Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Heerde 1

Geschreven op 29 november 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Heerde 1

Een goed begin is het halve werk

Afgelopen zondag ging Zuidwolde 1 met 4-2 onderuit tegen Germanicus. Zuidwolde begon slecht aan dit duel en verloor aanvankelijk ook vele persoonlijke duels door hoofdzakelijk te laat-acties. Als gevolg daarvan kwam Zuidwolde al vroeg in de wedstrijd op een 1-0 achterstand en kreeg men ook al vroeg in de wedstrijd enkele onnodige gele kaarten. Kennelijk had Zuidwolde deze achterstand nodig om beter te gaan spelen. Gaandeweg de 1e helft ging het ook beter. Alleen de aanwezigheid van al gegeven gele prenten brak de ploeg van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze op. Al vroeg in de 2e helft moest Zuidwolde met 10 man verder.

Hoe gek het ook klinkt. In ondertal speelde Zuidwolde beter dan Germanicus. Bij een 2-1 achterstand kreeg Zuidwolde 3 grote kansen om -feitelijk gezegd - zelfs op voorsprong te komen. Als je echter zelf niet scoort dan doet de tegenstander het wel is een bekend gezegde en kreeg in Coevorden ook gestalte. Germanicus kwam op een 3-1 voorsprong en vervolgens kreeg men ook een goedkope penalty (dit zat in de lijn van de wedstrijd), waaruit de 4-1 viel. Echter in de slotfase liet een getergde Martijn Spijkerman zien hoe het moest. Met een verwoestend schot - waar alles in zat - schoorde hij de 2e goal voor Zuidwolde. Kort daarop had hij zomaar ook de 3e goal kunnen scoren. Wat als .....? Kortheidshalve is het van belang, dat Zuidwolde goed aan de wedstrijd begint. Een goed begin is echter nog steeds het halve werk. Zowel goed beginnen, alsmede sterk eindigen.

Komende zondag komt daartoe een team van formaat naar Zuidwolde, t.w. Heerde. De Heerdenaren zijn momenteel de ploeg in vorm en hadden kennelijk ook een wake-up call nodig. Na kennelijk een offday en een forse 7-0 nederlaag tegen Lemelerveld wonnen de Heerdenaren 3 wedstrijden op rij. SC Emmeloord (3-0), Asser Boys (1-4) en Beilen (5-1) werden met duidelijke cijfers verslagen. Heerde is derhalve de ploeg in vorm en vormt daardoor een uitdaging voor de ploeg van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze.

Zuidwolde 2 - nipt verlies tegen topper Sweel 2

Zuidwolde 2 ging afgelopen zondag nipt met 1-2 onderuit tegen een van de topploegen in de reserve 1e klasse Sweel 2. Sweel 2 is de nr. 4 in de competitie en heeft slechts 3 punten achterstand op de koplopers Raptim 2, Annen 2 en Beilen 2 (allen 20 punten). Komende zondag wacht een belangrijk duel in Coevorden tegen Germanicus 2. Aanvang van dit duel is om 10.30 uur. De Coevordenaren behaalden afgelopen zondag hun eerste wedstrijdpunten door een 0-1 uitzege bij Ruinen 2. Succes mannen.

Zuidwolde 3 - belangrijk duel tegen Olyphia 2

Zuidwolde 3 ging afgelopen zondag met 5-2 onderuit tegen de nr. 3 in de competitie Ruinen 3. Komende zondag zijn er nieuwe kansen voor de ploeg van Sam de Gier. Het reserveteam van Olyphia uit Noordwolde komt dan op bezoek op Woltingeslag. Voor Zuidwolde 3 geldt: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zuidwolde 3 staat op de 8e plaats in de competitie en Olyphia 2 staat op de 10e en voorlaatste plaats. Aanvang van dit duel is 11.15 uur en is min of meer een voorwedstrijd voor het duel van Zuidwolde 1.

Zuidwolde 4 - op naar Emmerschans

Zuidwolde 4 kwam er afgelopen zondag niet aan te pas in het duel tegen koploper HOC 2. Met 1-4 dolf men het onderspit. Komende zondag zijn er revanchemogelijkheden in het uitduel tegen EHS'85 2. Aanvang van dit duel is 10.00 uur in Emmerschans.

De Echten onderuit in derbyduel

Afgelopen zondag gingen de Echtenaren met 5-2 kopje onder in hun uitduel tegen de koploper in hun klasse, t.w. de buren van DOS'63 2 uit Drogteropslagen. Komende zondag komen de andere buren uit Balkbrug op bezoek op sportpark Woltingeslag. De Echtenaren staan op de 10e plaats met 7 punten en Balkbrug 3 is hekkensluiter met 1 punt. Saillant detail is, dat Balkbrug 3 meer gescoord heeft dan Zuidwolde 5 /FC Echten (14 om 13 goals). Echter heeft Balkbrug 3 aanmerkelijk meer goals tegen gekregen ( t.w. 43 om 20 goals). Kansen dus voor FC Echten in deze derby, die om 10.30 uur begint op Woltingeslag.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komende zondag weer veel succes toe.