Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Lemelerveld 1

Geschreven op 24 mei 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Lemelerveld 1

Opnieuw een cruciaal duel voor Zuidwolde

Afgelopen zondag was het voor vele teams in de 2e klasse L een belangrijk competitieweekeinde. Her en der konden er de nodige beslissingen vallen voor het kampioenschap en plaatsing voor p/d-wedstrijden.

Dalfsen werd kampioen door een 3-1 overwinning op SC Erica. Hoe is de stand verder?

Welnu Lemelerveld heeft de 2e periode gewonnen en is dus reeds gekwalificeerd voor het spelen van promotiewedstrijden naar de 1e klasse. Zoals de stand in de 3e periode is zal Rolder Boys (bij winst tegen Beilen) deze periodetitel in beslag nemen en eveneens gaan strijden voor promotie naar de 1e klasse.

De 3e vereniging die een prooi kan doen op het spelen van promotiewedstrijden naar de 1e klasse zal uit de eindrangschikking moeten komen. Hiertoe zijn Heerde, Stadskanaal en Germanicus nog de enige overgebleven kandidaten. Heerde en Germanicus spelen zondag a.s. tegen elkaar en Stadskanaal speelt een competitiewedstrijd in en  tegen FC Assen.

Bovenin is er dus nog volop spanning wie zich uiteindelijk gaat plaatsen voor promotiewedstrijden naar de 1e klasse.

Onderin is een zelfde soort scenario. Lange tijd leek het er afgelopen zondag op dat Zuidwolde veroordeeld zou zijn tot het spelen van P/D-wedstrijden voor handhaving in de 2e klasse. Directe concurrent FC Assen leidde bij rust in het uitduel tegen Asser Boys met 0-2.

Diep in de 2e helft wist Asser Boys echter alsnog de wedstrijd in haar voordeel te kantelen en te winnen met 3-2. Asser Boys heeft nu de "rode lantaren" overgedragen aan SC Erica.

SC Erica en Asser Boys zullen met hun beiden komende zondag uitmaken wie nu rechtstreeks gaat degraderen. SC Erica speelt een thuiswedstrijd tegen SC Emmeloord en Asser Boys speelt een uitwedstrijd tegen Dedemsvaart.

Weet Zuidwolde zich a.s. zondag definitief veilig te spelen ? Thuis treedt men aan tegen de huidige nummer 2 in de competitie Lemelerveld. Een veel scorende ploeg (83 goals en daarmee in de 2e klasse L  veruit de meest scorende ploeg). Het uitduel tegen  Lemelerveld verloor Zuidwolde met 5-2.

Naaste concurrent voor Zuidwolde in de strijd voor het ontlopen van p/d-wedstrijden is FC Assen. De Assenaren spelen thuis tegen Stadskanaal, dat nog kansen heeft op promotie naar de 1e klasse.

Kortom, andermaal een spannend competitieslot.

Zuidwolde 2

Noemenswaardig is tevens, dat Zuidwolde 2 afgelopen zondag een spectaculaire wedstrijd speelde tegen naaste concurrent SVV'04 2. Bij rust stond Zuidwolde 2  met 1-3 achter, maar in de 2e helft rechtte de ploeg van de "3J's" haar rug en wist er nog een 3-3 gelijkspel uit te slepen. Zuidwolde 2 is nu uitgespeeld en zal nu moeten zien hoe de concurrentie het in de slotwedstrijden gaan doen.

Zuidwolde 3, 4 en 5

Zuidwolde 3 speelt op Woltingeslag een wedstrijd tegen MSC/Amslod 2.

Zuidwolde 4  speelt in haar slotwedstrijd een derby in en tegen Balkbug 2

Ook de Echtenaren (zuidwolde 5) spelen hun laatste wedstrijd van dit seizoen. Op de thuisbasis spelen zij tegen hun naaste concurrent Raptim 7.

Het bestuur van vvZuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.