Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - SC Emmeloord 1

Geschreven op 08 mei 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - SC Emmeloord 1

Opnieuw een finale voor Zuidwolde en SC Emmeloord

Zondag jl. behaalde Zuidwolde 1 een zwaarbevochten punt tegen het sterk spelende Lemelerveld. Met de 1-1 eindstand mocht Zuidwolde zeker niet mopperen, maar anderzijds was de strijdlust van de roodzwarten aan het einde van de wedstrijd bewonderenswaardig. De ploeg van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze bleef geloven in het wegwerken van de 0-1 achterstand. Kort voor tijd vond die beloning plaats middels het verzilveren van een strafschop.

Mede door de uitslagen van andere wedstrijden klom Zuidwolde naar een plek net boven de P/D-plaatsen (11e plek). De belangrijkste kandidaten voor de p/d-plekken leden allen verlies: Olyphia verloor met 3-0 van kampioenskandidaat VKW; SC Emmeloord verloor in de slotfase van de wedstrijd met 1-0 van Germanicus; Ruinerwold verloor met 0-4 van de andere kampioenskandidaat Beilen. Ook het nog niet geheel veilige SC Erica ging met 0-4 kopje onder van het onder de nieuwe coach Albert Koops getrainde herboren Valthermond.

Door de uitslagen van afgelopen zondag werd het stuivertje wisselen voor Zuidwolde met SC Emmeloord, waarbij Zuidwolde nu op de 11e plek een punt voor staat op SC Emmeloord, de nr. 12 (p/d-plek) in de competitie. Laat nu net a.s. donderdag (Hemelvaartsdag) beide teams elkaar treffen op sportpark Woltingeslag te Zuidwolde. Het belang van dit duel behoeft allicht verder geen betoog. Het onderlinge verschil in punten is maar een en ook het doelsaldo is nagenoeg gelijk (Zuidwolde heeft per saldo een doelpunt minder dan SC Emmeloord). Kortom donderdag a.s. is het zeker de moeite waard om dit duel op Woltingeslag bij te gaan wonen.

Zuidwolde 2 verrast in "Ol Pekel"

Afgelopen zondag won Zuidwolde 2 het belangrijke uitduel tegen Noordster 2 uit Oude Pekela met 0-2. Doelpunten van Frank Middelveld en Mark Tiggelaar. Met name de treffer van Frank Middelveld (vrije trap) rook naar een voormalig "ZVC'98-momentje".

Zuidwolde 2 kan door deze zege iets gemakkelijker ademhalen en speelt donderdag a.s. andermaal een belangrijk duel tegen Raptim 2. Menigeen verkeerde lang in de veronderstelling dat Raptim 2 ter ziele was. Lang bleef men maar op vier gespeelde wedstrijden staan, maar in de afgelopen pakweg zes weken raffelde het reserveteam van Raptim maar liefst 11 wedstrijden af en behaalde daarin 18 punten. Raptim staat thans met 25 punten op de 6e plaats in de competitie. Zuidwolde 2 staat op de 8e plaats met 19 punten. Kortom, ook voor Zuidwolde 2 een belangrijk duel.

Zuidwolde 3 op woensdagavond (wedstrijd inmiddels verplaatst naar 10 juni)

Zuidwolde 3 verloor afgelopen donderdagavond met 2-4 van Twedo 3. Komende woensdagavond speelt men om 19.00 uur thuis tegen HOC 2 (Hunso Oring Combinatie uit Exloo / Odoorn). Kan Zuidwolde 3 naaste concurrent HOC 2 pootje lichten? Woensdagavond weten we meer.

Zuidwolde 5 (ook) op woensdagavond

Na de successen van de afgelopen weken even een dipje voor "de Echten"; 4-0 verlies tegen Balkbrug 2. Komende woensdagavond geen training maar een thuiswedstrijd tegen Hoogeveen 3.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams de komende dagen weer veel succes toe.