Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Heerde 1

Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Heerde 1

Einde seizoen - topper Zuidwolde 2 - Support Zuidwolde 2

Zuidwolde 1 - thuisduel tegen Heerde 1

Het voetbalseizoen 2017/2018 loopt langzamerhand ten einde. Zuidwolde 1 pakte afgelopen zondag in Emmeloord een belangrijk punt. Middels de 1-1 eindstand is de hoofdmacht van Zuidwolde ook voor komend seizoen verzekerd van een vervolg in de 2e klasse. Zondag a.s. speelt Zuidwolde 1 haar laatste thuiswedstrijd tegen Heerde 1. De Heerdenaren verloren afgelopen zondag thuis verrassend met 0-1 van Olyphia uit Noordwolde. Een verrassend verlies omdat Heerde bij winst nog mogelijkheden had om mee te doen aan promotiewedstrijden naar de 1e klasse. Door die nederlaag is er voor Heerde - buiten de eer - a.s. zondag ook niets om voor te strijden. Of het een gezapige wedstrijd? We gaan ervan uit, dat beide teams het seizoen goed willen afsluiten. Aan het weer zal het niet liggen, want de weerstations geven voor zondag a.s. een zonnige 28º graden aan.

Zuidwolde 2 - slotduel tegen Raptim 2

Het reserveteam van Zuidwolde zal zondag a.s. nog flink aan de bak moeten. Afgelopen zondag werd met 2-4 verloren van de nr. 3 in de competitie Annen 2. Het reserveteam van Annen had deze overwinning nodig voor de strijd om eventuele promotie naar de reserve Hoofdklasse af te dingen. Met nog 1 competitieronde voor de boeg staat de ploeg van de 3 J's op de voorlaatste plaats in de competitie en heeft 1 punt voorsprong op Wildervank 2. Zondag a.s. speelt Zuidwolde 2 een uitwedstrijd het de laatste tijd sterk spelende tegen Raptim 2 (de nr. 4 in de competitie). Om zeker te zijn van klasse behoud is het het beste om deze wedstrijd te winnen. Dan blijft Zuidwolde 2 een punt voorsprong houden op Wildervank 2. Gemakkelijk zal dat echter niet worden, want de Coevordenaren zijn in een kort tijdsbestek van de onderste plaats naar plaats 4 gestegen. Naaste concurrent Wildervank 2 speelt een thuiswedstrijd tegen Rolder Boys 2, de nr. 2 van de competitie. Laten we met zijn allen zondag a.s. Zuidwolde 2 supporten in haar duel tegen Raptim 2. Aanvang 11.15 uur op sportpark Klinkenvlier te Coevorden. Succes mannen.

Zuidwolde 3 - thuisduel tegen VIOS 3

Zuidwolde 3 pakte 1 punt tegen EHS'85 2 (3-3). Komende zondag speelt Zuidwolde 3 een thuisduel tegen hekkensluiter VIOS 3 uit Oosterhesselen. We verwachten winstpunten voor de mannen van Sam de Gier.

Zuidwolde 4 - opnieuw winst

Zuidwolde 4 pakte opnieuw winstpunten. Dit keer 3-1 winst tegen Protos 3. Met nog twee wedstrijden te gaan kan de kampioenstitel Zuidwolde 4 amper nog ontgaan. Zuidwolde 4 heeft 7 punten voorsprong en heeft nog 2 duels te gaan. Naaste concurrent Wacker uit de Wijk (Melchior Schoenmakers zullen we maar zeggen) heeft nog drie wedstrijden te gaan. De eerstvolgende wedstrijd van Zuidwolde 4 is op 3 juni a.s., te weten een uitduel tegen .... Wacker 3. We volgen de verrichtingen van Zuidwolde 4 op de voet. Zeker nu er een kampioenschap gloort.

Zuidwolde 5 - topper tegen IJhorst 2

Afgelopen zondag gingen De Echten met 3-1 kopje onder op de Dwingelse hei. Komende zondag volgt thuis de derby tegen IJhorst 2. Aanvang 10.30 uur op Woltingeslag.

Zuidwolde 45+

Op sportpark de Oosthoek te Hollandscheveld speelt Zuidwolde 45+-team donderdagavond a.s. twee wedstrijden tegen ZZVV 45+ en De Weide 45+ 2.

Powervrouwen1 naar Elim

Het Vrouwen 1-team van Zuidwolde speelt vrijdagavond a.s. op het sportpark te Elim 3 duels tegen Elim Vr. 1, Raptim VR 1 en VIOS VR.1. Voor zover bekend zijn dit de laatste serie wedstrijden in deze voorjaarscompetitie voor het POWERVROUWEN 1-team. Het POWERVROUWEN 1-team staat momenteel op de 1e plaats. Het verschil met de nr. 2 (VIOS Vr. 1) is 1 punt. In de laatste wedstrijd speelt het POWERVROUWEN 1-team het belangrijkste duel tegen de nr. 2 VIOS VROUWEN 1. Weet ons POWERVROUWENTEAM hun koppositie te handhaven, dan volgt er een kampioenschap.

Powervrouwen 2 - net geen kampioenschap

Afgelopen vrijdagavond kwam het POWERVROUWEN 2-team van Zuidwolde net een punt te kort tegenover NKVV Vrouwen 3-team. Het nieuwe POWERVROUWEN 2-team kan echter terugkijken op een zeer geslaagd debuutseizoen. Chapeau.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komend weekeinde weer veel succes toe.