Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Raptim 1

Geschreven op 13 oktober 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Raptim 1

Weerzien met oude bekende

Zondag a.s. speelt de hoofdmacht van Zuidwolde een thuiswedstrijd tegen Raptim uit Coevorden. Met dit duel zien we een "oude bekende" terug op sportpark Woltingeslag. In pakweg de achterliggende 10 jaar speelden beide teams 12 wedstrijden tegen elkaar. In alle facetten was er veelal evenwicht tussen beide teams. Beide teams haalden in deze 12 wedstrijden 17 wedstrijdpunten. Beiden wonnen vijf keer en tweemaal werd er gelijkgespeeld. Alleen het doelsaldo is lichtelijk in het voordeel van Zuidwolde (21-17). Laatstelijk speelden beide teams in het seizoen 2015-2016 tegen elkaar. Op 13 maart 2016 won Raptim het laatst gespeelde duel tussen beide teams op sportpark Woltingeslag nipt met 2-3. Afgelopen zondag verloren beide teams hun competitieduel. Raptim ging thuis met 1-2 onderuit tegen Beilen. Zuidwolde verloor in blessuretijd ietwat onfortuinlijk van VKW met 3-2. Met deze uitgangspunten mag voor komende zondag op sportpark Woltingeslag een spannende wedstrijd worden verwacht tussen de nr. 8 (Zuidwolde) en 7 (Raptim).

Zuidwolde 2 en Zuidwolde 3

Beide teams hebben komend weekeinde vrijaf. Zuidwolde 2 kan zich daardoor volledig concentreren op hun topper voor de week erop tegen koploper Dalen 2 (uitwedstrijd).

Zuidwolde 3 kan eveneens freewheelen en zich de week erop voorbereiden op het duel in Coevorden tegen Raptim 4.

Derby voor Zuidwolde 4

Zuidwolde 4 is samen met Wacker 3 uit De Wijk trotse koploper in hun klasse. 3 gespeeld 9 punten en een doelsaldo van 24-3. Afgelopen zondag werd thuis IJhorst 2 met 7-1 aan de zegekar gebonden. Komende zondag wacht in Hoogeveen het thuis nog ongeslagen Hoogeveen 3. Een lastige outsider derhalve in een mooie derby op sportpark: Bentinckspark te Hoogeveen.

Lastige topper voor FC Echten

Afgelopen zondag pakten "de Echtenaren" in het hol van de leeuw (Beilen 6) een puntje.

Komende zondag wacht op sportpark Woltingeslag een lastige tegenstander. t.w. Balkbrug 2. Het reserveteam uit Balkbrug speelden tot dusver twee wedstrijden en wonnen dezen met overtuigende cijfers (6-0 tegen Dwingeloo en 7-0 tegen Raptim 5). Zuidwolde 5 zou voor een unicum kunnen zorgen door in ieder geval de eerste ploeg te zijn, die Balkbrug een tegentreffer laat incasseren. Een mooie uitdaging derhalve. Mogelijk kan Zuidwolde 5 met een goed resultaat tegen Balkbrug 2 Zuidwolde 4 nog wat beter in het zadel krijgen.

Zuidwolde 45+ op Woltingeslag

De voetbalparty voor dit weekeinde begint komende vrijdagavond op sportpark Woltingeslag. Het Zuidwolde 45+-team speelt dan twee duels. Allereerst "de derby" tegen ZZVV 45+, aanvang 19.00 uur, komt dat zien. We verwachten zeker een spannend duel tussen de nr. 7 (Zuidwolde) en de nr. 11 (ZZVV). Later op die avond speelt het Zuidwolde 45+team haar 2e wedstrijd tegen HZVV 45+2-team. Een pittige wedstrijd voor het 45+ team, want HZVV 45+2-team staat op de tweede plaats in de competitie.

Lady's first

Last but not least ons "power-vrouwen-team". Als koploper in hun competitie spelen zij komende vrijdagavond op sportpark De Hulsterlanden in Nieuwleusen drie wedstrijden tegen respectievelijk USV vr. 1, Pesse vr. 3 en Dwingeloo vr. 2. Zeker het duel tegen Dwingeloo (nr. 2 in de competitie) zal een sleutelduel worden voor onze dames/vrouwen.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.