Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Lemelerveld 1

Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Lemelerveld 1

Zuidwolde 1 wegens sneeuwval afgelast

Een ingetogen voorbeschouwing

In verband met het overlijden van ons bestuurslid Willem Jansen deze keer een ingetogen voorbeschouwing. Allereerst kijken we nog even terug naar het afgelopen weekeinde. Zuidwolde 1 en Zuidwolde 2 speelden beiden tegen de koplopers in hun klasse Valthermond 1 en 2. Pittige wedstrijden derhalve voor beide prestatieteams van Zuidwolde. Het resultaat was voor beide Zuidwoldiger teams meer dan uitstekend. Willem heeft beide uitslagen nog met vreugde ontvangen. Een mooier eerbetoon hadden beide teams niet kunnen bedenken voor Willem.

Allereerst was daar op de zondagochtend de winst van Zuidwolde 2 op Valthermond 2 met 2-1. Een meer dan attente Jasper Jabben was in blessuretijd (93e minuut) goed bij de les door miscommunicatie bij Valthermond 2 af te straffen. Vanuit zijn vrije trap kwam Wessel Buning voorin 1 op 1 te staan met de laatste man van Valthermond. Met een bekeken actie passeerde hij de laatste man van Valthermond en ook de doelman werd vervolgens door "maatje 49" in de luren gelegd (2-1). Stadion Woltingeslag ontplofte aan weerszijden, doch Zuidwolde 2 kon drie kostbare punten aan haar puntentotaal bijschrijven.

Des middags deed Zuidwolde 1 bepaald niet onder voor het reserveteam van Zuidwolde. Lange tijd leek het er op, dat Zuidwolde 1 zelfs ook drie punten weg zou snoepen vanaf sportpark "de Meent" in Valthermond. Robin Steenbergen schoot Zuidwolde 1 in de 37e minuut op een 0-1 voorsprong. Diep in de 2e helft echter wist Demy te Velde in de 86e minuut alsnog de gelijkmaker te scoren voor Valthermond.

Komende zondag spelen Zuidwolde 1 en Zuidwolde 2 tegen respectievelijk Lemelerveld 1 (thuis) en Noordster 2 (uit). In verband met het overlijden van bestuurslid Willem Jansen geldt het volgende protocol: 1 minuut stilte voor de wedstrijd, spelen met rouwbanden en de vlag bij de thuiswedstrijd halfstok.

Zuidwolde 1

Het duel tegen Lemelerveld is feitelijk de eerste returnmatch in deze competitie. Op de eerste competitiedag speelde Zuidwolde 1 haar uitduel tegen Lemelerveld 1. Het leverde een geflatteerde 0-3 zege op voor de manschappen van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze. De Zuidwoldiger-treffers kwamen van de voeten van Frans Capellen (2x) en Bas Hempen.

Zoals gezegd een geflatteerde overwinning, want Lemelerveld liet in die wedstrijd goed en dreigend voetbal zien. Met name in de lucht was men in het begin van de 2e helft toen sterk nadrukkelijk aanwezig. Het had toen vroeg in de tweede helft zo maar 1-1 kunnen worden en dan had de wedstrijd een andere wending kunnen krijgen. Inmiddels heeft Lemelerveld de weg omhoog gevonden, want in de laatste 4 competitiewedstrijden behaalde men 7 punten (o.a. winst op Stadskanaal en Raptim en een gelijkspel tegen Beilen. Daarnaast werd de uitwedstrijd tegen Dedemsvaart nipt verloren). Kortom, Zuidwolde mag een revancherende tegenstander verwachten.

Zuidwolde 2 (ook afgelast)

Zuidwolde 2 speelt zondagochtend een uitwedstrijd tegen Noordster 2 uit Oude Pekela. "De Pekelders" zijn een directe concurrent voor Zuidwolde 2. Zuidwolde 2 staat op de 9e plaats en Noordster 2 staat op de 10e plaats. Het verschil in wedstrijdpunten is 2 in het voordeel van Zuidwolde 2. Er staat dus wat op het spel. De thuiswedstrijd tegen Noordster (op de 1e competitiedag dd 24-09-2017) leverde een puntendeling op (2-2). Kortom een prima uitdaging voor het team van de "3 J's".

De overige seniorenteams hebben vooralsnog vrijaf.

Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst beide teams komend weekeinde veel succes toe.