Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Heerde 1

Geschreven op 10 februari 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Heerde 1

Alle thuiswedstrijden zijn afgelast door de winterse omstandigheden.

Valse start met perspectieven

Afgelopen zondag kenden de Zuidwoldiger teams een slechte start van de 2e competitiehelft van het seizoen 2016-2017. Het verlies van ZUIDWOLDE 1 tegen het sterke S.V. EPE (0-1 thuisverlies) was ingecalculeerd. Eerder dit seizoen had de hoofdmacht van ZUIDWOLDE het duel in EPE namelijk kansloos met 7-1 verloren. Afgelopen zondag speelde de ploeg van coach Jarrisch Keizer een puike partij en men had minimaal 1 punt verdiend. Gelet op het aantal grote kansen voor de "roodzwarten" was een zege zeker niet onverdiend geweest.

De Epenaren gingen er onverdiend "als een dief in de nacht" met de 3 punten naar huis. Met een overigens fraaie zondagsschot werd Lars Timmer van S.V. Epe matchwinner. Het vertoonde veldspel van ZUIDWOLDE tegen S.V. Epe geeft overigens het nodige vertrouwen voor het duel tegen koploper HEERDE. Gemakkelijk zal het overigens niet worden. Eerder dit seizoen ging ZUIDWOLDE in HEERDE kansloos met 7-1 onderuit. De doelpunten bij HEERDE werden toen gescoord door Marvin v.d. Haar (2x), Mike Bronsink, Tristan Keijl, Raoul Weijenberg, Arne Sellies en Stijn Rorije. De eretreffer voor Zuidwolde werd gescoord door Koen Romme. Ook Heerde kende afgelopen zondag een valse start van de 2e competitiehelft, waarbij men verrassend thuis met 0-1 verloor van TRINITAS. HEERDE is nog wel koploper in de 3e klasse D, doch feitelijk is S.V. EPE met slechts 1 punt achterstand (en 1 wedstrijd minder gespeeld) de koploper in de 3e klasse D. Gelet op bovenstaande ingrediënten mag komende zondag een spannende wedstrijd verwacht worden.

Zuidwolde 2 ging afgelopen zondag in Westerbork tegen VKW 2 met 6-1 de bietenbrug op. Komende zondag stuit men andermaal op een lastige tegenstander, t.w. ROLDER BOYS 2, de nummer 2 in de competitie. Thuis eindigde het duel tegen ROLDER BOYS overigens in een spectaculaire 3-3.

Zuidwolde 3 trekt a.s. zondag voor het eerst na een lange winterperiode weer de kicksen onder. Thuis speelt men een wedstrijd tegen S.V. Hoogersmilde 2. Eerder dit seizoen leverde het duel in Hoogersmilde een 2-0 verlies. Met het thuisvoordeel zit er wellicht een verrassing in.

Zuidwolde 4 heeft een weekje vrijaf.

Zuidwolde 5/ FC Echten was afgelopen zondag even volledig van slag door het onverwachte 0-2 verlies tegen PROTOS 4. Wellicht een beetje last van een winterdipje?

Komende zondag zijn er revanchemogelijkheden in het thuisduel tegen EMMS/LUTTEN 5.

Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.