Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - S.V. Epe 1

Geschreven op 03 februari 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - S.V. Epe 1

Herstart van de competitie

Gelet op de goede weersvooruitzichten mag verwacht worden dat komend weekeinde het voetballen "weer helemaal los gaat".

ZUIDWOLDE 1krijgt daarbij gelijk een pittige tegenstander voor de kiezen, t.w. S.V. EPE. De Epenaren behoren samen met HEERDE nadrukkelijk tot de sterkste teams in de 3e klasse D. Vooral het scorend vermogen van deze beide teams steekt nadrukkelijk af bij de overige teams. Halverwege het seizoen hebben beide ploegen ieder reeds meer dan 50 goals (!!!) gemaakt. Het lijkt er dus op dat beide teams dit seizoen meer dan 100 goals gaan scoren. Men zit op een gemiddelde score per wedstrijd van meer dan 4 goals per wedstrijd.ZUIDWOLDE kent de kracht van beide teams (S.V. EPE en HEERDE) nadrukkelijk want vroeg in het seizoen gingen de "roodzwarten" met "boter en suiker" 2x met 7-1 hard onderuit.

De Epenaren kennen hun scherpschutters in de personen van Koen Logen (topschutter in de 3e klasse D met 18 goals), Stefan Lokhorst (12 goals) en Gerrit Calkhoven (9 goals). In het thuisduel tegen ZUIDWOLDE waren Koen Logen en Gerrit Calkhoven goed voor totaal 5 goals. Zondag a.s. derhalve de returnwedstrijd op Sportpark Woltingeslag.

Ook Zuidwolde 2 ontwaakt weer uit de winterslaap. In Westerbork speelt de equipe van scheidend coach Henry Vogelzang een wedstrijd tegen het reserveteam van VKW. Het betreft hier het duel tussen de nr. 5 (VKW) en 8 (Zuidwolde) in de reserve 1e klasse. Het onderlinge puntenverschil tussen beide teams bedraagt 4 punten in het voordeel van VKW. Het thuisduel in ZUIDWOLDE eindigde eerder dit seizoen in een remise (2-2). Komende zondag verwachten wij dat beide teams goed aan elkaar gewaagd zullen zijn.

Zuidwolde 3 kan nog even een weekje in de "winterstandslaap" blijven.

Zuidwolde 4 (de nr. 2 in hun competitie met 1 punt achterstand op EMMS/LUTTEN 3) speelt zondag a.s. een thuiswedstrijd tegen de nr. 9 in de competitie, t.w. SVV'04 3 uit Schoonebeek. We verwachten een regelmatige overwinning voor Zuidwolde 4, zodat men de druk op koploper EMMS/LUTTEN 3 kan blijven opvoeren.

Ook de "enige ECHTEN" ZUIDWOLDE 5 speelt zondag a.s. een thuiswedstrijd. PROTOS 4 uit Steenwijksmoer is zondag a.s. de tegenstander van de Echtenaren. Kunnen de "Echtenaren" hun goede resultaten van de eerste competitiehelft (2e plaats in de competitie) een goed vervolg geven? Beide teams hebben dit seizoen nog niet eerder tegen elkaar gespeeld. Een referentiekader ontbreekt derhalve. De "Echtenaren" staan op de 2e plaats in de competitie en PROTOS staat op de 5e plaats in de "ranking". Het verschil in wedstrijdpunten bedraagt 7 punten in het voordeel van ZUIDWOLDE 5.

Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.