Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - EMMS 1

Geschreven op 05 maart 2020 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - EMMS 1

Teams in winning mood / mooie duels in 2e klasse K

Met uitzondering van de wedstrijden Heerde - VENO en Jubbega - DTD mag er komende zondag mooie en spannende wedstrijden verwacht worden in de 2e klasse K. Ga er maar tegen aanstaan:

Drachten-Beilen:

Een wedstrijd tussen de nr. 12 (Drachten - 12 punten uit 16 wedstrijden) en nr. 10 (Beilen - 14 punten uit 15 wedstrijden) in de competitie met slechts 2 wedstrijdpunten verschil in het voordeel van Beilen. Een belangrijk duel derhalve in de onderste regionen van de 2e klasse K. Winnen is belangrijk voor beide teams.

Lemelerveld - Emmeloord

Een wedstrijd in de bovenste regionen tussen de nr. 1 (Lemelerveld - 36 punten uit 15 wedstrijden) en de nr. 3 (het sterk opkomende Emmeloord met 31 punten uit 16 wedstrijden). Met de hijgende concurrentie in de nek van LAC Frisia en Jubbega kan Lemelerveld zich geen puntverlies veroorloven.

Dedemsvaart - Oerterp

Ook hier weer een belangrijk duel tussen de nr.9 (Dedemsvaart - 17 wedstrijdpunten uit 15 wedstrijden) en de nr. 11 (Oerterp - 12 wedstrijdpunten uit 14 wedstrijden). Het betreft hier een duel in de onderste regionen en beide teams hebben een groot belang in winst. Van bijkomstige aard is wellicht, dat het doelsaldo van beide teams gelijk is, t.w. - 17. Kortom, ook een belangrijk duel dit weekeinde.

LSC 1890 - LAC Frisia 1883

Een echte ouderwetse Friese derby, die mogelijkerwijs al dateert vanaf 1890 (?!). Tevens het duel van de nr. 5 (LSC 1890 - 22 wedstrijdpunten uit 14 wedstrijden) en de nr. 2 (LAC Frisia 1883 - 35 wedstrijdpunten uit 16 wedstrijden). De Friese eer zal gelet op wederzijdse historie zeker een rol gaan spelen. Van bijkomstige aard is wellicht, dat huidig LAC Frisia-trainer Marcel Valk komend seizoen trainer wordt van LSC 1890. Kortom spanning volop.

Zuidwolde - EMMS

Last but not least is ook het duel tussen de buren Zuidwolde en EMMS uit Slagharen als spannende krachtmeting te noteren. Allereerst natuurlijk de derbysfeer tussen beide roodhemden en daarnaast het duel tussen de nr. 7 (Zuidwolde - 21 wedstrijdpunten uit 15 wedstrijden, met een doelsaldo van 33-32) en de nr. 8 (EMMS - 20 wedstrijdpunten uit 16 wedstrijden, met een doelsaldo van 34-38). Tevens hebben beide teams 2 topscorers van de 2e klasse K in hun gelederen. EMMS heeft met Glenn ter Wielen een prima topscorer met inmiddels 15 goals (de nr. 2 achter LSC 1890-speler: Jorn Wester met 16 goals) en Zuidwolde heeft met Frans Capellen eveneens een topscorer. Hij staat met 13 voltreffers op de 3e plaats op de topscorerslijst in de 2e klasse K. Kortom een derby die zeker de moeite waard is om a.s. zondag te bezoeken.

Raptim 3 - Zuidwolde 2

Afgelopen zondag snoepte het reserveteam van Zuidwolde een belangrijk puntje weg in de uitwedstrijd bij naaste concurrent Musselkanaal 2 (uitslag 2-2). Zuidwolde 2 staat momenteel op de 8e plaats in de competitie en speelt a.s. zondag een uitwedstrijd op sportpark Klinkenvlier te Coevorden tegen Raptim 3 (de nr. 6 in de competitie). Het verschil in wedstrijdpunten is 2 in het voordeel van Raptim 3, dat overigens een wedstrijd minder speelde. Het duel in Coevorden begint om 10.30 uur.

Havelte 2 - Zuidwolde 3

Zuidwolde 3 verloor afgelopen zondag met 3-0 van naaste concurrent SC Balkbrug 2. Komende zondag speelt het derde een uitwedstrijd tegen het op de 5e plaats staande Havelte 2.  Zal het "RKC van de 4e klasse 2" (Zuidwolde 3) voor een stunt kunnen zorgen door Havelte 2 thuis te verslaan? De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Aanvang van dit duel is om 10.30 uur op sportpark Meerkamp in Havelte.

FC Echten 1/ Zuidwolde 5 - Raptim 5

In haar laatst gespeelde wedstrijd gingen de Echtenaren met 3-2 kopje onder tegen een van de koplopers in hun klasse, t.w. Pesse 3. Komende zondag wacht een oude bekende op sportpark Woltingeslag, t.w. Raptim 5. Een duel tussen de nr. 6 (FC Echten 1) en de nr. 10 (Raptim 5). Het duel begint om 10.30 uur op sportpark Woltingeslag.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.