Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Emmeloord 1

Geschreven op 14 februari 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Emmeloord 1

Supersunday

Komende zondag spelen nagenoeg alle seniorenteams van Zuidwolde een thuiswedstrijd. Alleen Zuidwolde 2 heeft een uitwedstrijd tegen één van de naaste buren, t.w. EMMS 2 uit Slagharen. Daarnaast ziet het er naar uit, dat de weergoden ons komend weekeinde ook goed gezind zijn. Een lentezon en pakweg 12 à 13 graden. Een echt supersunday-gevoel derhalve met aansprekende tegenstanders. Reden te meer derhalve om komende zondag op sportpark Woltingeslag te vertoeven.

Zuidwolde 1 - SC Emmeloord 1

Voor beide teams is dit een belangrijke wedstrijd voor behoud in de 2e klasse. Het betreft het duel tussen de nr. 10 (SC Emmeloord) en de nr. 13 (Zuidwolde). Emmeloord heeft 13 wedstrijden gespeeld en 15 punten (doelsaldo 23-28) en Zuidwolde heeft 14 wedstrijden 11 punten (doelsaldo 23- 38). Om aansluiting naar boven te houden is winst voor Zuidwolde zeer belangrijk. Emmeloord daarentegen zal er alles aangelegen zijn om Zuidwolde niet dichterbij te laten komen. Kortom: voor beide teams zijn de belangen zondermeer groot. Eerder dit seizoen ging Zuidwolde in Emmeloord op de openingsdag van deze competitie met 4-1 onderuit tegen de Polderbewoners. De doelpunten werden gescoord door SC Emmeloord: Remco Jonkman, Mart Mathijssen, Brahim Boundati en Jeroen Sipma. De eretreffer voor Zuidwolde gescoord door Frans Capellen. Afgelopen zondag wist Zuidwolde in Assen tegen Asser Boys in de slotfase alsnog een dik verdiende remise (2-2) er uit te slepen. Gelet op het aantal grote kansen had Zuidwolde afgelopen zondag recht op meer, maar dan moet je wel scoren natuurlijk. SC Emmeloord ging overigens afgelopen zondag thuis met 0-4 ten onder tegen Valthermond (met daarbij o.a. 3 treffers van goalgetter Demy te Velde).

EMMS 2 - Zuidwolde 2

Afgelopen zondag ging Zuidwolde 2 met 0-4 ten onder tegen de sterke koploper Steenwijker Boys 2. Komende zondag wacht een belangrijke wedstrijd voor Zuidwolde 2 in Slagharen (EMMS 2). Zuidwolde 2 staat op de 9e plaats met 11-10 punten en EMMS 2 staat op de 10e plaats met 11-9 punten. Het belang van dit duel moge duidelijk zijn. Eerder dit seizoen speelden beide teams op Woltingeslag met 0-0 gelijk. Aanvang van dit duel is om 11.00 uur op sportpark De Kei te Slagharen

Zuidwolde 3 - Steenwijker Boys 3 (wedstrijd verplaatst naar een andere datum)

Is Zuidwolde 3 uit de winterslaap. Het is inmiddels alweer twee maanden geleden, dat de ploeg van Sam de Gier op de groene wei stond. Zuidwolde 3 sloot het jaar 2018 positief af. De laatste twee wedstrijden werden gewonnen tegen o.a. SC Emmeloord 4 (4-6) overwinning, Olyphia 2 (5-3 winst). Eerder dit seizoen won Zuidwolde 3 de uitwedstrijd tegen Steenwijker Boys 3 met 1-3. Aanvang van dit duel is om 13.00 uur op sportpark Woltingeslag.

Zuidwolde 4 - Twedo 3 (wedstrijd verplaatst naar een andere datum)

Zuidwolde 4 heeft inmiddels in het kalenderjaar 2019 een wedstrijd gespeeld; de bekerwedstrijd tegen Asser Boys 3. Na penalty's ging Zuidwolde 4 naar de volgende bekerronde. Het is nog niet bekend wie de volgende tegenstander is voor Zuidwolde 4. Komende zondag wacht eerst een competitieduel tegen naaste concurrent Twedo 3. Het is het duel tussen de nrs. 5 (Twedo) en 6 (Zuidwolde). Twedo heeft 1 punt meer als Zuidwolde 4. Eerder dit seizoen speelden beide teams in Veenoord/Nieuw Amsterdam met 2-2 gelijk. Aanvang van dit duel is om 10.00 uur op sportpark Woltingeslag.

De Echten/ Zuidwolde 5 - Protos 4

Ook FC Echten komt uit hun winterslaap. Zij speelden hun laatste wedstrijd op 9 december 2018. Ook zij sloten het kalenderjaar 2018 goed af door een 1-4 winst tegen Dalen 6. Komende zondag spelen De Echten weer op het vertrouwde thuisveld Woltingeslag tegen Protos 4. Bepaald geen gemakkelijke tegenstander. De uitwedstrijd werd op 30 september 2018 met 3-1 verloren.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.