Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Emmeloord 1

Geschreven op 15 december 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Emmeloord 1

Belangrijk duel op Woltingeslag

Komende zondag speelt ZUIDWOLDE thuis tegen EMMELOORD. Het is het laatste competitieduel in het kalenderjaar 2017. Voor beide teams is dit een belangrijk duel. Allereerst natuurlijk om het kalenderjaar 2017 positief af te sluiten. Daarnaast kan dit duel ook omschreven worden als een zgn. 6-puntenwedstrijd. EMMELOORD staat op dit moment op de 8e plaats in de competitie (10 wedstrijden - 14 punten) en ZUIDWOLDE staat op de 10e plaats (9 wedstrijden - 12 punten). Daarnaast is het doelsaldo van beide teams nagenoeg gelijk (doelsaldo EMMELOORD: 19-21; doelsaldo ZUIDWOLDE 19-22). Statistisch bezien is er evenwicht tussen beide teams. De Polderbewoners draaien de laatste weken goed en wonnen hun beide laatste wedstrijden tegen respectievelijk Ruinerwold (2-0 winst) en DEDEMSVAART (0-3). Zeker de laatste uitwinst bij DEDEMSVAART zal EMMELOORD een prima "boost" hebben gegeven. Zij zullen dan ook met een goed gevoel richting ZUIDWOLDE afreizen.

De geschiedenis tussen beide teams dateert vanaf het seizoen 2005/2006. In de achterliggende 12 seizoenen speelden beide teams 8x tegen elkaar. ZUIDWOLDE won de meeste duels, doch het laatste duel werd op 6 april 2014 in Emmeloord met 4-2 verloren. ZUIDWOLDE kwam toen 2x op voorsprong (treffers Wessel Buning en Robin Steenbergen), doch de roodzwarte equipe trok uiteindelijk aan het kortste eind (De treffers van Emmeloord werden gescoord door Gökhan Pala, Laurens Rasing, Ronald Kleiker en Dennis Lanters). Het duel in Zuidwolde eindigde op 24 november 2013 in een 2-2 eindstand. In die wedstrijd kwam EMMELOORD tot twee keer toe op voorsprong (via Dennis Lanters en Guido Visschers). Wessel Buning en Frans Capellen zorgden er toen voor dat Zuidwolde toen toch nog 1 punt overhield aan dit duel.

Zuidwolde 2

Ook Zuidwolde 2 speelt komende zondag een belangrijk uitduel tegen ANNEN 2. Het reserveteam van ZUIDWOLDE is de laatste weken "de weg een beetje kwijt" en verloor o.a. haar laatste duel tegen Wildervank 2 met 5-2. ZUIDWOLDE 2 staat thans op de 11e plaats in de competitie met 9 punten. Tegenstander ANNEN staat met hetzelfde aantal wedstrijdpunten één plaatsje hoger (10e). Het doelsaldo van ANNEN is 2 doelpunten beter. Kortom ook een belangrijk duel voor ZUIDWOLDE 2.

Zuidwolde 3

Ook ZUIDWOLDE 3 speelt komende zondag een uitwedstrijd tegen RAPTIM 4. ZUIDWOLDE 3 kan de punten eveneens goed gebruiken. Het duel tussen de nr. 7 (RAPTIM) en de nr. 9 (ZUIDWOLDE) kan eveneens omschreven worden als een zgn. 6-puntenwedstrijd. Het verschil in wedstrijdpunten is 3 in het voordeel van RAPTIM. Het aantal gescoorde doelpunten is in het voordeel van ZUIDWOLDE 3 (19 om 17 voor RAPTIM). Alleen heeft ZUIDWOLDE 3 meer tegengoals te verwerken gekregen (26 en RAPTIM 17 tegengoals). Een interessante uitdaging derhalve voor ZUIDWOLDE 3.

ZUIDWOLDE 4

Ook koploper ZUIDWOLDE 4 wacht een interessante uitdaging. Een uitwedstrijd tegen de nr. 3 in de competitie (WACKER 3). "De Wiekers" zal er alles aan gelegen zijn om koploper ZUIDWOLDE "pootje te lichten". ZUIDWOLDE 4 zal allicht "als Herbstmeister" het jaar 2017 willen uitluiden. Dus alleen de winst telt.

FC ECHTEN/ZUIDWOLDE 5

De enigste thuiswedstrijd zondagmorgen a.s. De Echtenaren krijgen de buren uit RUINERWOLD "op de thee". Zeker geen makkelijke tegenstander, want RUINERWOLD 4 is de laatste weken behoorlijk op schot. Al moet daar wel bij aangetekend worden, dat ook Ruinerwold - vanwege winterse omstandigheden - inmiddels enkele weken droog staat. "De Echten" zijn vooral op zoek naar scorend vermogen. Met 9 goals inderdaad aan de magere kant. Hun laatste duel werd op 3 dec. 2017 nipt met 2-1 verloren tegen DWINGELOO 5. DWINGELOO 5 staat op een gelijk aantal punten als RUINERWOLD. Kortom, zondag a.s. kan het een interessant duel worden op Woltingeslag.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.