ieder geval alle Zuidwoldiger teams weer veel succes.