Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Germanicus 1

Geschreven op 10 mei 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Germanicus 1

Volop voetbal bij Zuidwolde

Ook zo genoten van het voetbal deze week? Natuurlijk was het jammer dat Ajax in the dying seconds werd uitgeschakeld door Tottenham Hotspur. Daardoor geen reis naar het nieuwe stadion van Atletico Madrid voor de supporters van Ajax in de Champions League finale. Maar wat kunnen we toch supertrots zijn op wat Ajax gepresteerd heeft, met toch in grote kern jonge eigen talenten van eigen bodem; Mathijs de Ligt, Hakim Ziyech, Daley Blind, Frenkie de Jong, Donny van de Beek, Noussair Mazraoui, Jurgen Ekkelenkamp, Daley Sinkgraven, Joël Veltman hebben als spelers van Nederlandse bodem het Hollandse voetbal weer kleur op de wangen gegeven.

Tsja en wat te denken van Liverpool? Gigi Wijnaldum en Virgil van Dijk zorgden mede voor het wonder van Liverpool door Barcelona uit te schakelen voor de finale van de Champions League. Met name een getergde Gigi Wijnaldum zorgde met twee goals en het VollgasFußbal van Jürgen Klopp + diens Al Pacino-speech voor dit mirakel. Gigi Wijnaldum en Virgil van Dijk gaven het Hollandse voetbal eveneens weer nieuwe spirit en nieuw elan.

Een goed voorbeeld doet goed volgen. Komend weekeinde zijn er ook weer belangrijke wedstrijden voor de diverse teams van Zuidwolde.

Zuidwolde 1 - Germanicus 1

De spanning in de 2e klasse L is zowel bovenin alsmede onderin ongekend spannend. Juist in dat kader treffen Zuidwolde en Germanicus elkaar komende zondag op sportpark Woltingeslag. Voor wat betreft het kampioenschap zijn de kaarten zo ongeveer wel geschud. Dalfsen en Lemelerveld zullen onderling uitmaken wie kampioen gaat worden, waarbij Dalfsen op dit moment de beste papieren heeft. Onder dit tweetal titelpretendenten kan zich voor promotie naar de 1e klasse (via P/D-wedstrijden) nog een aardig slot van de competitie gaan ontspinnen. De plaatsen 3 en 4 aan het eind van de competitie kunnen daarin nog van groot belang zijn. Vijf ploegen hebben daartoe nog mogelijkheden (in volgorde: Rolder Boys 43 punten, Stadskanaal en Heerde 40 punten, Valthermond 39 punten en .........Germanicus 38 punten).

Onderin is het net zo spannend. Op drie ronden voor het einde van deze competitie strijden er feitelijk nog vier ploegen voor drie degradatieplaatsen. Verwacht mag worden, dat SC Emmeloord (27 punten ) en Beilen (25 punten) zich wel veilig hebben gesteld. Daaronder echter is er nog een hele stoelendans gaande tussen Zuidwolde (20 punten), FC Assen (19 punten), Asser Boys (13 punten) en SC Erica (13 punten).

Kortom, komende zondag spelen Zuidwolde en Germanicus met verschillende belangen een belangrijk duel op sportpark Woltingeslag. Het is zeker de moeite waard om dit duel te gaan aanschouwen.

Sweel 2 - Zuidwolde 2

Ook Zuidwolde 2 speelt een belangrijke wedstrijd voor behoud in de reserve 1e klasse. Komende zondag speelt het reserveteam een belangrijk duel in Zweeloo tegen Sweel 2. Weten de manschappen van Jan Jabben, Jan Spijkerman en Jan Nieborg een goede stap te zetten in lijfsbehoud? Langs deze weg veel support voor het team voor komende zondag in Zweeloo. Deze wedstrijd op sportpark 't Alterbarg te Zweeloo is om 12.00 uur.

Zuidwolde 3, 4 en 5

Voor de overige elftallen van Zuidwolde gaat het - in de slotfase van de competitie - vooral om de sportieve eer. Zuidwolde 3 speelt een thuiswedstrijd tegen Havelte 2. Aanvang van dit duel is om 11.30 uur. ZUIDWOLDE 4 gaat in Schoonoord op sportpark Schoonoord het duel aan tegen KSC 2. Dit duel begint om 10.00 uur.

Tot slot De Echten/Zuidwolde 5. Zij spelen een thuisduel tegen EMMS 4. Dit duel begint om 10.30 uur.

Vrijdagavond-voetbal

Zuidwolde 45+1-team op titelkoers

Op sportpark de Marke te Pesse speelt het Zuidwolde 45+-team twee wedstrijden tegen Vitesse 45+ en Hollandscheveld 45+. Met name de Hollandschevelders zijn de directe concurrent voor de roodzwarten voor wat betreft het kampioenschap in deze poule. Weet Zuidwolde 45+ beide wedstrijden te winnen, dan doen ze goede zaken in de strijd om het kampioenschap. Hoewel het nog wat vroeg is, staat Zuidwolde 45+ op de 1e plaats. Na de wedstrijden op 10 mei speelt Zuidwolde 45+ nog seriewedstrijden op 17 mei, 7 juni (op sportpark Woltingeslag) en tot slot op 14 juni a.s. op sportpark Bentinckspark te Hoogeveen.

Zuidwolde 35+ naar Nieuw Balinge

Middenmoter Zuidwolde 35+ speelt a.s. vrijdagavond op sportpark Nieuw Balinge twee wedstrijden tegen respectievelijk Ruinen 35+ en HZVV 35+.

Zuidwolde vrouwen 1 naar Sportpark 't Grootveld in Dalen

Tot slot speelt het vrouwen 1-team van Zuidwolde drie wedstrijden in Dalen op sportpark 't Grootveld tegen respectievelijk Germanicus vrouwen 1, Raptim vrouwen 1 en Dalen vrouwen 2.

Kortom weer volop voetbal dit weekeinde.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komend weekeinde weer veel succes toe.